728 x 90

اخبار سوريه,

جزییاتی از عملیات پیروزمند رزمندگان سوریه در حلب

-

 -
-
رزمندگان ارتش آزادی سوریه در اتاق عملیات فتح حلب، بعد از درگیریهای شدید با نظامیان اسد و شبه‌نظامیان فرقه‌گرای رژیم ایران، کمپ حندرات را به‌طور کامل آزاد کردند. آنها همچنین بر محله راشدین در این شهر کاملاً مسلط شدند.

صحنه‌های فرار نظامیان اسد و شبه‌نظامیان حامی آنها از کمپ حندرات در حلب توسط رزمندگان منتشر شده است. این حال و روز نظامیان اسد و شبه‌نظامیان جنایتکار او در اغلب نبردهاست. هنگامی‌که هواپیماهای رژیم اسد و روسیه در آسمان غایب باشند وضعیت آنها به این‌گونه است که در تصاویر مشاهده می‌کنیم.


این‌جا در کمپ حندرات در حومه شمالی حلب، تصاویر سخن می‌گویند و تصاویر مشابه در ادلب و حما را یادآوری می‌کنند جایی که نظامیان اسد به‌طور جمعی فرار می‌کردند و توان جنگ را بدون پشتیبانی هواپیماها نداشتند. اکنون رزمندگان بر کمپ حندرات به‌طور کامل مسلط هستند. آنها پیشتر تمامی مناطق اطراف کمپ را از شبه‌نظامیان فرقه‌گرای رژیم ایران بازپس گرفته بودند. در جریان این درگیریها 30تن از شبه‌نظامیان کشته شدند.
 


کمپ حندرات جناح و پهلوی شرقی جاده استراتژیک کاستلو محسوب می‌شود. به این ترتیب روسیه و رژیم اسد مناطقی را از دست می‌دهند که چند ماه پیش آن را اشغال کرده بودند. آنها تلاش می‌کردند، رزمندگان را در حلب از طریق این جاده که در نزدیکی کمپ قرار دارد، محاصره کنند.

در مورد حلب نیز، آتش‌بس از صبح روز پنجشنبه به پایان رسید. هواپیماهای روسی و رژیم اسد حملاتی را علیه محله‌های بنی زید و سلیمان حلبی و بریج در شهر انجام دادند. هواپیماهای جنگی بیش از 75 حمله هوایی علیه شهرهای مختلف در حومه شمالی و جنوبی حلب انجام دادند. با این وجود، رزمندگان تا امروز تمامی سرمایه‌گذاریهای رژیم اسد و روسیه برای محاصره حلب را درهم‌شکسته‌اند. اما این تلاشهای دشمن پایان کار نیست. بر اساس اطلاعاتی که ژنرال اسعد الزعبی رئیس هیأت عالی گفتگو کننده اپوزیسیون افشا کرد، چه بسا روسها و رژیم ایران در حال آماده‌سازی عملیات نظامی بزرگی علیه شهر حلب باشند.

ژنرال اسعد الزعبی:
نظامیان روسیه در فرودگاه حمیمیم و فرودگاه حما فرود آمدند ادوات جنگی روز دوازدهم به آنها رسید. آنها سه روز، 12 و 13 و 14 این ماه را برای رساندن ادوات کامل جنگی روسی برای عملیات و تهاجم به حلبhalab در نظر گرفته بودند.
 

اتحاد رزمندگان در محله قابون در شرق دمشق
گروه‌های مختلف رزمنده در محله قابون در دمشق در پاسخ به خواست اهالی محله، اتحاد خود را تحت یک فرماندهی مشترک اعلام کردند.
بعد از به هم ریختگی وضعیت امنیتی و بحرانی شدن آن، شماری از جوانان محله قابون با رزمندگان موجود در این محله جلسه گذاشتند. آنها این کار را برای اتحاد رزمندگان تحت یک فرماندهی مشترک انجام دادند. فرماندهان رزمندگان، این پیشنهاد را جوانمردانه پذیرفتند و اعلام کردند در یک پیکره نظامی متحد شده‌اند.
یک شهروند:
اتحاد تمامی گروه‌های رزمنده در محله قابون تحت یک نام و فرماندهی مشترک با هدف تحقق اراده مردم و رفع هر گونه فتنه در غوطه شرقی صورت گرفت و ان‌شاءالله در این امور خیر نهفته است.
اهالی محله قابون، اتحاد رزمندگان را گامی در جهت درست توصیف کردند زیرا در زمان مناسبی اتخاذ شده است. این اقدام رزمندگان، با استقبال تمامی جریانهای مدنی و اهالی روبه‌رو شد. زیرا تفرقه فقط در خدمت رژیم اسد است رژیمی که سه سال است به‌دنبال شکافی برای تهاجم به این محله است.
یک کادر دفاع مدنی:
ما به‌عنوان دفاع مدنی و مؤسسات مدنی از این گام استقبال می‌کنیم زیرا گامی موفق است و ما از گذشته به‌دنبال اتحاد رزمندگان بودیم از همان ابتدای انقلاب و الحمدلله الآن به واقعیت پیوست.
فرماندهان رزمندگان تأکید کردند که آنها جنبش مسلحانه را فقط برای سرنگونی اسد راه انداخته‌اند و سلاحهایشان را فقط به سمت کسانی نشانه می‌روند که به سینه‌های مردم سوریه شلیک می‌کند. گروه‌های رزمنده در محله قابون، آتش فتنه در این محله را با اتحاد خود زیر یک پرچم و فرماندهی مشترک خاموش کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8f8f1f5c-1598-49c0-8a06-d07c14b52ab5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات