728 x 90

اخبار سوريه,

بازپس‌گیری مناطقی در حومه دمشق توسط رزمندگان سوریه

-

رزمندگان سوریه در حال شلیک موشک تاو  به سمت مواضع نظامیان بشار اسد
رزمندگان سوریه در حال شلیک موشک تاو به سمت مواضع نظامیان بشار اسد
نبردها در حومه دمشق ادامه دارد. رزمندگان سوریه مناطقی را در جبهه باله در منطقه مرج از نظامیان و شبه‌نظامیان اسد بازپس گرفتند.

ما الآن در خطوط اولیه نبرد در جبهه باله هستیم. رزمندگان پیشتر موفق شدند این مناطق را بعد از درگیریهای شدیدی با نظامیان اسد به کنترل خود درآورند. نظامیان اسد از روز قبل دست به تهاجم زدند به‌طوری‌که رزمندگان آن را وسیعترین و بزرگترین تهاجم دشمن در جبهه باله در 4ماه گذشته توصیف می‌کنند.

یک فرمانده رزمندگان در صحنه نبرد در این باره توضیح می‌دهد:

انقلابیون تهاجم نظامیان اسد را متوقف کردند. نظامیان اسد تلاش می‌کنند بر منطقه جنوبی غوطه شرقی مسلط شوند. به همین خاطر تمامی امکانات و تسلیحات را به‌کار می‌گیرد. اما رزمندگان از این منطقه کاملاً استراتژیک برای غوطه شرقی محافظت می‌کنند. درگیریها شدید است زیرا رژیم اسد از هواپیماهای جنگی و شناسایی در شب و روز استفاده می‌کند. دشمن از تکنولوژی پیشرفته هوایی که روسها به آنها می‌دهند، برخوردار است. اما به فضل خدا رزمندگان توانستند پیشروی دشمن را متوقف کنند و 30تن از شبه‌نظامیان رژیم ایران موسوم به تیپ ابوالفضل عباس و نظامیان اسد را به هلاکت برسانند. از خدا پایداری انقلابیون و مجاهدین را خواستاریم.

اهمیت این مناطق در این است که اگر رژیم اسد بر آن مسلط شود می‌تواند بر منطقه جنوبی غوطه به‌طور کامل تسلط پیدا کند. اما ما با تمام توان خود، پایداری و مقاومت در این مناطق را ادامه می‌دهیم تا به اهالی و برادرانمان در جنوب غوطه امکان باقیماندن امن در منازلشان را بدهیم.

هم‌چنانکه یکی از فرماندهان توضیح داد، رزمندگان چندین نقطه مهم را تصرف کردند. شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان نیز در این درگیریها تلفات زیادی متحمل شدند. هم‌چنان صدای درگیریها را ما می‌شنویم. رزمندگان تلاش می‌کنند از پیروزیهای به‌دست آمده استفاده کنند و دست به پیشروی بیشتر برای بازپس گیری مناطق دیگر بزنند.

همزمان، رزمندگان ارتش آزادی سوریه عملیاتی را علیه نظامیان اسد در حومه غربی حلب و در جبهه شیخ سعید انجام دادند. رزمندگان گردان یکم در جبهه شیخ سعید پایگاه نظامیان اسد را با موشکهای تاو در هم کوبیده و تلفات زیادی به آنها وارد کردند.

در جبهه غربی حلب نیز، رزمندگان با موشکهای هدایت شونده تاو، یک پایگاه نظامیان اسد را در جبهه صحافیین و مواضع تیربارهای آن را در هم کوبیدند.

هر جا که نیروهای اسد قصد تهاجم کنند، رزمندگان حاضر و آماده‌اند تا درسی فراموشی‌ناپذیر به آنها بدهند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/67beb334-bda2-4fdd-ad63-add5ba6db85c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات