728 x 90

اقلیتهای مذهبي,

فراخوان دولت آمریکا برای آزادی زندانیان عقیدتی در ایران

-

جان کربی
جان کربی
آمریکا روز شنبه 25اردیبهشت 95 از رژیم ایران خواست به سرعت زندانیان بهایی و دیگر زندانیان «عقیدتی» را آزاد کند. جان کربی سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا این خواست را در بیانیه‌ای که روز شنبه در هشتمین سالروز بازداشت هفت تن از بهاییان منتشر شد, بیان کرد.

این شهروندان بهایی ۸ سال پیش بازداشت و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» محکوم به ده سال حبس شدند.
بیانیه وزارت‌خارجه آمریکا همچنین از رژیم ایران خواسته است «قوانین خود را مراعات کند و به تعهدات بین‌المللی که آزادی بیان, دین, عقیده و تجمع برای همه شهروندان را تضمین می‌کند, پای‌بند باشد».

بیشتر بخوانید:
کمیسیون بین‌المللی آزادی مذهبی آمریکا: رژیم ایران در صدر ناقضان آزادی مذهبی در جهان

کمیسیون بین‌المللی 'آزادی مذهبی' در آمریکا، روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه گزارش سالانه خود را در زمینه وضعیت آزادی مذهبی در کشورهای مختلف منتشر کرد. در این گزارش، نام رژیم ایران در صدر ناقضان آزادیهای مذهبی قرار دارد.
در این گزارش تأکید شده است: وضعیت آزادی مذهبی در ایران طی سال گذشته، هم‌چنان وخیم بوده است. آزار و اذیت و محدودیتهای شدید علیه مسلمانان سنی، مسیحیها و بهاییها شدید بوده است.

گروههای مدافع حقوق‌بشر موارد بیشتری از آزارهای جسمی و ضرب و جرح مسیحیان در زندان را گزارش کردند. تعداد مسیحیان زندانی تا اردیبهشت ۱۳۹۵، به ۹۰ نفر رسیده است.

در گزارش کمیسیون بین‌المللی 'آزادی مذهبی' در آمریکا آمده است: در چند سال اخیر چندین وکیل مدافع به‌دلیل دفاع از بهاییان و مسیحیان، از سوی دادگاه رژیم ایران به حبس و مجازات محکوم شده‌اند.

مقامهای رژیم ایران که مسئول نقض حقوق‌بشر و آزادیهای مذهبی در ایران هستند، از ورود به آمریکا محروم هستند و داراییهای آنها نیز مسدود شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/93386276-049f-4fda-86a8-970c5c53538c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات