728 x 90

اخبار ليبي,

اجلاس وین برای بررسی اوضاع لیبی

-

فایز سراج رئیس شورای وزیران لیبی
فایز سراج رئیس شورای وزیران لیبی
امروز دوشنبه در وین اجلاسی بین‌المللی برگزار می‌شود تا به حمایت از دولت آشتی ملی لیبی بپردازد. فایز السراج رئیس شورای ریاست‌جمهوری لیبی در این اجلاس شرکت می‌کند. ریاست اجلاس با وزیر خارجه ایتالیا و همتای آمریکایی آن جان کری خواهد بود. در این اجلاس 20 کشور شرکت خواهند کرد تا حمایتهای بیشتری را از شورای ریاست‌جمهوری لیبی و دولت آشتی ملی در این کشور ارائه کنند

اخبار حاکی از آن است که در بیانیه پایانی این اجلاس دولت آشتی ملی در این کشور، به‌عنوان تنها نماینده قانونی لیبی معرفی خواهد شد و شورای ریاست‌جمهوری آن به‌عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح لیبی به‌رسمیت شناخته خواهد شد.

بیشتر بخوانید:
حضور نیروهای آمریکایی در لیبی

خبرگزاری فرانسه به‌نقل از یک مقام آمریکایی گفت واشینگتن آماده است ممنوعیت صدور سلاح به لیبی را تا حدودی کاهش دهد.
از طرفی روزنامه واشینگتن پست به‌نقل از مقامهای آمریکایی نوشت از اواخر سال گذشته نیروهای ویژه آمریکایی در دو موضع در لیبی مستقر شده‌اند. یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود گفت دو گروه از تفنگداران آمریکایی که کمتر از 25نفر می‌شوند در محلهایی در نزدیکی شهر مصراته و بن غازی مستقر شده‌اند و در رابطه با تهدیدهای محتمل اقدام به جمع‌آوری اطلاعات می‌کنند.

واشینگتن پست اضافه می‌کند حضور نیروهای آمریکایی در لیبی برای دستیابی آمریکا به محلی برای تهاجمی محتمل به گروه داعش در این کشور است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6b83e951-71f7-4dd2-9116-cb7b39636859"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات