728 x 90

اخبار سوريه,

کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل متحد: شکست شورای امنیت در متوقف کردن جنگ سوریه شرم‌آور است

-

زید بن رعد الحسین کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل‌متحد
زید بن رعد الحسین کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل‌متحد
زید بن رعد الحسین کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل‌متحد گفت: افزایش خشونت در سوریه می‌تواند به سطوح جدیدی از وحشت آفرینی منتهی شود.

او گفت: گزارشهایی از تجمع نیروی نظامی وجود دارد که نشانگر آمادگی برای ویرانی بیشتر است.

کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل‌متحد افزود: شکست مستمر شورای امنیت در جلوگیری از جنگ در سوریه شرم‌آور است. بسیاری بر این باورند که قدرتهای بزرگ جهان در عمل در قربانی شدن هزاران انسان و آوارگی میلیونها نفر دست دارند.
 
بیشتر بخوانید:

هشدار سازمان ملل‌متحد نسبت به خطرات توقف کمکهای انسانی به مردم سوریه

سازمان ملل‌متحد هشدار داد در صورتی‌که نقض آتش‌بس ادمه داشته باشد، صدها هزار تن از مردم سوریه چه بسا نتوانند کمکهای اضطراری انسانی دریافت کنند.

یان ایگلند که گروه کار انسانی سوریه را اداره می‌کند گفت: ”در ساعتهای و روزهای آینده جان بسیاری از انسانها در معرض خطر قرار دارد“.

وی به‌دنبال نشست با نمایندگان 17 کشور عضو گروه بین‌المللی حمایت از مردم سوریه گفت: از زمان توافق آتش‌بس، پیشرفتهایی حاصل شد، اما تمام اینها اگر که درگیری و بمباران غیر نظامیان و امدادگران ادامه داشته باشد می‌تواند از بین برود“.

یان ایگلند ابراز تأسف کرد که آژانسهای کمک‌رسانی نتوانسته‌اند به بازدید از 35 شهرک که در آنها نزدیک به 905هزار نفر زندگی می‌کنند بپردازند.

این مقام سازمان ملل‌متحد به‌خصوص به دوما، شرق حرستا، داریا، عربین، زملکا و الزبدانی در حومه دمشق اشاره کرد... .
 

بمبارانهای شهر حلب توسط رژیم اسد و روسیه برای هشتمین روز متوالی

تلویزیون الجزیره 10اردیبهشت 95: برای هشتمین روز متوالی به‌دلیل سلسله بمبارانهای شهر حلب توسط رژیم اسد تعداد بیشتری از مردم جان خود را از دست دادند.

آخرین مورد از جنایات اسد انهدام کامل یک انبار دارویی متعلق به تیمهای امداد بود که بمباران شد.

علاوه بر این بر اثر پرتاب بشکه‌های انفجاری بر روی محله بستان القصر در شهر حلب دست کم 6نفر کشته و تعداد دیگری زخمی شدند. در این محله یک درمانگاه نیز کاملاً منهدم شد.

در اقدام جنایتکارانه دیگری محله‌های مسکونی حلب توسط هواپیماهای روسی و رژیم اسد بمباران شدند که در نتیجه 14نفر کشته و دهها تن زخمی شدند.

منابع مطبوعاتی گفتند: تعداد کشته‌ها و مجروحین هنوز به‌صورت دقیق مشخص نیست چرا که محله‌های صالحین و معادی در قسمت تحت کنترل اپوزیسیون سوریه مجدداً بمباران شدند.

پیش‌نویس قطعنامه حفاظت از بیمارستانها هفته آینده در شورای امنیت به رأی گذاشته می‌شود

به دنبال حملات اخیر علیه بیمارستانها، در سوریه که نقض قانون بین‌المللی انسانی محسوب می‌شود، زلاندنو پیش نویس قطعنامه‌یی را تهیه و به شورای امنیت ارائه کرده است.

ژیرارد وان بوهیمن نماینده زلاند نو در شورای امنیت گفت: ”قرار است شورای امنیت سازمان ملل‌متحد هفته آینده در مورد این پیش نویس که حمله به بیمارستانها و مراکز پزشکی را محکوم کرده و خواهان حفاظت از کادرهای پزشکی و درمانی می‌شود، رأی‌گیری کند“.

رای الیوم جمعه 10اردیبهشت 95با درج این خبر افزود: ”دیپلماتها پیش‌بینی کردند که رأی‌گیری در مورد پیش نویس این قطعنامه روز سه‌شنبه آینده صورت گیرد “.

رژیم جنایتکار اسد روز پنجشنبه در یک جنایت جنگی به یک بیمارستان در حلب حمله کرد و دهها تن از پزشکان و بیماران را به قتل رساند. تعدادی کودک نیز در میان کشته شدگان بودند.
 

اپوزیسیون سوریه: سکوت آمریکا در قبال جنایات اسد و جنایات روسیه غیرقابل‌قبول است

تلویزیون الجزیره گفت: آتش‌بس در سوریه در آستانه فروپاشی است، آخرین مورد، حمله هوایی به یک بیمارستان اپوزیسیون در حلب بود که در آن دهها نفر از جمله کودکان و دست کم سه پزشک کشته شدند. یکی از پزشکان به قتل رسیده در این بمباران پزشک کودکان بود.

استفان دمیستورا این تهاجم را عامدانه توصیف کرد و گفت در 48ساعت گذشته به‌طور متوسط هر 25 دقیقه یک سوری کشته شده و در هر 13دقیقه یک سوری مجروح شده است.

در رابطه با ادامه جنایات اسد در سوریه و نقض مکرر آتش‌بس توسط او و شبه‌نظامیان حزب‌الله سمیر نشار عضو ائتلاف ملی اپوزیسیون سوریه گفت: اعمال وحشیانه‌یی که رژیم اسد با حمایت رژیم ایران و روسیه انجام می‌دهد بالاتر از وحشیگری‌هایی است که داعش انجام می‌دهد. جامعه جهانی باید بداند این‌که مردم سوریه اولویت خود را در مبارزه با رژیم اسد قرار داده‌اند به این دلیل است که وحشیگری و تروریسم رژیم اسد بسیار بیشتر از داعش است.

از ده روز پیش تا کنون شاهد جنایات مختلفی در حلب هستیم. به‌ویژه بمبارانهای روسیه و اسد که بر روی مناطق مسکونی انجام می‌شود. به‌شهادت پزشکان بدون مرز و نه به‌شهادت اپوزیسیون، جهان به چشم خود دید که بیمارستان قدس در حلب بمباران شد و 15 کادر درمانی و بیمار در این بیمارستان کشته شدند. عکسها و فیلمهایی که از این فاجعه انسانی در حلب منتشر می‌شود عرق شرم را بر پیشانی همگان جاری می‌کند. صدور بیانیه کافی نیست. سکوت جامعه جهانی و به‌طور خاص سکوت آمریکا که در مقابل این جنایات روسیه و این‌گونه اعمال تروریستی سکوت می‌کند قابل‌قبول نیست.

بمباران بیمارستان قدس و ادامه بمباران مناطق مختلف سوریه توسط هواپیماهای اسد

به گزارش تلویزیون الجزیره یک کودک سه ساله یک روز بعد از بمباران بیمارستان قدس در حلب از زیر آوار نجات داده شد.

این بیمارستان توسط هواپیماهای اسد بمباران شد و در نتیجه آن بیش از 30تن کشته شدند. در میان کشته‌ها کادرهای پزشکی و بیماران به چشم می‌خورند.

این بمباران باعث ویرانی ساختمان بیمارستان و ساختمانهای مسکونی مجاور آن شد.
 
همچنین به گزارش تلویزیون الجزیره 10اردیبهشت95 هواپیماهای اسد بیست بار مناطق مختلف شهر حلب را بمباران کردند.

در حمص نیز در بمباران محله‌های مسکونی در شهر تلبیسه در حومه شمالی استان حمص یک غیرنظامی کشته و تعداد دیگری زخمی شدند. در این بمبارانها تعدادی از خانه‌های مردم ویران شد.

در غرب شهر حوله مواضع رزمندگان آزادگان شام چند بار بمباران شد که ویرانیهای سنگینی ببار آورد.

خالد خوجه: مخالفت آمریکا با ایجاد مناطق امن در داخل سوریه، میدان را برای رژیمهای ایران و روسیه خالی کرد

خالد خوجه رئیس سابق ائتلاف ملی سوریه روز چهارشنبه8اردیبهشت در مصاحبه‌یی با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: ”مخالفت آمریکا با ایجاد مناطق امن در داخل سوریه، میدان را برای رژیمهای ایران و روسیه خالی کرد و راه را برای گسترش دخالتهایشان در سوریه و کل منطقه هموار کرد.

وی افزود: ”در ارتباط با نقش رژیم ایران در منطقه باید گفت: تهران با استفاده از حوثیها به نیابت از خود در یمن دنبال فشار به عربستان است و برای به آشوب کشاندن کشورهای خلیج فارس از شیعیان موجود در این کشورها سوء‌استفاده می‌کند“..

کاخ سفید از بمباران وحشیانه حلب توسط رژیم اسد ابراز انزجار کرد

ابراز انزجار جاش ارنست از حمله هوایی هواپیماهای اسد به بیمارستانی در حلب

کاخ سفید حملات هوایی جنگنده‌های رژیم اسد به شهر حلب را محکوم کرد. در حملات 24ساعت گذشته به حلب بیش از هفتاد تن غیرنظامی کشته شدند که در میان آنها تعدادی پزشک، کودک و زن به چشم می‌خورند.

به گزارش خبرگزاری رویتر 9اردیبهشت 95 جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید از این حملات که بیمارستانی را هدف قرار داده بود ابراز انزجار کرد. در حمله به این بیمارستان چند زن و کودک و هم‌چنین پزشک کشته شدند. این بیمارستان توسط سازمان پزشکان بدون مرز اداره می‌شد.

محمد علوش از اعضای ارشد هیأت عالی مذاکره‌کننده سوریه را بشار اسد را عامل این جنایات دانست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/887a8c42-238e-4f32-9817-01038e77488a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات