728 x 90

اخبار سوريه,

گریه کودک سوری که جهان را تکان داد

-

ماجد کودک 13ساله سوری که بر جنازه برادرش در حلب اشک می‌ریزد
ماجد کودک 13ساله سوری که بر جنازه برادرش در حلب اشک می‌ریزد
عکس و توئیت ماجد کودک 13ساله سوری که بر جنازه برادرش در حلب اشک می‌ریزد جهانی را تکان داد.

روزنامه آلمانی «بیلد» که کودک را پیدا کرده از زبان او در این باره می‌نویسد: من شاگرد خیاطی در محله السکر در شهر حلب هستم، هنگامی که از سر کار به خانه بازگشتم، منزلمان را ویران یافتم، از این رو گریه‌ام گرفت و جست‌وجو برای یافتن خانواده‌ام را آغاز کردم. به بیمارستان رفتم آن‌جا، جنازه‌های مادر و برادر کوچکم عبدالله را پیدا کردم.

ماجد می‌افزاید ابتدا، مادرش را نشناخت اما هنگامی که گردنبند او را دید، شناسایی‌اش کرد؛ چرا که جنازه مادرش به‌شدت آسیب دیده بود.

او می‌گوید در این روز، چهار تن از اعضای خانواده‌اش را از دست داد: مادر، برادر دوقلوش، برادر زاده‌اش و خواهرش که هم‌چنان زیر آوار است“.
یک فیلم ویدیویی که در سایت یوتیوب منتشر شده، ماجد را در حال گریه کنار جنازه برادرش نشان می‌دهد در حالی که فریاد می‌زند: «عزیز بابا.. من بمیرم اما تو نه».

ماجد به‌رغم این‌که تمامی خانواده‌اش را در بمباران جنگنده‌های اسد از دست داده اما با تعجب می‌پرسد: ”چرا آمریکا، روسیه، چین، داعش، همه به ما حمله می‌کنند “.
ماجد 13ساله در پاسخ سوالی که آیا از حلب خارج خواهد شد یا نه می‌گوید: ”البته نه، من اینجا به دنیا آمده‌ام “.
 
بیشتر بخوانید:

کارزار جهانی در محکومیت جنایت جنگی اسد و روسیه در حلب

کشورهای مختلف جهان شاهد برگزاری تظاهرات و آکسیونهای اعتراضی در محکومیت جنایتهای بشار اسد در حلب است. تظاهر‌کنندگان از جامعه جهانی خواستار برعهده گرفتن مسئولیتش برای برداشتن ظلم و ستم از مردم سوریه شدند.

با شعارهای اولیه انقلاب و با حنجره‌هایی که پر از خشم و درد است، می‌گویند کشتار حلب را متوقف کنید. این خواسته تظاهر‌کنندگان در شهر وین در اتریش است.
تظاهر کنندگان، بمباران بیمارستانها و هدف قرار دادن کادرهای آن که در زمینه انسان‌دوستانه فعالیت می‌کنند را محکوم کردند. زیرا این جنایت تمامی خطوط سرخ را رد کرده است.

در پاریس نیز تظاهراتی در محکومیت جنایتهای اسد در حلب برگزار شد. این تظاهرات در یکی از میادین پاریس در محکومیت عملیات قتل برنامه‌ریزی شده که رژیم اسد و هم‌پیمانان او علیه مردم سوریه به پیش می‌برد، برگزار گردید.
 


یک تظاهر کننده:
ما امروز یک پیام به جامعه جهانی داریم که این بمباران وحشیانه علیه شهر حلب را متوقف کنید که پیر و جوان و زن و کودک را به قتل می‌رساند.

دکتر وائل حافظ کمیسر سیاسی جنبش مردمی برای تغییر در سوریه:
این بازی جهانی برای تمامی فرزندان انقلاب روشن است. این بازی توافق آمریکا و روسیه که دیدیم. می‌گویند مناطق ساحلی و دمشق و حومه دمشق باید به دور از جنگ باشد، تأسیس مناطق نفوذ برای طرح تقسیم سوریه است که توهم آن را دارند. مردم حلب و سوریه 5سال است که کشتار می‌شوند..

یک تظاهر کننده:
هر چند که جنایتها و کشتار و بمبارانها و ویرانیها شدیدتر می‌شود اما سوریه پیروز می‌شود و حلب و انقلاب سوریه در برابر مستبدان و ظالمان جهان پیروز خواهد شد. در مقابل جرم و جنایت بشار اسد پیروز خواهد شد.
 
یک تظاهر کننده:
ای رئیس کاخ سفید که ادعای یاری به مردم سوریه را داری! اما مانع از رسیدن سلاح به شرافتمندان و آزادگان می‌شوی! ما به این ظالمان و مستبدان می‌گوییم سوریه بزرگ است و حلب کوکب است و خون شهیدان و کودکان آن بزرگتر از این کید و نیرنگ جهانی است.
 

ژنرال اسعد الزعبی: آمریکا و سازمان ملل بمبهای تایمری برای منفجر کردن مردم سوریه کاشته‌اند نه آتش بس

ژنرال اسعد الزعبی رئیس هیأت عالی گفتگوکننده اپوزیسیون سوریه در پاسخ به این سؤال که آیا در مورد گفتگوهای ژنو تغییری حاصل شده یا نه؟ گفت... دی میستورا و جان کری فقط بمبهای تایمری برای منفجر کردن مردم سوریه کاشته‌اند و نه این‌که آتش‌بس را برقرار کرده باشند.

ما هر روز گزارشهای دقیقی از نقضهای آتش‌بس توسط رژیم اسد و تروریسم روسیه علیه مردم سوریه به آنها ارائه کرده‌ایم. الآن آقای کری می‌گوید فروپاشی، آتش‌بس را تهدید می‌کند. این آتش‌بس کجاست؟ از همان دقیقه اول فروپاشید و رژیم اسد و روسیه مردم را کشتار کردند. کری امروز از ضرورت فشار به رژیم اسد سخن می‌گوید به همین خاطر هم رژیم اسد با بمبهای شیمیایی محله صلاح‌الدین و محله صاخور در حلب را بمباران کرده است که پاسخی به سخنان آقای کری است. اگر آمریکا و آقای کری حرفشان کارآیی ندارد بهتر می‌بینم که سکوت کند این برایشان بهتر از سخنان توخالی است که بشار اسد از آن تجاوز کرده است.

هنگامیکه اوباما... صحبت می‌کند و برای بشار اسد خط قرمز مشخص می‌کند سپس بشار اسد با سلاح شیمیایی و موشکهای اسکاد و بمبهای خوشه‌یی و بشکه‌های انفجاری آن را نقض می‌کند و پا را از آن فراتر می‌گذارد، این حرف دیگر کارایی ندارد. اوباما خطوط قرمز زیادی مشخص کرده بود از جمله کناره‌گیری بشار اسد.. اینها خطوط قرمزی بود که ما آن را کاملاً درک کردیم.

اما نکته مهمی که همه باید آن را بدانند آنها هنگامیکه صحبت از آتش‌بس در حلب می‌کنند، می‌خواهند تمامی دلایل تعلیق گفتگوها که به امور انسان‌دوستانه و سیاسی مربوط می‌شود را نادیده بگیرند. می‌خواهند آن را به حلب خلاصه کنند این طرح کری و لاوروف است.

حلب برگه اضافی در این پرونده است. هنگامیکه صحبت می‌کنیم باید آنها را مجبور کرد که زندانیان را آزاد کنند و کمکهای انسان‌دوستانه به مردم برسند و به مرحله دولت انتقالی برویم. بعد از اینهاست که حلب به‌عنوان یک کارت می‌تواند وارد این پرونده شود. اما آنها به حلب خلاصه کرده‌اند. اگر آنها ساده‌لوح هستند ما ساده‌لوح نیستیم. صلح و اهداف خلقمان باید که محقق شود.

اسناد موثق از همکاری رژیم اسد و داعش

روزنامه تایمز لندن نوشت بر اساس اسنادی که افراد جدا شده از داعش با خود بیرون آورده‌اند رژیم اسد مخفیانه با داعش در زمینه فروش نفت همکاری می‌کند و در صحنه جنگ هم هماهنگیهایی بین آنها صورت می‌گیرد.

این اسناد نشان می‌دهد که عقب‌نشینی ماه گذشته داعش از شهر باستانی تدمر در هماهنگی با نیروهای رژیم اسد انجام گرفت ولی این‌گونه ادعا شد که گویا این شهر به‌طور کامل آزاد شده است.

تایمز لندن می‌نویسد این اسناد نشان می‌دهد رژیم اسد در ظهور و رشد داعش سهیم بوده تا بتواند دشمنان را در اپوزیسیون سوریه فلج کند.
 

ژنرال اسعد الزعبی: ما به پایداری رزمندگان و مردم سوریه تکیه داریم

ژنرال اسعد الزعبی در مصاحبه‌یی با تلویزیون الجزیره جنایات رژیم اسد و متحدان آن در سوریه را تشریح کرد و تأکید کرد: ما به پایداری خلقمان و رزمندگانمان در داخل سوریه تکیه کرده و می‌کنیم.

ژنرال اسعد الزعبی رئیس هیأت عالی گفتگو کننده اپوزیسیون سوریه در پاسخ به این سؤال که روسیه یک موعد جدید برای از سرگیری گفتگوها مشخص کرده و خواهان نامگذاری برخی اعضای اپوزیسیون شرکت‌کننده در گفتگوها در لیست تروریستی است، موضع شما چیست؟ گفت:
من مطلقاً از موضع روسیه غافلگیر نشدم زیرا آنها گفتگو کنندگان و سخنگویان بشار اسد هستند هم‌چنان‌که مقامات رژیم ایران اینطور هستند.

روسیه ترجیح می‌دهد موضعی اتخاذ کند که کمترین اخلاق و شرافت در آن باشد این را هم با عملیات تروریستی علیه مردم سوریه و جنایتهایی که علیه آنان مرتکب می‌شود، به پیش می‌برد.

آتش بسی در کار نبود بلکه یک تصمیم سیاسی شکست خورده بود. ... ما در برابر یک نمایش سیاسی قرار داریم... چطور می‌شود آن را آتش‌بس نامید؟ این یک توطئه علیه مردم سوریه است. آتش‌بس قتل و ویرانی علیه سوریه و مردم سوریه بود.

همان روز اول آتش‌بس، روسیه بیش از 400 حمله هوایی انجام داد. رژیم اسد بیش از 100 بشکه انفجاری بر سر مردم فرو ریخت. روسیه و رژیم اسد در ماه مارس حداقل 21 جنایت مرتکب شدند. علاوه بر جنایتهایی که در آوریل انجام دادند.

موضع آمریکا یک موضع شرم‌آور است. در قتل مردم سوریه کاملاً مشارکت دارد. آمریکا نه منطقه امن یا پروازممنوع را می‌پذیرد و نه به دفاع هوایی برای حفاظت از مردم سوریه از بشکه‌های رژیم اسد رضایت می‌دهد... آمریکا می‌گوید که به روسها فشار می‌آورد تا به رژیم اسد فشار بیاورد اما این فشار کجاست؟ به‌خصوص این‌که آمریکا 5سال است می‌گوید این رژیم مشروعیت ندارد و همزمان خواهان مذاکره با رژیمی است که مشروعیت ندارد..

ما همیشه به نقش شرافتمندانه و پاک شرکای عربمان تکیه کرده‌ایم. هم‌چنین به نقش ترکیه تکیه داریم اما قبل از اینها ما به پایداری خلقمان و رزمندگانمان در داخل سوریه تکیه کرده و می‌کنیم. توانمندیهای نظامی زیادی هست می‌توانیم از آن استفاده کنیم. رزمندگان زیادی هستند که آماده نبرد هستند. فکر می‌کنم صحبت از ارتش ملی و تشکیل یک فرماندهی نظامی مشترک، نظامیان در شمال و جنوب را شامل می‌شود و از امکانات بهره‌برداری خواهند کرد. می‌توان از بیشترین امکانات گروههای رزمنده و انقلابی در تمام سوریه استفاده کرد. می‌توان گفت که ما گام اولیه را در راه انقلاب واقعی برداشته‌ایم. به‌ویژه این‌که میزان کمی تولید داخلی شروع شده است و این امر ما را تا حدودی از خارج بی‌نیاز می‌کند. ما به نقش کشورهای عرب خلیج فارس و سعودی و امارات و قطر تکیه داریم.. از آنها انتظار کمکهای بیشتر هستیم و آنها هم تا کنون از هیچ تلاشی برای انقلاب مردم سوریه کوتاهی نکرده‌اند. اما اصل و پایه در مسیر انقلاب، پایداری و مقاومت خلقمان است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3141ff60-c6e4-4c19-a991-b5738ff2fc0a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات