728 x 90

اشرف - ليبرتى,

نامه استرون استیونسون رئیس بنیاد اروپایی آزادی عراق به شورای امنیت و دبیرکل ملل متحد

-

استرون استیونسون رئیس بنیاد اروپایی آزادی عراق
استرون استیونسون رئیس بنیاد اروپایی آزادی عراق
لزوم خلع‌ید از رژیم آخوندی در عراق و منطقه، فراخوان به تضمین امنیت و حقوق مجاهدان اشرفی در لیبرتی

استرون استیونسون رئیس بنیاد اروپایی آزادی عراق طی نامه‌یی به شورای امنیت و دبیرکل ملل‌متحد بر لزوم خلع‌ید از رژیم آخوندی در عراق و در کل منطقه تأکید کرد و به تضمین امنیت و حقوق مجاهدان اشرفی در لیبرتی، فراخوان داد.

رئیس بنیاد اروپایی آزادی عراق در نامه خود که در آستانهٴ اجلاس شورای امنیت دربارهٴ عراق ارسال شده با اشاره به سفرهای متعددش به عراق در سالهای 2009 تا 2014 به‌عنوان رئیس گروه رابطه با عراق در پارلمان اروپا، می‌نویسد: «امروز جامعهٴ جهانی به‌طور گسترده‌یی نگران بحرانی است که سراسر عراق را فراگرفته و هر روز عمیق‌تر می‌شود و مردم این کشور خواستار اجرای اصلاحات و پایان دادن به فساد گسترده و یک دولت تکنوکرات به‌ دور از سهمیه‌بندی احزابند.

یک اجماع بین‌المللی و حتی یک اجماع نسبی در آمریکا وجود دارد که جنگ دوم خلیج فارس در سال 2003 یک اشتباه عظیم بوده که مشکلات کنونی منطقه همه از آن ناشی می‌شود. اما مرگبارترین اشتباه بعد از جنگ بازکردن درهای این کشور بر روی رژیم آخوندی حاکم بر ایران بود. حضور گسترده پاسداران در عراق و جنایات تکان‌دهندهٴ آنها علیه اهل تسنن، بیشترین انگیزش و فضای حیاتی را برای رشد داعش ایجاد کرده است.

در حالیکه آمریکا و جامعهٴ جهانی تعهدات خود را طی سالهای گذشته برای تأمین امنیت اعضای اپوزیسیون ایران در اشرف و لیبرتی زیر پا گذاشته‌اند، رژیم ایران برای ازبین‌بردن اپوزیسیون اصلی خود با تمام قوا به چند کشتار علیه آنها دست‌زده و راه را برای گسترش بنیادگرایی هموار می‌کند.

رئیس بنیاد اروپایی آزادی عراق سپس با اشاره به اقدامات رژیم آخوندی از طریق نوری مالکی برای جلوگیری از روند اصلاحات در عراق، می‌نویسد:
بحران کنونی عراق منتج از دخالتهای رژیم ایران است. مردم عراق سهمیه‌بندی فرقه‌یی را که سود برنده اصلی آن رژیم ایران است مسبب وضعیت فاجعه‌بار کنونی می‌دانند و خواستار اصلاحات رادیکال هستند.

در چنین شرایطی هدف اصلی سیاسی از رفرم در عراق باید کوتاه‌کردن دست رژیم ایران و عواملش باشد. با توجه به نکات فوق از شورای امنیت می‌خواهیم موارد زیر را محقق کند. این نه تنها لازمه صلح و آرامش در عراق بلکه لازمه صلح و آرامش در تمام منطقه است:
الف. شورا (ی امنیت) باید از اصلاحات همه‌جانبه تشکیل دولت تکنوکرات به دور از احزاب و جریانهای وابسته به رژیم ایران حمایت کند؛

ب. شورا (ی امنیت) باید دخالتهای رژیم ایران در عراق را قویاً محکوم کند و مجازاتهای ضروری را بر (رژیم) ایران به‌خاطر ادامه دخالت‌هایش اعمال کند؛

ج. دستگاه قضایی عراق باید اصلاح و بازسازی شود. نفوذ رژیم ایران و نوری مالکی در این دستگاه باید از بین برود

د. شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران باید خلع‌سلاح شوند و از ارگانهای امنیتی و نظامی اخراج شوند؛

ه. عشایر سنی عراقی در ابعاد گسترده و بدون تبعیض باید برای مقابله با داعش سازمان داده شوند.

و. آمریکا و ائتلاف بین‌المللی، باید امنیت و سلامت ساکنان لیبرتی را تا انتقال همه آنها به خارج از عراق تأمین کنند.

با دخالتهای گسترده رژیم ایران در عراق همه منطقه به بحران و ناامنی کشیده شده و با اخراج این رژیم از عراق راه برای بازگشت صلح و آرامش به تمامی منطقه هموار می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bcaeb849-4061-4bc8-a2ec-da9641859dba"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات