728 x 90

اخبار اعتراضى,

اعتراضات دانشجویان، کارگران، بازاریان و کارکنان در تهران، زنجان، اهواز، عسلویه، قرچک، شیراز و خرمشهر

-

 -
-
زنجان: تحصن سه روزه دانشجویان
دانشجویان دانشگاه زنجان به‌مدت سه روز از پنجشنبه تا شنبه 25اردیبهشت در اعتراض به گرانی غذای دانشگاه و کیفیت پایین غذای سلف‌سرویس تحصن کردند.
معاون امور دانشجویی دانشگاه تلاش کرد دانشجویان را به پایان دادن به تحصن وادار کند اما متحصنان به خواست وی اعتنایی نکرده و به مدت سه روز به تحصن خود ادامه دادند.
 


تهران: اعتراض فارغ‌التحصیلان دانشگاه امیرکبیر
شماری از فارغ‌التحصیلان دانشگاه امیرکبیر روز ۲۵ اردیبهشت ۹۵ تجمع اعتراضی برگزار کردند. تجمع‌کنندگان اعلام کردند مقامهای دانشگاه از چند سال پیش در یک پروژه مسکن برای فارغ‌التحصیلان از هر نفر 60میلیون تومان پول گرفتند اما تا کنون حتی زمینی هم برای ساخت مسکن مشخص نکردند. آنها خواستار پس گرفتن پولهای به غارت رفته خود شدند.


اهواز: تجمع اعتراضی
بر اساس گزارشهای دریافتی روز شنبه 25اردیبهشت95 در حاشیه اکران فیلم مستند مادرکشی در اهواز جمعی از اهالی این شهر تجمع اعتراضی برپا کردند و خواستار توقف انتقال آب کارون شدند. در همین روز جمع دیگری از مردم اهواز در اطراف کارون زنجیره انسانی تشکیل دادند.

خبر دیگری از اهواز حاکی است در چند روز اخیر مناطق مختلف از جمله طالقانی، نادری، بازار و مرکز شهر با قطعی مستمر برق روبه‌رو بودند و مردم به‌شدت تحت فشار قرار گرفتند. بر اثر این وضعیت دستگاههای برقی خانگی سوخته و خساراتی به مردم وارد آمده است. این وضعیت باعث نارضایتی گسترده مردم شده است.

عسلویه ـ تجمع کارگران
جمعی از کارگران پیمانکاری شاغل در فاز 14 منطقه ویژه عسلویه روز یکشنبه 26اردیبهشت با برپایی تجمعی خواستار وصول حقوق و مطالبات عقب‌افتاده شدند.

قرچک: اعتراض مردمی
روز یکشنبه 26اردیبهشت جمعی از صاحبان مسکن باب الحوائج شهرستان قرچک در اعتراض به خودداری رژیم از واگذاری مسکن، مقابل فرمانداری تجمع کردند.

شیراز: اعتصاب مغازه‌داران
روز شنبه 25 اردیبهشت در شیراز تمامی مغازه‌داران مجتمع خلیج فارس مغازه‌های خود را بسته و در اعتراض به غارتگری رژیم آخوندی اعتصاب کردند. اعتصابیون گفتند هر سال 800هزار تومان تنها بابت پارکینگ گرفته می‌شود به جز پول شارژ که هر ماه حدود 300هزار تومان است. این در حالی است که بسیاری از مغازه‌داران ماشین ندارند با این وجود باید پول پارکینگ را پرداخت کنند.

خرمشهر: اعتصاب کارگران
کارگران شاغل در بخشهای خدمات شهری محدوده منطقه آزاد اروند، در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزد عقب‌افتاده خود تجمع کردند. آنها طی هفته‌های گذشته چندین بار با حضور در مقابل دفتر سازمان منطقه آزاد اروند در آبادان اعتراض خود را ابراز کردند
کارگران معترض که در بخشهای مختلف شهری نظیر فضای سبز، جمع‌آوری زباله و دیگر بخشهای این منطقه فعالیت می‌کنند، اعلام کردند: از فروردین‌ماه سال گذشته تا شهریورماه زیر نظر شهرداری "مینو شهر" کار کرده‌اند اما تا کنون از دریافت خدمات بیمه درمانی، بازنشستگی، عیدی و سنوات محروم مانده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/46ac03b5-72c4-4bab-b1e1-f0f58e91968e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات