728 x 90

فقر در ایران,فساد اقتصادى,

۲۰۰ واحد سنگ بری تعطیل و ۳۰۰۰نفر بیکار شدند

-

واحد سنگبری
واحد سنگبری
تداوم رکود سنگین و اخاذی مالیاتی در واحدهای سنگ بری در استان لرستان، باعث تعطیلی 200 واحد سنگبری و بیکار شدن 3000 کارگر دیگر شد.
در سالهای اخیر واحدهای سنگ‌بری استان لرستان نیز به‌ دنبال سایر سنگ‌بریهای کشور با رکود مواجه شده‌اند.

بخشی زیادی از سنگ‌بریهای استان تعطیل و کارگران زیادی از کار بیکار شده‌اند و این در حالی است که 36 درصد از اشتغال صنعت لرستان مربوط به همین حوزه سنگ است.

از جمله مشکلات گریبانگیر واحدهای سنگ بری می‌توان از اخاذی مالیاتی، جرایم تصاعدی، نبود پایانه‌های صادراتی، خام فروشی، نبود سرمایه در گردش، ضعف در سیاست‌گذاری و سوء مدیریت در حوزه صنعت و معدن در سالهای اخیر نام برد.

در سفر معاون اجرایی آخوند روحانی به استان لرستان مشکلات این واحدها مطرح گردید و بنا شد در هیأت دولت به این موضوع رسیدگی شود اما پس از گذشته یک سال هنوز تغییری در بهبود وضعیت سنگ‌بریها ایجاد نشده است و مشکلات این واحدها هم‌چنان پابرجا است.

فرماندار رژیم در شهرستان الیگودرز نیز به غیرفعال شدن بخشی از واحدهای سنگ‌بری این شهرستان اعتراف کرد و گفت: «از مجموع 80 واحد سنگ‌بری این شهرستان 15 واحد کلاً جمع‌آوری شده به‌ طوری‌که تجهیزات این واحدها را نیز فروخته‌اند».

ولی‌الله میرزایی اصل افزود: «از 65 واحد باقی‌مانده هم‌ اکنون 40 واحد تعطیل و 25 واحد دیگر با 40 تا 50 درصد ظرفیت خود مشغول به فعالیت هستند».

وی افزود: «اگر در گذشته 15نفر در هر یک از واحد سنگ‌بری مشغول به کار بود اما اکنون با غیرفعال شدن آنها تعداد نیروها به چهار تا پنج نفر کاهش‌ یافته است».

فرماندار رژیم در شهرستان دورود نیز مجموع واحدهای سنگ‌بری این شهرستان را 125 واحد برشمرد و اعتراف کرد: «اکنون در این شهرستان 43 مورد تعطیل‌ شده است و 4 واحد نیمه فعال است».

رئیس هیئت‌ مدیره انجمن سنگ‌بران استان لرستان نیز دی ماه گذشته گفته بود: «از 120 واحد سنگ‌بری بروجرد بیش از 35 واحد آن تعطیل‌ شده است.»

صفر زارع افزود: «بیشتر واحدهای فعال سنگ‌بری استان لرستان و شهرستان بروجرد با کمتر از نیمی از توان و ظرفیت خود با حداکثر 6ساعت کاری در روز فعالیت می‌کنند که این میزان ساعت کاری در گذشته بیش از 12ساعت در طول روز بوده است“.

محسن غیاثوند رئیس هیئت‌ مدیره کانون سنگ رژیم نیز در رابطه با وضعیت سنگ‌بریهای استان لرستان گفت: «از 550 واحد سنگ‌بری در استان لرستان حدود 200 واحد تعطیل و مابقی با زیر 30 درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/54b23d70-e471-426e-9b10-cc805ce97bd8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات