728 x 90

اخبار سوريه,

مصاحبه ژنرال عبدالجبار العکیدی فرمانده سابق شورای نظامی حلب

-

ژنرال عبدالجبار العکیدی
ژنرال عبدالجبار العکیدی
ژنرال عبدالجبار العکیدی فرمانده سابق شورای نظامی حلب، در مورد حملات وحشیانه و بی‌سابقه نظامیان اسد علیه حلب و کشتار مردم بیگناه این شهر می‌گوید:
ژنرال عبدالجبار العکیدی فرمانده سابق شورای نظامی حلب:
خدا شهدای وارسته ما را رحمت کند. ما قبلاً گفته بودیم که حلب این قدیمی‌ترین شهر در تاریخ، رژیم اسد را به ستوه آورده است. به همین دلیل کینه جنایتکارانه اسد و رژیم ایران و روسیه علیه حلب و کشتار کودکان و زنان شهر را بی‌سبب نیست. این شهر همچنین داعش را که بازوی اسد است به ستوه آورده و با آن وارد جنگ شده است. الآن فقط انقلابیون حلب هستند که با داعش می‌جنگند. آنها هستند که با شبه‌نظامیان مزدور عراقی و حزب‌الله لبنان و پاسداران رژیم ایران می‌جنگند. در نتیجه دشمن، غضب و کینه خود را بر سر حلب فرو می‌ریزد.

شهر حلب بیش از 4سال است در مقابل این رژیم برخاسته است. اسد که از پاک کردن اپوزیسیون از شهر حلب حرف می‌زد در جولای سال 2012 گفته بود که طی 10روز حلب را از تروریستها و گروه‌های مسلح پاکسازی خواهد کرد. الآن 4سال از این حرف گذشته و اسد هیچ‌گونه پیشروی در حلب نداشته بلکه برعکس ما پیشروی داشته‌ایم و تأسیسات و گردان 46 و خیلی پایگاههای دیگر و فرودگاه نظامی منغ را آزاد کردیم.

اکنون هم که در جنوب حلب، انقلابیون دارند مناطق را از دشمن بازپس می‌گیرند. بسیاری از شبه‌نظامیان رژیم ایران و حزب‌الله و مزدوران عراقی و افغانی به هلاکت رسیده و خیلی از آنها به اسارت درآمده‌اند.

جامعه جهانی از چه آتش‌بسی صحبت می‌کند؟ آتش‌بسی که در جریان آن کودکان و زنان در کمپهای آوارگان کشته می‌شوند؟ در اساس آتش‌بسی وجود ندارد. ما به آتش‌بس ملتزم بودیم و با قطعنامه‌های شورای امنیت همراه بودیم و با هیأت گفتگو کننده بودیم اما رژیم جنایتکار اسد چیزی جز زبان زور نمی‌فهمد.

جامعه جهانی فقط نظاره‌گر کشتار برنامه‌ریزی شده شهروندان است وکاری نمی‌کند. بنابراین اپوزیسیون طبعاً نیاز به سلاح و کمک دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/91f030f3-0c07-4cc7-966d-8b4b7921b649"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات