728 x 90

كمپ اشرف,

فراخوان به تشکیل کمیته بین‌المللی برای تحقیق پیرامون جنایات رژیم آخوندی در اشرف

-

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
تلویزیون الجزیره طی برنامه‌یی در روزهای 22 و 23آوریل درباره زندانها و شکنجه‌گاههای شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در عراق و کشتار بیگناهان به‌خصوص اهل سنت گفت: «بخشی از ربوده شدگان به زندانهای سری در قرارگاه اشرف که قبلاً متعلق به سازمان مجاهدین خلق بود و شبه‌نظامیان بدر آن را به تصرف خود درآوردند و اشغال کردند، منتقل شدند. الآن توسط شبه‌نظامیان نیروهای بدر نزدیک به 150نفر در اشرف اعدام و در گورهای جمعی دفن شدند».
الجزیره افزود: «بسیاری از بازداشت‌شدگان به پادگانهایی در ایران در اهواز، دزفول، مهران و زندان کهریزک تهران منتقل شده‌ » و بسیاری از زندانیان که از جهنم داعش گریخته‌اند توسط شبه‌نظامیان دستگیر و تحت همه نوع شکنجه قرار گرفته یا اعدام شده‌اند.
کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ضمن تأکید بر ضرورت یک اقدام عاجل بین‌المللی برای جلوگیری از کشتار مردم بیگناه عراق توسط نیروهای وابسته به فاشیسم دینی حاکم بر ایران، به تشکیل یک گروه بیطرف بین‌المللی برای تحقیق پیرامون جنایتهای نیروی تروریستی قدس و مزدورانش در کمپ اشرف علیه مردم بیگناه عراق فرا می‌خواند.
مقاومت ایران هم‌چنین به یک تحقیق بین‌المللی پیرامون هفت قتل‌عام در اشرف و لیبرتی که تا کنون 141 شهید به جا گذاشته و محاصره پزشکی که دست کم باعث جان باختن 27تن از ساکنان شده و هم‌چنین سرنوشت داراییهای مجاهدین در اشرف فرا می‌خواند و خواستار آن است که ارگانهای بین‌المللی ذیربط مانند کمیته حقیقت‌یاب انسان‌دوستانه بین‌المللی همه تلاش خود را برای تشکیل این گروه تحقیق و انجام چنین تحقیقاتی به‌عمل آورند.
پنج سازمان معتبر بین‌المللی با رتبه مشورتی ملل‌متحد طی بیانیه‌یی خطاب به سی و یکمین اجلاس شورای حقوق‌بشر با تأکید بر این‌که «از سال ۲۰۰۹ تا کنون مطلقاً هیچگونه مدرکی در مورد هر گونه تحقیقات توسط دولت عراق در مورد حملات مرگبار بر روی کمپ اشرف و کمپ لیبرتی وجود ندارد» خواستار «انجام یک تحقیقات در مورد هفت قتل‌عام ساکنان به‌ویژه کشتار اول سپتامبر ۲۰۱۳ در اشرف و قتل‌عام ۲۹ اکتبر ۲۰۱۵ در کمپ لیبرتی» شدند.
سازمانهای مزبور خاطرنشان کردند در حالی‌که در یک نمونه نادر در تاریخ پناهجویی «تقریبا تمامی مخارج از جمله مخارج انتقال، اسکان و زندگی ساکنان لیبرتی بر دوش سازمان مجاهدین خلق ایران بوده است»، اما به‌رغم وعده‌های مکرر ملل‌متحد و دولت آمریکا از سال 2011 به این سو، ساکنان نه اجازه یافتند اموالشان را، که 550 میلیون دلار ارزیابی می‌شود، بفروشند و نه اجازه یافتند اقداماتی برای حفاظت از این داراییها انجام دهند. بر عکس، کمپ اشرف نه تنها توسط نیروهای وابسته به دولت عراق اشغال شد بلکه قفلهای انبارها شکسته شد و کالاهای موجود در آنها به سرقت رفت. این نقض روشن حق ساکنان به دارایی خود و همچنین شکست سازمان ملل در حفاظت از حقوق آنها است».

 
شورای ملی مقاومت ایران- کمیسیون خارجه
۶ اردیبهشت 1395 (25آوریل 2016)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9242df74-6de8-40ba-a204-5bd1231e9e25"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات