728 x 90

روز جهانى كارگر,

نورافشانی آسمان شهر سنندج توسط کارگران به‌مناسبت روز جهانی کارگر

-

نورافشانی آسمان - آرشیو
نورافشانی آسمان - آرشیو
بنا به خبر رسیده، شنبه شب 11 اردیبهشت ماه مدافعان حقوق کارگران از کمیته هماهنگی در شهر سنندج، آسمان این شهر را نور باران کردند، نور افشانی ساعت 21 در برخی از نقاط شهر از جمله میدان انقلاب، خیابانهای ناصر خسرو و سیروس، محله‌های غفور، شریف آباد، میدان گاز، شهرک بهاران و روبه‌روی زندان مرکزی انجام شد.

این مراسم با استقبال گرم مردم و اقشار مختلف روبه‌رو شد. در هنگام نور افشانی شهر سنندج نیروهای سرکوبگر و اطلاعاتی که رودست خورده بودند و نتوانسته بودند جلوی این ابتکار را بگیرند سراسیمه به هرسو روان بودند و در بسیاری از خیابانها و محلات شهر حضور چشمگیری داشتند.

همزمان با اقدام نمادین فعالان کارگری در نورافشانی آسمان شهر سنندج، جمعی از مدافعین حقوق کارگران از کمیته هماهنگی شهر سقز نیز در استقبال از روز جهانی کارگر اقدام به نور افشانی آسمان شهر سقز کردند. قرار بر این بود که نورافشانی در 10 منطقه شهر صورت گیرد. این اقدام در چند منطقه شهر انجام گردید اما در مسیر پارک کوثر، مأموران سرکوبگر منطقه را محاصره کرده و محمد عبدی پور، آزاد احمدی، احمد عبدی پور، صدیق محمدی و پدرام عبدی‌پور را بازداشت کردند. در ساعت بیست و سی دقیقه شب محمد عبدی‌پور و صدیق محمدی به ستاد خبری انتقال داده شدند و آزاد احمدی، احمد عبدی‌پور و پدرام عبدی‌پور آزاد شدند.

مامورین در بازدید از ماشین محمدی‌پور تمامی فشفشه‌های موجود در ماشین نامبرده را ضبط کردند. در نهایت محمد عبدی‌پور و صدیق محمدی بعد از چند ساعت بازجویی در ساعت 20دقیقه بامداد روز یکشنبه (12 اردیبهشت) آزاد شدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8dab6711-a25b-4ee6-a34f-009780a6753a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات