728 x 90

خودکشی در ایران,

خودکشی جوان ۱۸ساله در استهبان

-

خودکشی جوانان در ایران تحت حاکمیت ولی فقیه ارتجاع
خودکشی جوانان در ایران تحت حاکمیت ولی فقیه ارتجاع
جوان 18ساله استهبانی در استان فارس روز دوشنبه 13 ارد‌یبهشت 95 دست به خودکشی زد و متأسفانه جان باخت.

وی که با نام اختصار ع_ش معرفی شده و ساکن یکی از روستاهای استهبان در استان فارس بود، خود را حلق‌آویز کرد.

گسترش خودکشی در ایران تحت حاکمیت آخوندها، نتیجه فقر و بیکاری و سرکوب، به‌خصوص در میان جوانان و زنان است.

بیشتر بخوانید:
یک هموطن 47ساله در اعتراض به نپذیرفتنش توسط بیمارستان میلاد تهران، به‌دلیل نداشتن 300هزار تومان، دست به خودکشی زد و خود را از طبقه سوم بیمارستان به پایین پرتاب کرد.

برادر این هموطن در مورد خودکشی برادرش گفت: ”برادرم در بویین‌زهرا زندگی می‌کند و راننده نیسان است. او حوالی ظهر جمعه دچار درد شدید شکم شد طوری که از شدت درد به‌خودش می‌پیچید؛ 2نفر از آشنایان او را به تهران و به بیمارستان میلاد منتقل می‌کنند. وقتی به بیمارستان رسیدند، برادرم دفترچه‌اش را داد اما گفتند که تاریخ دفترچه گذشته و باید 300هزار تومان پرداخت کند. برادرم گفت که بیمه است و تنها چند روز از تاریخ دفترچه گذشته و آنها می‌توانند از سیستم‌شان استعلام بگیرند.

وی افزود: نفرات همراه برادرم، با خواهرم تماس گرفتند و او گفت که خودش را می‌رساند و پول را واریز می‌کند. اما با این حال برادرم هر چه اصرار کرد که تا رسیدن خواهرم او را پذیرش کنند، قبول نکردند.

برادر این فرد، بیمارستان را مقصر خودکشی برادرش دانست و گفت: ”به‌خاطر 300هزار تومان، کاری کردند که برادرم چنین تصمیمی بگیرد. او متاهل است و 2بچه زیر 10سال دارد. حالا می‌گویند که او در کماست “.

خودکشی یک سرباز وظیفه در زندان زاهدان

یک سرباز وظیفه حوالی ساعت 7 صبح روز پنجشنبه ۹ اردیبهشت 95در زندان زاهدان دست به خودکشی زد و جان باخت.

بنا‌ به گزارشهای منتشر شده، وی سرباز برجک نگهبانی مقابل بند ۸ زندان مرکزی زاهدان بود که با فریادهایی سعی در رساندن پیام خود به زندانیان داشت که به علت ارتفاع برج، زندانیان قادر به شنیدن حرفهای او نشدند اما پس از چند لحظه صدای شلیک گلوله‌یی در فضای زندان پیچید و زندانیان متوجه خودکشی سرباز وظیفه برجک نگهبانی شدند.

سربازان وظیفه مستقر در زندانها تحت فشارهای شدیدی از جانب دژخیمان زندان برای شرکت در اذیت و آزار زندانیان هستند. این سربازان روزانه شاهد رفتارهای وحشیانه و شکنجه‌های اعمال شده بر روی زندانیان بوده و در شرایط سخت روحی قرار دارند.

خودسوزی یک زن باردار در شهر فسا

صبح یکشنبه 5اردیبهشت یک زن باردار در پارک‌شهر فسا خود را به آتش کشید.

وی که حدود 35سال سن داشت، صددرصد دچار سوختگی شده و بیهوش به بیمارستان سوختگی شیراز منتقل شده است.
روز پنجشنبه 29فروردین 95 نیز زن جوانی به نام خدیجه مرادی ۲۸ساله در مریوان در استان کردستان دست به خودسوزی زد و متأسفانه جان باخت.
گسترش خودکشی در ایران تحت حاکمیت آخوندها، نتیجه فقر و بیکاری و سرکوب، به‌خصوص در میان زنان است.

طی روزهای اخیر و در سال جدید خودکشی به‌طور چشمگیری افزایش یافته است.

خود کشی زنان و دختران جوان در نظام آخوندی نتیجه بلافصل تأثیر بحرانهای رژیم ساخته با خانوارهای ایران و فشار فقر و محرومیت بر جوانان و حتی نوجوانان و کودکان است. در روزهای 27 و 24 فروردین 95، دو دختر جوان در مهاباد و دیواندره، دست به خودکشی زدند. یک دختر ١٠ ساله در روستایی از توابع شهرستان دیواندره با وصل کردن طنابی به سقف اتاق خوابش، دست به خودکشی زد و متأسفانه جان باخت. وی لیلا نام داشت و کلاس پنجم ابتدایی بود.

در مهاباد نیز روز سه‌شنبه ٢٤ فروردین 95 یک دختر جوان 20ساله که مریم ع معرفی شده و اهل روستای ”یارالی“ بود، اقدام به خودسوزی کرد.. به علت سوختگی شدید، این دختر جوان به بیمارستان ارومیه منتقل شد. پیش از آن هم در شامگاه شنبه 21 فروردین 95، جوان 21ساله ساکن روستای شیرین آباد دزفول، در اعتراض به فقر و بیکاری دست به خودکشی زد و متأسفانه جان باخت.
در یک نمونه تکان‌دهنده دیگر روز شنبه 21فروردین 95 یک دختر نوجوان 15ساله تبریزی از طبقه دهم ساختمانی در خیابان دامپزشکی تبریز خود را به پایین پرت کرد و در دم جان سپرد. علت و انگیزه خودکشی این نوجوان تا کنون مشخص نشد، اما انتشار عکس این دختر نوجوان در لحظات قبل و بعد از خودکشی در سایتهای اینترنتی موجی از خشم و انزجار را علیه آخوندهای حاکم بر میهنمان برانگیخته است.
نگاه اجمالی به گوشه‌های دیگری از آمار خودکشی‌ها تنها در سه هفته اول سال جدید نشان از عمق فاجعه دارد.

-خود کشی یک معلم و ۴جوان ۱۶ تا ۲۳ساله در اطراف ارومیه در دو هفته اول سال ۹۵
14فروردین خودکشی یک کارگر محروم در سقز
16فروردین خودکشی کارگر جوان شیرینی پز در تهران
18فروردین 95 خودکشی دختر جوان 18ساله در مازندران
و روز جمعه 20فروردین95 دختری15ساله به نام نازگل در تبریز دست به خودکشی زد و متأسفانه جان باخت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/35ca3d3b-b047-4b49-bb74-1af6ae0af610"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات