728 x 90

اخبار سوريه,

کشته شدن مصطفی بدرالدین بدست رزمندگان سوری

-

مصطفی بدرالدین
مصطفی بدرالدین
حزب‌الشیطان لبنان با صور بیانیه‌یی رزمندگان سوری را مسئول کشتن مصطفی بدرالدین معرفی کردمصطفی بدرالدین، از فرماندهان ارشد شاخه نظامی حزب‌الشیطان بود که در جریان اصابت خمپاره به یکی از مواضع این گروه در نزدیکی فرودگاه دمشق کشته شده است.

روز گذشته جمعه ۱۳ مه (۲۴ اردیبهشت) شبکه تلویزیونی المنار، وابسته به حزب‌الشیطان، اعلام کرد که مصطفی بدرالدین در سوریه کشته شده است. خبرگزاری ایرنای رژیم با یادآوری این‌که مصطفی بدرالدین سابقه و جایگاه ویژه‌یی در حزب‌الشیطان داشت، از او با عنوان جانشین عماد مغنیه نام برد.

مصطفی بدرالدین در اوایل دهه ۱۹۸۰ میلادی به اتهام توطئه برای منفجر کردن سفارت آمریکا در کویت و ترور امیر آن کشور برای مدتی زندانی شد اما با اشغال کویت توسط عراق، به لبنان بازگشت و همکاری با حزب‌الله لبنان را آغاز کرد. دادگاه بین‌المللی ویژه در لبنان مصطفی بدرالدین را به دست داشتن در ترور رفیق حریری نخست‌وزیر پیشین لبنان در سال 2005 متهم کرد.

روز گذشته 24اردیبهشت 95 جواد ظریف وزیر خارجه کابینه آخوند روحانی طی پیامی به سرکرده حزب‌الشیطان لبنان ـ حسن نصرالله ـ کشته شدن مصطفی بدرالدین از تروریستهای سرشناس و تحت تعقیب را تسلیت گفت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4b1c3624-c149-430a-9062-64765f39f657"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات