728 x 90

اخبار اعتراضي,

کاسبکاران خشمگین ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه اعتراض کردند و جاده را بستند

-

تجمع اعتراضی کولبران و کسبه‌ ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه
تجمع اعتراضی کولبران و کسبه‌ ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه
عده زیادی از کولبران و کسبه‌ ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه صبح روز شنبه 11اردیبهشت 95جاده‌ ارتباطی این شهر با مرز شیخ‌صله را بستند و خواستار بازگشایی همیشگی این مرز شدند.
اعتراض شهروندان کرد در سه‌راهی ’هوز علی’ به‌دنبال وعدة کارگزاران رژیم در شهرستان ثلاث‌باباجانی مبنی بر بازگشایی مرز کولبری صورت گرفت.

لازم به یادآوری است، اعتراض کسبه ثلاث باباجانی چند روز پس از تحصن بازاریان سردشت، بانه، سقز پیرانشهر و مریوان صورت می‌گیرد که به بازگشایی موقت معابر کولبری منجر شد.
به دنبال بسته شدن معابر مرزی توسط رژیم آخوندی، کولبران و کاسبکاران مرزی کردستان از تصمیم رژیم متضرر گردیده و بسیاری از آنان به شغل‌های دیگری نظیر فروش گیاهان خوراکی و یا مهاجرت به دیگر شهرهای مرکز روی آورده‌اند.

 بيشتر بخوانيد:

اعتصاب بازاریان پیرانشهر برای سومین روز متوالی

مغازه‌داران و بازاریان پیرانشهر سه‌شنبه 7اردیبهشت در سومین روز اعتصاب خود، در اعتراض به بسته شدن معابر مرزی برای کولبران، جاده منتهی به مرز ’حاجی‌عمران’ را بستند و مانع تردد وسایل نقلیه باری شدند.

این اعتراض و اعتصاب در حالی صورت گرفت که مأموران اطلاعات اعتصاب کنندگان را تهدید کرد بودند اگر مغازه‌های خود را باز نکنند، با آنها برخورد خواهد شد.
پیش از این نیز بازاریان شهرهای مریوان، مهاباد، سقز، سردشت و بانه تظاهرات کردند و رژیم آخوندی را مجبور به بازگشایی معابر کولبری کردند.
 
طبق آمارهای نیمه‌رسمی، امرار معاش٣٠ هزار شهروند کرد از طریق مرز حاج‌عمران تأمین می‌شود.
 

بازاریان مهاباد هم به اعتصاب سایر شهرهای کردنشین پیوستند

به گزارش رسیده از مهاباد، بازاریان این شهر نیز به سایر شهرهای کردنشین پیوستند و در اعتراض به بستن معابر مرزی توسط رژیم آخوندی اعتصاب کردند.

اعتصاب این شهرها که از 27فروردین شروع شده در بانه، سقز، مریوان، سردشت و پیرانشهر جریان دارد.

بستن معابر مرزی با عراق باعث رکود گسترده در بازار و بیکار شدن تعداد زیادی از مردم شده است که از طریق این معابر مرزی و تبادل کالا امرار معاش می‌کردند.
 

ادامه اعتصاب گسترده در شهرهای کردنشین ایران

امروز چهارشنبه یکم اردیبهشت ماه 95 اعتصاب مغازه‌داران در شهرهای بانه، مریوان، سقز و سردشت ادامه دارد.
 
خواسته اعتصابیون باز کردن معابر مرزی و حذف اخاذیهای مالیاتی است. رژیم ضدمردمی آخوندی با بستن معابر مرزی تنها راه امرار معاش جمعیت کثیری از مردم این شهرها را که از طریق تبادل کالا صورت می‌گرفت، قطع کرده است.
بازاریان می‌گویند فریب وعده‌های کارگزاران رژیم را نمی‌خورند و تا معابر باز نشود دست از اعتصاب بر نمی‌دارند. روز گذشته معاون امنیتی استانداری کردستان وعده باز کردن این معابر را داده بود.
 
 
 
 
 

ادامه اعتصاب گسترده بازاریان در شهرهای کردنشین

به گزارش رسیده بازار شهرهای بانه، سردشت، مریوان، پیرانشهر و سقز روز دوشنبه 30فروردین برای سومین روز متوالی در اعتصاب بودند. این اعتصاب در اعتراض به بستن مرزها توسط رژیم آخوندی صورت گرفت و کلیه مغازه‌ها و پاساژها بسته بود.

در بانه، اعتصابیون مقابل فرمانداری رژیم تجمع کردند.

در مریوان از صبح سه‌شنبه کلیه بازارهای مناطق مختلف تعطیل است و اعتصاب ادامه دارد در پاساژ بزرگ حاجی ویسی کلیه مغازه‌ها بسته بود.
اعتصابیون خواستار باز شدن معابر مرزی و حذف مالیاتهای سنگین شدند.

بستن مرز موجب رکود کار بازاریان و مغازه‌داران در شهرهای کردنشین شده است.
گزارش دریافتی حاکیست بازاریان شهرستان پیرانشهر نیز در همبستگی با بازاریان بانه و سردشت و مریوان روز یکشنبه 29 فروردین و دوشنبه 30 فروردین در اعتصاب بودند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d0131910-1b48-426e-ada5-c45e8cb5b833"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات