728 x 90

اسیدپاشی درايران,

زنی دیگر قربانی اسید پاشی در تهران

-

زنی دیگر قربانی اسید پاشی در تهران
زنی دیگر قربانی اسید پاشی در تهران
رسانه‌های حکومتی 6اردیبهشت95 از جنایت اسید پاشی بر روی یک زن هموطن در میدان ونک تهران خبر دادند.

به گفته رئیس بیمارستان موسوم به مطهری تهران این زن هموطن از ناحیه دست، صورت و پشت دچار سوختگی درجه 3 شده که نیازمند جراحی‌های متعدد است اما تا کنون جراحی‌ها برای وی آغاز نشده است ”.

هنوز انگیزه پشت این جنایتها مشخص نیست، اما با توجه به موارد متعدد اسیدپاشی در شهرهای مختلف علیه زنان و دختران ایران، بسیجیها و لباس شخصیهای خلیفه ارتجاع و پدرخوانده داعش دست به این جنایات ضدبشری زده و هیچ‌گاه تحت پیگرد قرار نگرفتند.
 
بیشتر بخوانید:

جنایت اسید پاشی در تهران و جراحت دو هموطن

دو هموطن در تهران مورد حمله اسیدپاشان قرار گرفتند و مجروح شدند.
خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به فارس امروز سه‌شنبه 17فروردین این خبر را درج کرد و نوشت یک زن و یک مرد در تهران هدف این حمله بودند.

این منبع حکومتی اگر ‌چه اشاره‌یی به عاملان این جنایت وحشیانه نکرد اما با توجه به موارد متعدد اسیدپاشی در شهرهای مختلف ایران مسببان این جنایت بسیجیها و لباس شخصیهای خامنه‌ای دژخیم هستند. تا کنون در هیچ‌کدام از موارد قبلی کسی مورد پیگرد قرار نگرفته است.
 
 
 ‌رئیس کل دادگستری ارتجاع 19مهر 94 در استان کرمان اعلام کرد یکی از دو نفر قربانی اسیدپاشی ۲۱ مردادماه شهرستان کهنوج در گذشت.
دژخیم یدالله موحد گفت:“ متأسفانه فردی ۴۵ ساله در تاریخ ۲۱ مردادماه 94 که دارای مغازه لوازم یدکی در شهرستان کهنوج بود به همراه شاگردش مورد حمله اسیدپاشی دو نفر راکب موتورسوار قرار می‌گیرند که شاگرد مغازه در اثر شدت سوختگی و جراحات در‌گذشت“.
وی درباره آخرین وضعیت پرونده ”سمیه مهری“ یکی دیگر از قربانیان اسید‌پاشی شهرستان بم نیز گفت: ”هم‌اکنون این پرونده در دیوان عالی کشور در دست بررسی است“.

در شامگاه شنبه 9آبان 94، حولی پل یالدور شهر مرند در آذربایجان شرقی دو دختر 20 و 22ساله قربانی جنایت اسید پاشی شدند. تقی کرمی فرماندار جنایتکار مرند این جنایت اسید پاشی را تأیید کرد. این مهره رژیم قبل از دستگیری مهاجمین برای در بردن پاسداران و عاملان جنایت گفت: ”این موضوع جنبه کاملاً شخصی داشته و ربطی به مسائل جناحی ندارد.“سایت اخبار مرند در این رابطه نوشته است مهاجمان متواری شده و قربانیان که حدود ۳۰ درصد دچار سوختگی شده‌اند، به بیمارستان سینا در تبریز منتقل شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری حکومتی مهر 7آبان 94 یک زن 30ساله در رفسنجان مورد اسید پاشی قرار گرفت و به بیمارستان علی ابن ابیطالب رفسنجان انتقال داده شد.چندی پیش در شرق همین استان، در شهرستان بروات، جنایت مشابهی رخ داد که منجر به مرگ یک زن و صدمه شدید به فرزندانش شده بود.

در روز چهارشنبه 21مرداد94 (12 اوت) یک زن کرد 37ساله به نام افسانه قربانی در شهر بانه در استان کردستان، قربانی اسیدپاشی توسط جانیان باندهای سازمان‌یافته حکومتی شد.

در سال گذشته  5 زن کرد مورد حمله اسیدپاشان قرار گرفته‌اند که ۴ مورد آن در شهر بوکان (استان آذربایجان غربی) بوده است.

 

 

قربانی اسید پاشی سوسنه اسماعیل‌نژاد 24ساله دانشجوی رشته عمران در بوکان

 

 
به‌دنبال قربانی شدن 4 دختر جوان کرد در جریان جنایت اسید پاشی به دست مزدوران زن‌ستیز رژیم آخوندی در تاریخ سه‌شنبه 23تیرماه، شامگاه پنجشنبه 25تیرماه94 زنان و مردم بوکان با اعلام قبلی دست به تجمع اعتراضی زدند و با شعارهای زن، زندگی، آزادی، نه به خشونت علیه زنان و داعش این جا جای تو نیست خشم خود را نسبت به عوامل رژیم ابراز کردند.

اسیدپاشیدن بر سر و صورت زنان بی‌دفاع ایران که به بهانه آخوندساخته بدحجابی و به‌منظور تشدید فضای ارعاب در جامعه صورت می‌گیرد، از مهر 1393 در اصفهان و تهران شروع شد و تا کنون به شهرهای دیگر ایران نیز سرایت کرده است.

فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران با به اجرا گذاشتن طرحهای مختلف مبارزه با بدحجابی و تصویب آنها در مجلس ارتجاع، راه را برای سرکوب زنان توسط جانیان باندهای مختلف حکومتی باز می‌گذارد.

 عامل اصلی اسیدپاشی در شهرهای مختلف به‌ویژه علیه زنان و دختران ایران، نیروهای بسیجی و لباس‌شخصی خامنه‌ای، خلیفه ارتجاع می‌باشند که هیچ‌گاه تحت پیگرد قرار نگرفتند.

 

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ايران  در رابطه با جنایت اسید پاشی24مرداد 94

ایران: اسید پاشی بر یک زن جوان کرد در شهر بانه در یک ماه گذشته ۵ زن کرد قربانی اسیدپاشی جانیان رژیم شده‌اند

در روز چهارشنبه 21مرداد (12 اوت) یک زن کرد 37ساله به نام افسانه قربانی در شهر بانه در استان کردستان، قربانی اسیدپاشی توسط جانیان باندهای سازمان‌یافته حکومتی شد. به این ترتیب طی ماه گذشته 5 زن کرد مورد حمله اسیدپاشان قرار گرفته‌اند که ۴ مورد آن در شهر بوکان (استان آذربایجان غربی) بوده است.
اسیدپاشیدن بر سر و صورت زنان بی‌دفاع ایران که به بهانه آخوندساخته بدحجابی و به‌منظور تشدید فضای ارعاب در جامعه صورت می‌گیرد، از مهر 1393 در اصفهان و تهران شروع شد و تا کنون به شهرهای دیگر ایران نیز کشیده شده است.
فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران با به اجرا گذاشتن طرحهای مختلف مبارزه با بدحجابی و تصویب آنها در مجلس ارتجاعش، راه را برای سرکوب زنان توسط جانیان باندهای مختلف حکومتی باز می‌گذارد.
خانم سروناز چیت ساز، مسئول کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران ، ضمن ابراز انزجار عمیق از جنایت اسیدپاشی بر روی یک زن جوان کرد در شهر بانه، گفت: این شقاوتها که وجدان هر انسان آزاده‌یی را می‌آزارد باید توسط عموم ارگانهای بین‌المللی حقوق‌بشر و ارگانهای مدافع حقوق زنان محکوم شود.
مسئول کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران عضویت چنین رژیم زن‌ستیز و سفاکی در نهاد زنان ملل‌متحد را به واقع شرم‌آور خواند و ارگانهای مدافع حقوق زنان را فراخواند تا در اعتراض به اقدام سبعانه و ادامه‌دار اسید پاشی علیه زنان ایران رژیم آخوندی را مورد مؤاخذه قرار دهند و از این نهاد اخراج کنند. چرا که با چشم پوشیدن بر جنایتهای این رژیم زن ستیز نباید به آن دست باز داد که از یک سو زنان ایران را بدار آویزد، بر سر و صورتشان اسید بپاشد و با سایر طرحهای سرکوبگرانه تحت عنوان مبارزه با «بدحجابی» آنان را مورد اذیت و آزار قرار دهد و از سوی دیگر دارای کرسی در نهاد زنان ملل‌متحد باشد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/062b3a89-89fb-4b30-b0cb-d011079e8e9c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات