728 x 90

اخبار سوريه,

ژنرال اسعد الزعبی: ما به پایداری رزمندگان و مردم سوریه تکیه داریم

-

ژنرال اسعد الزعبی رئیس هیأت عالی گفتگو کننده اپوزیسیون سوریه
ژنرال اسعد الزعبی رئیس هیأت عالی گفتگو کننده اپوزیسیون سوریه
ژنرال اسعد الزعبی در مصاحبه‌یی با تلویزیون الجزیره جنایات رژیم اسد و متحدان آن در سوریه را تشریح کرد و تأکید کرد: ما به پایداری خلقمان و رزمندگانمان در داخل سوریه تکیه کرده و می‌کنیم.

ژنرال اسعد الزعبی رئیس هیأت عالی گفتگو کننده اپوزیسیون سوریه در پاسخ به این سؤال که روسیه یک موعد جدید برای از سرگیری گفتگوها مشخص کرده و خواهان نامگذاری برخی اعضای اپوزیسیون شرکت‌کننده در گفتگوها در لیست تروریستی است، موضع شما چیست؟ گفت:
من مطلقاً از موضع روسیه غافلگیر نشدم زیرا آنها گفتگو کنندگان و سخنگویان بشار اسد هستند هم‌چنان‌که مقامات رژیم ایران اینطور هستند.

روسیه ترجیح می‌دهد موضعی اتخاذ کند که کمترین اخلاق و شرافت در آن باشد این را هم با عملیات تروریستی علیه مردم سوریه و جنایتهایی که علیه آنان مرتکب می‌شود، به پیش می‌برد.

آتش بسی در کار نبود بلکه یک تصمیم سیاسی شکست خورده بود. ... ما در برابر یک نمایش سیاسی قرار داریم... چطور می‌شود آن را آتش‌بس نامید؟ این یک توطئه علیه مردم سوریه است. آتش‌بس قتل و ویرانی علیه سوریه و مردم سوریه بود.

همان روز اول آتش‌بس، روسیه بیش از 400 حمله هوایی انجام داد. رژیم اسد بیش از 100 بشکه انفجاری بر سر مردم فرو ریخت. روسیه و رژیم اسد در ماه مارس حداقل 21 جنایت مرتکب شدند. علاوه بر جنایتهایی که در آوریل انجام دادند.

موضع آمریکا یک موضع شرم‌آور است. در قتل مردم سوریه کاملاً مشارکت دارد. آمریکا نه منطقه امن یا پروازممنوع را می‌پذیرد و نه به دفاع هوایی برای حفاظت از مردم سوریه از بشکه‌های رژیم اسد رضایت می‌دهد... آمریکا می‌گوید که به روسها فشار می‌آورد تا به رژیم اسد فشار بیاورد اما این فشار کجاست؟ به‌خصوص این‌که آمریکا 5سال است می‌گوید این رژیم مشروعیت ندارد و همزمان خواهان مذاکره با رژیمی است که مشروعیت ندارد..

ما همیشه به نقش شرافتمندانه و پاک شرکای عربمان تکیه کرده‌ایم. هم‌چنین به نقش ترکیه تکیه داریم اما قبل از اینها ما به پایداری خلقمان و رزمندگانمان در داخل سوریه تکیه کرده و می‌کنیم. توانمندیهای نظامی زیادی هست می‌توانیم از آن استفاده کنیم. رزمندگان زیادی هستند که آماده نبرد هستند. فکر می‌کنم صحبت از ارتش ملی و تشکیل یک فرماندهی نظامی مشترک، نظامیان در شمال و جنوب را شامل می‌شود و از امکانات بهره‌برداری خواهند کرد. می‌توان از بیشترین امکانات گروههای رزمنده و انقلابی در تمام سوریه استفاده کرد. می‌توان گفت که ما گام اولیه را در راه انقلاب واقعی برداشته‌ایم. به‌ویژه این‌که میزان کمی تولید داخلی شروع شده است و این امر ما را تا حدودی از خارج بی‌نیاز می‌کند. ما به نقش کشورهای عرب خلیج فارس و سعودی و امارات و قطر تکیه داریم.. از آنها انتظار کمکهای بیشتر هستیم و آنها هم تا کنون از هیچ تلاشی برای انقلاب مردم سوریه کوتاهی نکرده‌اند. اما اصل و پایه در مسیر انقلاب، پایداری و مقاومت خلقمان است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/388fbacd-253e-446a-ad69-ffda93e7deea"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات