728 x 90

اخبار اقتصادی,

ژستهای پوشالی امضای تفاهم‌نامه

-

اانعقاد تفاهم نامه های تجاری
اانعقاد تفاهم نامه های تجاری
صندوق بین‌المللی پول جدیدترین گزارش منطقه‌یی غرب آسیا و آسیای مرکزی را منتشر کرد. این نهاد بین‌المللی در این گزارش ارزیابی خود از شاخصهای کلان اقتصادی کشورهای منطقه از جمله ایران را ارائه کرده است. در این گزارش صندوق بین‌المللی پیش‌بینی کرده است که بخش غیرنفتی ایران حتی با وجود لغو تحریمها نتواند به رشدی به میزان سال 2014 برسد.

خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به فارس در زمینه نمایشهای امضای تفاهم‌نامه با کشورهای خارجی می‌نویسد: «تفاهم‌نامه‌هایی که در این مدت در جلوی دوربینهای رسانه‌ها به تصویر کشیده شده هیچ شباهتی به قراردادهای قطعی ندارد و تنها در حد همان تفاهم‌نامه‌هایی است که تضمین اجرا ندارد. با این وجود دولتمردان هم‌چنان با افتخار به سفرهای صورت گرفته و امضای تفاهنامه با کشورهای دیگر مدعی هستند که این سفرها تاثیرات بسیار فراوانی بر اقتصاد کشور گذاشته است».

چشم انتظار هواپیماهای ایرباس

سایت سپاه پاسداران ضمن برملا کردن ژشتهای امضای تفاهم‌نامه با کشورهای خارجی و حمله به دولت آخوند حسن روحانی می‌نویسد: «در حال حاضر به نظر می‌رسد بنگاههای اقتصادی بزرگ دنیا با وجود وصل نشدن سوئیفت و ال سی و مشکلات بانکی که در این خصوص وجود دارد از ترس آمریکا حاضر به انعقاد قرارداد رسمی با ایران نیستند. نمونه این رفتار را می‌توان در سفر رئیس‌جمهور به پاریس دانست که طی آن تفاهم‌نامه‌ای بین وزیر راه شهرسازی ایران و مدیرعامل ایرباس برای خرید هواپیمای مسافربری امضا شد. با وجود این تفاهم‌نامه متأسفانه طرف فرانسوی هنوز حاضر نشده حتی یک هواپیما هم به ایران بدهد. مسئولان وزارت راه هم در توجیه این تأخیر ایرباس اعلام کرده‌اند که قرارداد نهایی ایران و ایرباس در خرداد ماه امضا می‌شود».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a0cd70a5-338f-44b3-a700-81908d357f6a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات