728 x 90

اعتصاب زندانيان سياسي,زندانیان سیاسی,

چهارمین روز اعتصاب‌غذای خشک معلم زندانی محمود بهشتی لنگرودی

-

معلم زندانی محمود بهشتی لنگرودی
معلم زندانی محمود بهشتی لنگرودی
روز پنجشنبه 16اردیبهشت 95 زندانی سیاسی محمود بهشتی لنگرودی شانزدهمین روز از اعتصاب غذای‌تر و چهارمین روز اعتصاب غذای خشک را پشت سر گذاشت.

معلمان کانون صنفی معلمین در رابطه با بحرانی بودن وضعیت جسمی محمد بهشتی لنگرودی، جلسه اضطراری تشکیل دادند.
 
بیشتر بخوانید:

اعتصاب غذای خشک زندانی سیاسی محمود بهشتی لنگرودی در زندان اوین

زندانی سیاسی محمود بهشتی لنگرودی سومین روز اعتصاب غذای خشک خود را پشت سر گذاشت.

این معلم زندانی و مدافع حقوق معلمان که در زندان اوین محبوس است از روز دوشنبه اعتصاب غذای خشک خود را شروع کرده است. وی شب گذشته پانزدهمین روز اعتصاب‌غذا و سومین روز اعتصاب غذای خشک خود را سپری کرد.

علت تبدیل اعتصاب غذای‌تر به اعتصاب غذای خشک توسط محمود بهشتی لنگرودی بی‌اعتنایی دژخیمان خامنه‌ای به خواسته به حق این معلم عنوان شده است.
 

اعتصاب غذای صدها تن از فرهنگیان در همبستگی با معلمان زندانی

صدها تن از فرهنگیان در همبستگی با معلمان زندانی در اعتصاب محمود بهشتی لنگرودی و اسماعیل عبدی دست به اعتصاب‌غذا زدند.
 

این همه ستم قابل‌تحمل نیست

در قسمتی از بیانیه اعتصاب کنندگان آمده است: ”این همه ستم قابل‌تحمل نیست و ما امضا کنندگان این نامه، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ۹۵ در اعتصاب غذا، یاران دربندمان را همراهی خواهیم کرد“.

خاطر نشان می‌شود که محمود بهشتی لنگرودی دبیرکل پیشین و سخنگوی فعلی کانون صنفی معلمان ایران از روز اول اردیبهشت ماه در زندان اوین اعلام اعتصاب‌غذا کرد.

وی در یادداشتی اعلام کرده بود در اعتراض به احکام ظالمانه‌ای که مجموعاً وی را به ۱۴ سال حبس محکوم کرده‌اند. از روز چهارشنبه اول اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ تا زمان توقف اجرای حکم و برگزاری دادگاه علنی دست به اعتصاب‌غذا خواهد زد.

محمود بهشتی در سال ۱۳۸۹ در بیدادگاهی که فقط ۵ دقیقه به طول انجامید و فرصت دفاع به او داده نشد، به ۵ سال زندان محکوم شد. که با احتساب ۴ سال زندان که به‌خاطر اعتراض او و سایر فرهنگیان در سال ۸۵ گرفته بود، مجموعاً به ۹ سال حبس محکوم شده است.

اسماعیل عبدی، مدافع حقوق معلمان نیز در اسفند ماه سال گذشته به ۶ سال زندان محکوم شد، او دو ماه قبل از آن هم، در آستانه‌ی تجمع اعتراضی معلمان در هفدهم اردیبهشت، از سوی وزارت اطلاعات احضار و تهدید شده بود که در صورت ادامه‌ی فعالیت صنفی، به زندان خواهد رفت.

اعلام اعتصاب غذای۶۳تن از معلمان و مدافعان حقوق‌بشر

حمایت از زندانیان سیاسی محمود بهشتی لنگرودی و جعفرعظیم زاده
63تن از معلمان و مدافعان حقوق‌بشر در حمایت از زندانیان سیاسی محمود بهشتی لنگرودی و جعفرعظیم زاده و خانواده‌هایشان طی بیانیه‌یی دست به اعتصاب‌غذا زدند.

در قسمتی از این بیانیه آمده است: ”ما امضا‌کنندگان این نامه به همان دلایلی که آقایان بهشتی و عبدی اعتصاب‌غذا کردند روزهای دوشنبه و سه‌شنبه 13 و 14 اردیبهشت 95 با اعتصاب غذا، یاران دربندمان را همراهی خواهیم کرد “.

در این بیانیه هم‌چنین آمده است: در کجای جهان فعالیت صنفی و اعتراضات معلمان اقدام علیه امنیت ملی است؟ براستی در کجای جهان اعتراض به حق و حقوق صنفی، آن هم توسط فرهیخته‌ترین قشر جامعه، حتی یک روز زندان دارد که شما سالها معلمان بی‌گناه را زندانی می‌کنید؟.

اعلام اعتصاب‌غذای خانواده معلم زندانی محمود بهشتی لنگرودی

خانواده معلم زندانی محمود بهشتی لنگرودی، سخنگوی سابق کانون صنفی معلمان با انتشار اطلاعیه‌یی اعلام کردند در همراهی با وی و همزمان با روز معلم به‌مدت دو روز دست به اعتصاب‌غذا خواهند زد.

ابوذر بهشتی، فرزند محمود بهشتی لنگرودی می‌گوید: این اعتصاب‌غذا را به‌منظور همراهی با پدرشان و در منزل برپا خواهند کرد.

وی افزود: ممکن است علاوه بر خودش، مادرش و خواهرش، سایر بستگان نیز به این اعتصاب‌غذا بپیوندند، اما آنها از این امر ممانعت می‌کنند.

در اطلاعیه اعتصاب‌غذای خانواده معلم زندانی محمود بهشتی لنگرودی از جمله آمده است:
از آنجا که محمود بهشتی لنگرودی، معلم و فعال صنفی محبوس در بند هفت زندان اوین ، در اعتراض به احکامی که توسط قضات دادگاه علیه ایشان صادر شده از روز چهارشنبه اول اردیبهشت ۹۵، برای سومین بار در هشت ماه اخیر، دست به اعتصاب‌غذا زده است و درخواست برگزاری دادگاهی علنی و قانونی، با حضور هیأت منصفه... برای رسیدگی به اتهامات خود را دارد و به‌رغم این‌که به‌دلیل اعتصابهای مکرر و بر اساس شهادت مسئولان زندان، پایبند به رعایت شرایط اعلام شده اعتصاب غذاست و وضعیت خطرناکی را از سر می‌گذراند، تا کنون هیچ پاسخی دریافت ننموده ‌است، هم اکنون، ما خانواده این معلم دربند جهت همراهی با ایشان از روز ۱۲ اردیبهشت، مصادف با «روز معلم» و آغاز هفته‌ معلم، در اعتصاب‌غذا با ایشان همراهی خواهیم نمود که به مدت ۲ روز ادامه خواهد داشت.
 

دهمین روز اعتصاب‌غذای زندانی سیاسی محمود بهشتی لنگرودی

زندانی سیاسی محمود بهشتی لنگرودی و دبیرکل پیشین و سخنگوی فعلی کانون صنفی معلمان ایران وارد دهمین روز اعتصاب غذای خود شده است.

اعتصاب غذای این معلم از روز چهارشنبه اول اردیبهشت در اعتراض به احکام ظالمانه‌یی که توسط قضات بیدادگاههای حکومتی و قاضی صلواتی و مقیسه صادر و 14سال حبس محکوم کرده‌اند صورت گرفت.
 

حمایت کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز از اعتصاب‌غذای معلمان در بند

کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز طی بیانیه‌یی حمایت خود را از اقدام همکاران دربند خود زندانی سیاسی محمود بهشتی لنگرودی که برای احقاق حق خود از اول اردیبهشت دست به اعتصاب‌غذا زده و همچنین زندانی سیاسی اسماعیل عبدی دبیرکل کانون صنفی فرهنگیان تهران که قصد دارد از تاریخ یازدهم اردیبهشت اعتصاب‌غذا کند، اعلام کردند.

کانون صنفی معلمان در این بیانیه از همکاران فرهنگی خود در شهرستان الیگودرز خواسته است جهت بیان سمبلیک خواسته‌هایشان روز یکشنبه دوازدهم و دوشنبه سیزدهم اردیبهشت از ساعت هشت صبح الی هشت شب از خوردن و آشامیدن خودداری نمایند.

اعتصاب غذای معلمان در شهرهای مختلف در حمایت از اعتصاب‌غذای معلم زندانی بهشتی لنگرودی

روز چهارشنبه 8اردیبهشت 95 اعتصاب غذای زندانی سیاسی محمود بهشتی لنگرودی دبیرکل پیشین و سخنگوی فعلی کانون صنفی معلمان ایران در زندان اوین برای هشتمین روز ادامه دارد.

جمعی از معلمین شهرهای مختلف در همبستگی با بهشتی لنگرودی اعتصاب‌غذا کردند. این اعتصاب‌غذا برای چهارمین روز متوالی ادامه دارد.

این همبستگی با اعتصاب غذای خود جوش یک معلم در تهران شروع شد و اکنون عده‌یی از معلمین در شهرهای تهران، مشهد، رضوانشهر و کرج به این اعتصاب‌غذا پیوسته‌اند و گفته می‌شود روزانه به تعداد اعتصاببون افزوده می‌شود.

اعتصاب غذای زندانی سیاسی محمود بهشتی لنگرودی

 امروز سه‌شنبه 7اردیبهشت اعتصاب غذای زندانی سیاسی محمود بهشتی لنگرودی دبیرکل پیشین و سخنگوی فعلی کانون صنفی معلمان ایران برای هفتمین روز در زندان اوین ادامه دارد.
اعتصاب غذای این معلم از روز چهارشنبه اول اردیبهشت در اعتراض به احکام ظالمانه‌یی که توسط قضات بیدادگاههای حکومتی و قاضی صلواتی و مقیسه صادر و 14سال حبس محکوم کرده‌اند صورت گرفت.
خاطرنشان می‌شود علاوه بر محمود بهشتی لنگرودی، اسماعیل عبدی دبیرکل و سخنگوی دیگر کانون صنفی معلمان نیز اعلام کرده است از روز 10اردیبهشت دست به اعتصاب‌غذای نامحدود خواهد زد. شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان سراسر کشور با انتشار بیانیه‌یی در روز 6اردیبهشت از اعتصاب‌غذای فرهنگیان و معلمان زندانی حمایت کرد. در قسمتی از این بیانیه آمده است: جامعه فرهنگیان ایران، نسبت به نگاه امنیتی به فعالیتهای صنفی به‌شدت معترض هستند و خواستار رفع اتهامات امنیتی از پرونده فعالان صنفی معلمان و صدور حکم آزادی آنها هستند و با صراحت اعلام می‌دارند مسئولیت عواقب اعتصاب‌غذای فرهنگیان دربند، مستقیماً متوجه مقامات قضایی و امنیتی کشور است.
 

زندانی سیاسی محمود بهشتی لنگرودی سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران

 
زندان اوین - معلم زندانی سیاسی محمود بهشتی لنگرودی دبیرکل پیشین و سخنگوی فعلی کانون صنفی معلمان ایران طی اطلاعیه‌یی اعلام اعتصاب‌غذا کرد.
وی از جمله نوشته است:

به نام خداوند جان و خرد
این جانب محمود بهشتی لنگرودی، دبیرکل پیشین و سخنگوی فعلی کانون صنفی معلمان ایران در اعتراض به احکام ظالمانه‌یی که توسط قضات دادگاههای انقلاب، صلواتی و مقیسه برایم صادر گردیده و مجموعاً بنده را به 14سال حبس محکوم کرده‌اند. از روز چهارشنبه اول اردیبهشت ماه 1395 تا زمان توقف اجرای حکم و برگزاری دادگاه علنی و قانونی دست به اعتصاب‌غذا خواهم زد و به جز آب، چای، قند و نمک چیز دیگری نخواهم خورد. لازم به ذکر است مسئولیت هر اتفاق ناگواری که طی مدت اعتصاب‌غذا و یا پس از آن برایم پیش آید، متوجه تمام کسانی خواهد بود که در برابر تظلم خواهی این جانب سکوت یا بی‌اعتنایی کنند. چرا به چهارده سال حبس محکوم شدم؟

پرده اول:

انقلاب پیروز شد و پس از آن جنگ هشت ساله و فقر و نداری و خزانه خالی و تحمل و صبوری...

پرده دوم:

 جنگ به پایان رسید و دوران سازندگی آغاز شد و مسئولان شروع به تقسیم غنایم کردند و سهم خواهیها باعث بروز تبعیض‌های آشکار و گسترده و حقوق‌هایی که هیچ تناسبی با تورم رو به افزایش نداشت و آغاز تدریجی زمزمه ها و اعتراضات.
 

پرده سوم:

 دوران اصلاحات آغاز گردید و... معلمان صاحب تشکل‌های مجوز داری با نام کانونهای صنفی شدند، کانون هایی که از همان ابتدای شروع فعالیت با موج رو به افزایش مطالبات و اعتراضات فرهنگیان مواجه بودند که حاصل آن برگزاری تجمعات و تحصن در سراسر کشور بود. نهایتاً پس از بازداشت این جانب به‌عنوان دبیرکل کانون صنفی معلمان و همچنین سخنگوی همین تشکل، پرونده ما به دادگاه انقلاب ارسال و پس از مدتی پرونده مذکور مختومه و برایمان منع تعقیب صادر گردید...
 

پرده چهارم

 عمر دولت اصلاحات... پایان رسید و دولت تاریخی احمدی‌نژاد روی کار آمد و در اقدامی شگفت‌انگیز تقاضای استرداد لایحه مدیریت خدمات کشوری را به مجلس ارایه داد. این امر فرهنگیانی را که پس از سالها انتظار به این لایحه دل خوش کرده بودند به خشم آورد و تجمعات گسترده‌یی مقابل مجلس شکل گرفت و تجمع‌کنندگان خواهان تسریع و اجرای بی‌قید و شرط لایحه مذکور شدند. اما این تجمعات مسالمت‌آمیز و بدون حاشیه با دخالت نیروهای سرکوبگر در روز 23اسفند 85 به خشونت کشیده شد و تعداد بیشماری از فعالان سراسر کشور به حبس های کوتاه و طولانی مدت، اخراج، تبعید و انفصال از خدمت محکوم شدند. که بنده هم به 4سال حبس تعلیقی محکوم شدم.
 

پرده پنجم:

 زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری 88 فرا رسید... و حوادثی که پس از آن رقم خورد دولت مدعی مهرورزی انتقام گیری را آغاز و دست نیروهای تحت‌امر خود را برای سرکوب مخالفان بازگذاشت. در نتیجه موج جدیدی از دستگیریها و پرونده سازیها آغاز و در کنار سایر دوستان این جانب مجدداً با رأی قاضی صلواتی در دادگاه چند دقیقه‌ای به 5سال حبس تعزیزی محکوم گردیدم و این در حالی بود که هیج مستند محکمه پسندی برای صدور چنین حکمی وجود نداشت.
 

پرده ششم:

 عمر دولت دوم احمدی‌نژاد نیز به پایان رسید و... دولت روحانی روی کار آمد... برای فرهنگیان که آتش زیر خاکستر بودند... و معلمان به برکت گروههای تلگرامی فعالیتهای گسترده‌یی را آغاز کردند و گروه‌های 100 و 200نفره مجازی در سراسر کشور شکل گرفت که حاصل اتحاد آنها برگزاری تحصنها و تجمعات خود جوش و بدون رهبریت خاص در سراسر کشور بود. این تحصنها و تجمعات که در میانه راه با حمایت و هدایت کانونهای صنفی معلمان سر و سامان یافته و عمدتاً به تجمعات سکوت شهرت پیدا کرد... اما با ورود و دخالت بخشی از سپاه به موضوع معلمان بار دیگر موج دستگیریها آغاز و تعدادی از فعالان کانون از جمله این جانب بازداشت و روانه زندان شدیم و پس از مدتی پرونده‌ها به دادگاه انقلاب ارسال گردید و این جانب این بار با رأی قاضی مقیسه به 5سال حبس محکوم شدم که این رأی هنوز در دادگاه تجدید نظر تأیید نگردیده است.
در نتیجه مجموع احکام این جانب محمود بهشتی لنگرودی معلم بازنشسته آموزش و پرورش و از اعضای با سابقه کانون صنفی معلمان در کشوری که ادعا شده بود آزادترین کشور جهان است به 14سال رسید.

چرا اعتصاب‌غذا می‌کنم؟

گاندی می‌گوید: اگر ما نمی‌توانیم به‌صورت مردان و زنان آزاد زندگی کنیم باید از مردن خود شادمان باشیم. (همه مردم برابرند ص 255)
اگر چه این جانب مطابق قوانین جاری کشور به‌ویژه اصل 27 قانون اساسی هیچ‌یک از فعالیتهای صنفی خود را جرم قلمداد نمی‌کنم اما بفرض احتمال مجرمیت مطابق اصل168 قانون اساسی جرایمی این چنین که با انگیزه‌های خیر خواهانه انجام می‌شود می‌بایست در دادگاه‌های عادی - علنی و با حضور هیئت منصفه مورد بررسی قرار گیرد که متأسفانه... بیش از 37سال است که دادگاه‌های انقلاب به‌صورت غیرعلنی و غیرقانونی به بررسی این پرونده‌ها می‌پردازند و به واسطه احکام ظالمانه آنها انسانهای بی‌گناه زیادی به بند کشیده شده و یا در انتظار روانه شدن به زندانها هستند. و این جانب همان‌گونه که شرح داده‌ام در 3 حکم مجزا در همین دادگاه‌های غیرعلنی به 14سال حبس محکوم گردیده‌ام. لذا از آن جا که اعتراض را حق مسلم خود می‌دانم و گفتگوها و رایزنیها را بی‌حاصل، پیشاپیش از خانواده خود به‌ویژه همسر گرامیم که بیشترین آسیبها را در صورت اعتصاب غذایم تحمل خواهد کرد صمیمانه عذر می‌خواهم، همچنین از اقوام و دوستان و سایر عزیزانی که با شنیدن خبر اعتصاب‌غذای مجدد من آزرده و رنجیده می‌گردند پوزش می‌خواهم.
به امید روزی که،
دوباره نغمه آزادی را
مرغان خوش نوا
برخاسته از خاکستر ققنوسهای شب ستیز
فریاد خواهند کرد
و سوگ سیاوشان
ما را
به فردایی پرغرور
و صبحی روشن
از پس این شام تیره
رهنمون خواهد بود.
والسلام
محمود بهشتی لنگرودی
۱۳۹۵/۰۱/۳۱.
 
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1b66bc09-b4c3-4e0d-a795-f30eb7fd107b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات