728 x 90

سرکوب زنان,

هراس رژیم از اجرای طرح سرکوبگرانه «گشت نامحسوس»

-

گسترش سرکوب زنان به نام گشتهای نامحسوس
گسترش سرکوب زنان به نام گشتهای نامحسوس
رژیم آخوندی در پی تشدید بحرانهای اقتصادی و هراس از گسترش اعتراضهای اجتماعی به‌دنبال راه‌اندازی گشت سرکوبگرانه‌ای با نام «گشت نامحسوس» بود.

پاسدارحسین ساجدی‌نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ طی سخنانی در حاشیه مراسم آغاز به‌کار هفت هزار نیروی سرکوبگر موسوم به گشت نامحسوس گفت: «یکی از موضوعاتی که دغدغه مردم بود، ناهنجاری در بحث امنیت اخلاقی بود و مردم انتظار دارند که پلیس در این زمینه، اقدامات لازم را انجام دهد».

شکست اجرای این گشت سرکوبگرانه آن‌قدر عیان بود که کارشناسان خود رژیم آن را زیر علامت سؤال بردند. یکی از کارشناسان رژیم به نام قرایی مقدم ضمن اشاره به عواقب اجتماعی این طرح ضدمردمی گفت: «گشت نامحسوس بی‌اعتمادی را در سطح افقی و عمودی افزایش می‌دهد و اکنون هم آنچه به جامعه ما ضربه زده همین بی‌اعتمادی است. عاملی که باعث فرار مغزها، کم‌کاری و بدبینی به همه چیز شده است تا آن جا که مشاهده می‌شود شهروندان به خبرهای منتشر شده در رسانه ملی شک می‌کنند و به خبر رسانه‌های بیگانه روی می‌آورند و اعتماد می‌کنند».

این کارشناس رژیم ضمن اذعان به شکست سیاستهای سرکوبگرانه رژیم گفت: «این را هم باید در نظر گرفت که این نوع برخوردها در طول سالهای پس از انقلاب اسلامی، نه تنها اثر مطلوبی نداشته بلکه بازتاب عکسی در میان شهروندان به وجود آورده است. بنده در میان دانشجویان خود شاهد هستم که این نوع بگیر و بندها را موقتی می‌دانند و بیان می‌کنند که عکس این خواسته‌های تحمیلی عمل می‌کنند. در واقع قشر جوان هر نوع واکنش امری و دستوری را که اجبار و پایه‌ریزی شده باشد، پس می‌زند و رد می‌کند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c0284b97-8328-4682-babc-4d36cc45cf75"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات