728 x 90

-

گزارشی از زندانهای مخوف رژیم اسد

-

زندان حما
زندان حما
در هفته گذشته نزدیک به 800 زندانی در زندان مرکزی حما دست به شورش زدند تا مانع اعدام 5 زندانی شوند که رژیم اسد از این زندان به زندان صیدنایه منتقل کرده بود. افکار عمومی و سازمانهای بین‌المللی بعد از آن‌که زندانیان از آنها درخواست کمک کردند تا به‌منظور جلوگیری از کشتار جمعی اسد در این زندان اقدام کنند دست به‌کار شدند.

در این گزارش نگاهی به زندانهای مخوف اسد بیاندازیم
مخوف‌ترین زندانهای نظامی در رژیم اسد عبارت است از زندان صیدنایه، زندان تدمر و زندان پولونی
زندان صیدنایه در شهرک صیدنایه در حومه دمشق است. این زندان تحت کنترل فرماندهی پلیس نظامی است و به‌نام اولین زندان معروف است. در این زندان نزدیک به بیست هزار زندانی در زنجیر اند. این زندان از چند ساختمان تشکیل شده که مهمترین آنها عبارت است از ساختمان سرخ که در آن احکام اعدام صورت می‌گیرد.

زندان تدمر در شهر تدمر در حومه حمص است، این زندان نیز در کنترل پلیس نظامی است و به‌عنوان دومین زندان معروف است.
پیش از این‌که این زندان توسط داعش تصرف شود 4هزار زندانی داشت.

زندان پولونی در ورودی جنوبی شهر حمص قرار دارد و توسط پلیس نظامی کنترل می‌شود و سومین زندان سوریه بحساب می‌آید.
در این زندان نزدیک به 8هزار زندانی وجود دارند. این زندان در زمان انقلاب به مقر کمیته بازجویی تبدیل شد

در داخل شاخه‌های امنیتی رژیم اسد نیز زندانهای دیگری وجود دارند که توسط دستگاههای اطلاعاتی اسد کنترل می‌شوند. اطلاعات رژیم اسد به اطلاعات هوایی و اطلاعات نظامی تقسیم می‌شود

از مهمترین زندانهای وابسته به اطلاعات اسد می‌توان به زندان شاخه 235 که به‌نام زندان شاخه فلسطین شناخته می‌شود، زندان فرودگاه نظامی مزه و زندان یکان تهاجم اشاره کرد که در این زندانها نیز 120هزار زندانی به زنجیر کشیده شده‌اند. در این زندانها جنایتکاران اسد هزاران زندانی را با وحشیانه‌ترین شکنجه‌ها و قتل عمد کشتار کرده‌اند.

زندانهای وزارت کشور نیز به زندانهای یاد شده اضافه می‌شود. این زندانها و زندانهای امنیت سیاسی وابسته به وزارت کشور در هر استان شاخه‌های خود را داراست. نام این زندانها در سوریه زندان مرکزی است. شاخه‌های امنیت سیاسی در سوریه زندانهای خاص خود را دارند و در مجموع 50هزار زندانی در این زندانها محبوس هستند.

لازم به ذکر است که زندانهای یاد شده علنی اند در حالی که تعداد زیادی زندان مخفی نیز در سوریه وجود دارد که بعضی از آنها بشرح زیر است:
زندان طاحونه در دمشق وابسته به گارد جمهوری و زندان سرایا در محله القصاء دمشق.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/656a2097-c27e-47a8-8c96-cb6429cd2b91"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات