728 x 90

اخبار سوريه,

نبردهای شمال حلب سوریه

-

رزمندگان سوری در حلب
رزمندگان سوری در حلب
به گزارش تلویزیون الجزیره رزمندگان سوریه توانستند عناصر داعش را از سه روستای دیگر در شمال حلب پاکسازی کنند. همزمان توپخانه ارتش ترکیه و هواپیماهای ائتلاف بین‌المللی مواضع داعش را در شمال حلب هدف قرار دادند که در نتیجه 27تن از آنها کشته شدند.
بنا‌ به خبر دیگری از سوریه، هواپیماهای روسیه اردوگاه حندرات در شمال حلب را به‌شدت بمباران کردند.
 
بیشتر بخوانید:

شکست تهاجم نظاميان اسد در لاذقيه

رزمندگان سوریه تهاجم نظامیان اسد در لاذقیه را درهم شکستند.
تلویزیون الجزیره 27اردیبهشت 95 گزارش داد: رزمندگان سوریه اعلام کردند تهاجم زمینی نظامیان اسد به مناطق حداده و کبانه در جبل الاکراد در حومه شمالی استان لاذقیه را با شکست روبه‌رو کردند. در این درگیریها تعدادی از نظامیان اسد کشته شدند.

بنا‌ به خبر دیگری نظامیان اسد جاده حد فاصل ترکیه و مناطق تحت کنترل اپوزیسیون سوریه را هدف تهاجم خود قرار دادند. از این جاده برای کمک رسانی به مناطق آزاد شده شمال سوریه استفاده می‌شود.

یورش وحشیانه نظامیان اسد به شهر محاصره شده داریا در حومه دمشق

شورای محلی شهر داریا در حومه دمشق اعلام کرد رژیم اسد برای دومین روز متوالی شهر را با موشک و آتش توپخانه هدف قرار داد که در نتیجه آن ساختمانهای مسکونی شهر به آتش کشیده و منهدم شد.
شهر داریا در حومه غربی دمشق و تحت کنترل رزمندگان است. این شهر بیش از سه سال است که در محاصره نظامیان اسد که از ورود مواد غذایی و نیازهای اولیه به داخل آن جلوگیری می‌کنند. نزدیک به هشت هزارنفر از مردم در داریا سکونت دارند و در حال حاضر مورد حمله وحشیانه نظامیان اسد قرار گرفتند.

رزمندگان سوریه روستاهای حومه حلب شمالی را بازپس گرفتند

الجزیره گزارش داد «روز یکشنبه 26اردیبهشت رزمندگان سوری توانستند تعدادی از روستاهای تابع شهر اعزاز در حومه استان حلب شمالی را از دست شبه‌نظامیان داعش خارج کنند و به کنترل خود درآورند».
این منبع افزود: «بعد از وقوع درگیریهای سخت میان رزمندگان سوری و شبه‌نظامیان داعش در اطراف روستای بیل، اپوزیسیون سوریه توانست، روستاهای تل حسین، الفریزیه، شیخ ریح، یحمول و جارز در شرق اعزار را به کنترل خود درآورد». .
گزارشگر الجزیره افزود: «اپوزیسیون سوریه از پیشروی نظامیان و شبه‌نظامیان اسد جلوگیری کرده و تلفات انسانی و مهماتی به آنها وارد کردند، بنا‌ به این گزارش آنها همچنین توانستند حمله زمینی نظامیان اسد را به دو منطقه کبانه و حداد در جبل اکراد در حومه لاذقیه شمالی سد کرده و تعدادی از آنها را به هلاکت برسانند».

ریاض حجاب: قرار است رزمندگان سوریه به تسلیحات ویژه مجهز شوند

ریاض حجاب هماهنگ‌کننده هیأت مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه فاش ساخت جامعه جهانی اپوزیسیون مسلح سوریه را با تسلیحاتی ویژه مجهز خواهد ساخت و این اقدام تحت نظارت آنها خواهد بود.
تلویزیون العربیه گفت: اظهارات ریاض حجاب با اتحاد 14 گروه مسلح سوری همزمان است که اعلام کردند خواهان تشکیل جبهه شمال سوریه مانند جبهه جنوبی هستند.
گروه‌های مسلح شمال سوریه تلاش خواهند کرد تا هیأت سیاسی، هیأت ستاد مشترک و دستگاه مطبوعاتی متحدی را نیز تشکیل دهند.
 

آخرین تحولات در دمشق و حلب

نبردهای رزمندگان در حومه دمشق

رزمندگان سوریه در حومه دمشق، تهاجم نظامیان اسد را که به‌طور روزانه تلاش می‌کنند، مناطق آزاد شده در غوطه شرقی دمشق را از دست رزمندگان خارج کنند، در هم می‌شکنند.

غوطه شرقی دمشق صحنه نبردهای روزانه رزمندگان سوری با نظامیان و شبه‌نظامیان اسد است. رژیم اسد تلاش می‌کند این مناطق را هر طور شده از دست رزمندگان خارج کند اما در چند سال گذشته تا کنون با وجود بمبارانهای روسیه و پشتیبانی شبه‌نظامیان رژیم ایران، ناکام مانده است.

یک فرمانده: نظامیان اسد در جاده اصلی غوطه تهاجم را شروع کردند. حمله آنها از شرق به غرب صورت گرفت. اما ما مناطقی را که نظامیان اسد پیشتر اشغال کرده بودند بازپس گرفتیم. جوانان رزمنده دست به ضدحمله زدند و مناطق را بازپس گرفتند.

ما یک شلیکا و یک تانک دشمن را نابود کردیم. یک توپ 23 میلی متری دشمن را روی خودرو نصب بود، منهدم کردیم. اهمیت منطقه در این است که میان منطقه شرقی و جنوبی در دیرالعصافیر و باله قرار دارد. ما چیزی به‌نام آتش‌بس از رژیم اسد ندیدیم. از همان روز اول آتش‌بس تهاجم نظامیان اسد به ما ادامه دارد.
رزمندگان با عزمی استوار در مواضع خود مستقر هستند تا به هر گونه نفوذ دشمن و تهاجم آن، پاسخ دهند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f509780e-d03d-45ab-b87d-b700e029710f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات