728 x 90

بحران اقتصادى ايران,فساد اقتصادى,فقر و بيكارى,

۶۰ درصد واحدهای تولیدی ایران تعطیل هستند

-

تعطیلی  واحدهای  تولیدی، نشانی از رکود شدید  در ایران
تعطیلی واحدهای تولیدی، نشانی از رکود شدید در ایران
عباس پاپی‌زاده عضو مجلس ارتجاع از دزفول اعتراف کرد: ”طبق آمار موجود 60 درصد از واحدهای تولیدی کشور به‌صورت تعطیل و نیمه‌تعطیل درآمده‌اند “.

وی روز شنبه 4اردیبهشت 95 با نگرانی گفت: ”روند ایجاد اشتغال و تولید در کشور متناسب با نیاز جامعه نیست و سبب ایجاد نارضایتی شهروندان شده است “.
 
بیشتر بخوانید:

۷۰۰۰ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی تعطیل شد

وزیر صنعت کابینه آخوند روحانی به رکود در واحدهای تولیدی اعتراف کرد و گفت: ”در مجموع 7هزار واحد متوقف در شهرک‌های صنعتی کشور تعطیل شده است“.

محمدرضا نعمت زاده افزود برای فعال کردن این واحدها به 16هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی و یارانه نیاز است.

وی که صبح شنبه 21فروردین 95 در جمع عوامل رژیم در شیراز سخنرانی می‌کرد با حمله به دلواپسان برجام گفت: ”برخی عنوان می‌کنند برجام چه کرد در حالی‌که در مثالی ساده می‌توان گفت ایران تا زمان پیش از برجام نمی‌توانست برای یک نمایشگاه نقاشی 50 دلار جابه‌جا کند. این به‌واقع عزت نبود بلکه ذلت بود که برای جابه‌جایی‌های کوچک مالی باید از طریق صراف و واسطه و غیره کار پیش می‌رفت “.

تعطیل شدن کارخانه ”ستبر گرانول“ در تاکستان و ۳۳درصد واحدهای تولیدی سمنان

کارخانه ”ستبر گرانول“ در تاکستان و33 درصد واحدهای تولیدی سمنان به‌دلیل وضعیت وخیم اقتصادی و رکود تعطیل شد.

کارخانه ”ستبر گرانول“از اول اسفند ماه سال ۹۴ تعطیل شده و تمامی کارگران آن که به‌طور میانگین ۱۵ سال سابقه کار داشتند، هم‌اکنون بیکار شده‌اند. این کارخانه در زمینه تولید انواع گرانول کاشی کف، دیوار، پرسلان و گرانیت فعالیت داشت.

همچنین 33 درصد واحدهای صنعتی استان سمنان تعطیل شدند. محمدرضا خباز، استاندار رژیم در سمنان، به این مسأله اعتراف کرد و گفت: ”آمار صحیح واحدهای تولیدی و صنعتی استان سمنان، یک‌هزار و ۷۹۲ واحد است که از این تعداد بیش از ۶۰۰واحد تعطیل شده‌اند“.

شیب نزولی تعطیلی واحدهای تولیدی در دولت آخوند حسن روحانی نشانه بارزی از بحرانهای اقتصادی گریبانگیر رژیم آخوندی است.

سرایان - تعطیلی کارگاهها و کارخانه‌های تولیدی

سرایان خراسان جنوبی ‎ ‎ - تعطیلی کارگاهها و کارخانه‌های تولیدی در شهرک صنعتی سرایان
22دی 94 شهرستان سرایان - تمامی کارگاهها و واحدهای تولیدی شهرک صنعتی سرایان در خراسان جنوبی در تعطیلی بسر میبرند. تنها 2 واحد از حدود 45 واحد با ظرفیت حداقلی مشغول به‌کار هستند که کار آنها تولید بلوک و بتون و خوراک دام است.
مشکل نقدینگی و رکود اقتصادی و عدم حمایت دولت از این واحدها که در مواردی مخترع و کارآفرین نمونه در سطح بالا بودند باعث تعطیلی شده است.
 
 صاحبان این واحدها که اکثراً تحصیل کرده بوده‌اند الآن در شرایط بد معیشتی به کارهای متفرقه می‌پردازند.

بیرجند، قزوین- تعطیلی کوره پزخانه‌ها و واحدهای صنعتی

بیرجند - تعطیلی کلیه کوره پزخانه‌های آجرپزی در خراسان جنوبی
یکی از صاحبان کوره‌پزخانه در خراسان جنوبی اظهار داشت: کلیه کوره‌پزخانه‌های سنتی در خراسان جنوبی از یک‌سال پیش به این طرف به‌خاطر رکود بازار تعطیل شده‌اند. در خراسان جنوبی حدود 15 کوره پزخانه سنتی و2 کوره پزخانه آجرفشاری یا صنعتی وجود دارد که همگی به‌خاطر وضعیت بحران اقتصادی تولید را متوقف کرده‌اند. ساکنان محروم نهبندان در این استان که از سیل سال قبل خسارات دیده بودند هم‌چنان بدون هیچ کمکی از دولت رها شده‌اند.
در شهرک صنعتی بیرجند، از حدود 700-800کارخانه این شهرک95درصد تعطیل شده‌اند و تنها 25 واحد هنوز در حال کار می‌باشند. تعدادی از این واحدها هم از چند سال قبل شروع به فروختن و واگذاری کارگاه یا کارخانه‌های خود کرده بودند. در حال حاضر تنها کارخانه‌های مثل کاشی سرامیک، سنگ گرانیت و آرد کار می‌کنند.

قزوین‎ ‎ -تعطیلی حدود 50 واحد صنعتی
کارخانه کارتن پارس قزوین با ۲۵۰ کارگر تعطیل شد و کارخانه فرش پارس نیز با حدود ۵۰۰ کارگر رسمی و قراردادی در آستانه ورشکستگی قرار گرفته است، به‌نحوی که حقوق کارگران آنها ۶ماه به تعویق افتاده است.

۵۰ واحد صنعتی استان قزوین در لیست رسمی ورشکستگی کمیسیون برطرف کردن مشکلات واحدهای صنعتی قرار گرفت که برخی از آنها از صنایع بزرگ استان هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/da7541b5-ba1e-4e5a-820c-d83c1e9435c0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات