728 x 90

فساد اقتصادى,

تعطیلی ۳۰۰ واحد تولیدی در زنجان

-

تعطیلی ده هزار واحد تولیدی، نشانی از رکود شدید  در ایران
تعطیلی ده هزار واحد تولیدی، نشانی از رکود شدید در ایران
نماینده جدید مجلس ارتجاع در زنجان طی اظهاراتی به گوشه‌یی از وضعیت نابسامان واحدهای تولیدی زنجان اشاره کرد و گفت: «1250 کارخانه دارای پروانه تولید در زنجان وجود دارد، و 300 کارخانه از این 1250 کارخانه به‌صورت مطلق تعطیل است».

وی با اشاره به این‌که سایر واحدهای تولیدی نیز با تمام ظرفیت خود کار نمی‌کنند ادامه داد: «400 واحد تولیدی از این 1250 کارخانه کمتر از ظرفیت خود کار می‌کنند.»

ارائه این آمار در حالیست که شماری از مقامات رژیم طی روزهای گذشته اقدام به انتشار آمار واحدهای تولیدی تعطیل کرده‌اند، اقدامی که بیش از پیش بحران اقتصادی گریبانگیر رژیم را برملا می‌کند.

بیشتر بخوانید:
تعطیلی گسترده واحدهای صنعتی
در حال حاضر بیش از هفت هزار و ۸۵ واحد صنعتی کشور از مجموع ۳۷ هزار و ۱۲۰ واحد کشور تعطیل است. این تعداد واحد تعطیل در شهرکها و نواحی صنعتی واقع شده‌اند. این گفته‌های مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی رژیم است. وی ادامه داد: «از این تعداد واحد تعطیل شش هزار و ۶۷۰ واحد جزو واحدهای صنعتی کوچک هستند. همچنین ۹۸ واحد بزرگ صنعتی مستقر در شهرکهای صنعتی کشور تعطیل هستند».

وی گفت: «هم اکنون ۱۹ درصد واحدهای صنعتی کوچک، ۱۸ درصد واحدهای متوسط و ۱۱ درصد واحدهای بزرگ صنعتی کشور به‌طور کامل تعطیل هستند».
طبعا در این آمار واحدهای صنعتی نیمه‌تعطیل و از کار افتاده قید نشده است و این کارگزار رژیم به آن اشاره‌یی نکرد.

البته پیش از این یکی از اعضای مجلس ارتجاع به تعطیلی 30درصد واحدهای صنعتی اعتراف کرده بود. احسان قاضی‌زاده عضو مجلس ارتجاع گفته بود: ”امروزه شهرک‌های صنعتی ما شرایط نامطلوبی دارند و 30 درصد واحدهای صنعتی در تعطیلی به‌سر می‌برند و بخش‌های فعال نیز با پایین‌ترین ظرفیت کار می‌کنند“.

همچنین آرمان خالقی عضو هیأت مدیره خانه صنعت و معدن رژیم به رکود در واحدهای تولیدی اعتراف کرد و گفت: ”امروز حدود ۱۰هزار واحد تولیدی آن هم در خوشبینانه‌ترین حالت تعطیل هستند“. وی ادامه داد: ”اگر تعداد واحدهای تولیدی کشور را 67هزار واحد بدانیم با رکود فعلی حدود 30 درصد راکد هستند“.

وی با بیان این‌که فقط 50 درصد از واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی با 25 درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند، گفت: «این موضوع نشان می‌دهد رکود شدیدی در سطح واحدهای تولیدی قرار دارد».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d8519817-27e4-4bd0-b038-e3bf8fa4be01"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات