728 x 90

اخبار حوادث,

گسترش آتش‌سوزی کانادا، آتش به نزدیکی استان ساسکاچوان رسید

-

 -
-
آتش‌سوزی کانادا گسترش یافت و به حوالی استان ساسکاچوان رسید. در این منطقه وضعیت هشدار اعلام شده است. این آتش‌سوزی که از هفته گذشته از شهر نفت‌خیز فورت مک‌موری شروع شده است، به علت هوای گرم و خشک، گسترش یافته و ارتفاع شعله‌های آتش دو برابر شده است.

پس از گسترش این آتش‌سوزی 80هزار سکنه شهر مک موری، این شهر را تخلیه کردند. این آتش‌سوزی منطقه‌یی به وسعت بیش از ۲ هزار کیلومتر مربع را دربرگرفته و مقامها می‌گویند تنها بارش باران می‌تواند آتش را کنترل کند.
 


بیشتر بخوانید:
دامنه آتش‌سوزی در فورت مک مواری واقع در استان آلبرتای کانادا روز شنبه18 اردیهشت95 نیز به‌دلیل هوای خشک و درجه حرارت بالا گسترش یافت. این آتش‌سوزی در کمتر از 24ساعت، 55هزار هکتار دیگر از جنگل‌های استان را از بین برد و احتمال می‌رود وسعت آتش‌سوزی به‌زودی به دو برابر افزایش یابد و به ۳۰۰ هزار هکتار برسد.

این آتش‌سوزی باعث توقف بخش عمده‌ای از فعالیت شرکتهای نفتی شده و میزان تولید روزانه نفت در کانادا را به یک چهارم کاهش یافته است. بر اثر این آتش سوزی، حدود 88هزار سکنه شهر نفتی فورت مک ماری تا کنون تخلیه شده و آنهایی که به اقامتگاههای شرکتهای نفتی پناه برده بودند، نیز در حال ترک این اقامتگاهها و خروج از منطقه هستند.

بیش از 1500 آتشنشان با پشتیبانی هلیکوپتر و هواپیماهای آب‌پاش مشغول مبارزه با آتش هستند. این در حالی است که بسیاری از مناطق استان ویران و به تلی از خاکستر تبدیل شده است.
 
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5c0cc606-4223-449d-bca9-1d9cb9a36824"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات