728 x 90

تعطيلى واحدهاى صنعتى و توليدى,

اعتراف کارگزاران رژیم به رکود و تعطیلی کارخانه ها در استانهای اصفهان، گیلان، اردبیل، یزد و همدان

-

تعطیلی واحدهای تولیدی
تعطیلی واحدهای تولیدی
کارگزاران رژیم در استانهای اصفهان، گیلان، اردبیل یزد و همدان به رکود اقتصادی و تعطیلی اکثر کارخانه ها اعتراف کردند.
در استان اصفهان، فرماندار رژیم در شهرستان شهرضا روز یکشنبه 26اردیبهشت 95 به رکود 90درصد ظرفیت شهرک صنعتی رازی اعتراف کرد و گفت: «فقط ۱۰ درصد از شهرک صنعتی بزرگ رازی شهرستان شهرضا فعال است» .

در استان گیلان سرکرده بسیج ضدمردمی سپاه تروریستی قدس گیلان روز یکشنبه 26اردیبهشت 95 اعتراف کرد: «بیش از ۹۰ درصد کارخانجات صنعتی استان تعطیل شده است» . پاسدار علی توشه راه برون‌رفت رژیم از رکود و بحران را راه‌اندازی کارخانه‌های کوچک خانگی عنوان کرد.

در استان اردبیل گرداننده کارخانه ذوب آهن این شهر به تعطیلی نیمی از کارخانه ها در این استان اعتراف کرد و گفت: «در استان اردبیل نزدیک 50 درصد کارخانجات تعطیل هستند و مابقی نیز با حداقل ظرفیت به فعالیت می‌پردازند. حتی در این دو سال افت تولید در این استان بیشتر شده است و واحدها دیگر توان اداره کردن نیروی کار خود را ندارند» .

تقی بهرامی نوشهر که با خبرگزاری نیروی تروریستی قدس موسوم به تسنیم مصاحبه می‌کرد افزود: «در حال حاضر اکثر تولیدکنندگان با بدهی‌های سنگین و کمبود نقدینگی روبه‌رو هستند که در این رابطه دولت هم‌چنان برنامه‌ای برای رفع این مشکلات، اجرایی نکرده است» .

وی به ناتوانی رژیم در تأمین مواد اولیه اعتراف کرد و گفت: «امروز در تأمین مواد اولیه با مشکل جدی روبه‌رو هستیم. این در حالی است که این واحد تولیدی در سال 85 حدود 12هزار تن صادرات انجام داده بود اما امروز قادر به فعالیت روزانه نیستیم چه برسد به صادرات» .
بهرامی با اشاره به این‌که کارخانه ذوب آهن در اردبیل با ظرفیتی کمتر از 30 درصد کار می‌کند می‌افزاید: ”بدهی‌های زیادی به سیستم بانکی داریم و نبود نقدینگی باعث شده تا نتوانیم مواد اولیه خود را از داخل و خارج از کشور تأمین کنیم حتی در طول دو سال اخیر حجم زیادی از نیروی انسانی خود را از دست داده‌ایم به‌نحوی که ناچار شدیم بیش از 70نفر را در کارخانه تعدیل کنیم“.

در استان یزد یک عضو هیأت مدیره خانه صنعت و معدن رژیم در این استان روز دوشنبه 27اردیبهشت 95 با اعتراف به این‌که وضعیت بخش تولید کشور اصلاً خوب نیست، گفت: «در استان یزد واحدهای تولیدی مختلف از جمله کاشی و سرامیک، نساجی، آهن و فولادسازی با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند به‌نحوی که 50 درصد واحدهای تولیدی این شهر راکد و نیمه تعطیل است و بیش از 30 درصد هم تعطیل هستند» .

محمد حسین فنایی در گفتگو با خبرگزاری نیروی تروریستی قدس موسوم به تسنیم ضمن برشمردن مشکلات رو به کارگران همچنین اعتراف کرد: «سود بانکی بسیار سنگین است در کنار این اگر حق بیمه کارگران به تأمین اجتماعی پرداخت نشود دفترچه بیمه کارگران هم تمدید نشده و مشکلات تولید زنجیروار به بخشهای دیگر سرایت می‌کند» ..

فنایی با اشاره به رکود موجود در کشور افزود: «در حوزه مصالح ساختمانی هم بخش زیادی از واحدهای استان یزد به‌دلیل رکود بازار تعطیل شده‌اند» .

و در استان همدان مدیر گمرک رژیم در این استان روز دوشنبه 27اردیبهشت 95 اعتراف کرد: «صادرات سیمان از گمرک استان همدان ۶۵ درصد کاهش یافت» . جمال خشوعی که با خبرگزاری نیروی تروریستی قدس موسوم به تسنیم گفتگو می‌کرد گفت: «فروردین‌ماه امسال یک میلیون و 588هزار دلار سیمان از گمرک استان همدان به سایر کشورها صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی 65 درصد کاهش داشته است» .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b4d9096d-5a71-4933-94f9-ce1619bcf81f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات