728 x 90

دخالتهای ایران,اخبار خليج فارس,

محاکمه تروریستهای رژیم ایران در امارات متحده عربی

-

دادگستری امارات متحده عربی
دادگستری امارات متحده عربی
در دادگاهی که روز جمعه در امارات برگزار شد، «حمایت رژیم آخوندی از تروریسم» و «تلاش برای ایجاد هسته تروریستی» در امارات مورد بررسی قرار گرفت. یکی از متهمان اطلاعات دولت و مؤسسات امنیتی و نظامی امارات را در اختیار رژیم آخوندی قرار می‌داد..

یکی از شاهدان نیز گفت که رژیم ایران با استفاده از نیروهای حزب‌الشیطان لبنان یک تیم تروریستی در امارات ایجاد کرده است.

​سپاه پاسداران از برپایی این دادگاه سوز و گداز کرد و نوشت: در حالی که نشست اخیر مشترک سران آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس با انتشار بیانیه‌یی ضد حزب‌الله و اتهام‌زنی علیه (نظام) پایان یافت، حالا یک دادگاه اماراتی هم اتهام زنی علیه (نظام) را در پیش گرفته است.
 
بیشتر بخوانید:
 

اردن به نشانه اعتراض به دخالتهای رژیم ایران سفیر خود را از تهران فراخواند

به گزارش العربیه اردن امروز دوشنبه 30فروردین95 به نشانه اعتراض به دخالتهای رژیم ایران در کشورهای عربی، سفیر خود را از تهران فراخواند.

«محمد مومنی» سخنگوی دولت اردن اعلام کرد بعد از توافق هسته‌یی رژیم ایران و 1+5 اردن امیدوار بود روابط این رژیم با کشورهای منطقه بهبود یابد اما این گونه نشد و مواضع رژیم ایران در تضاد با خواستهای اردن بود. به گفته وی اقدامهای رژیم ایران در این مدت دخالت آشکار در امور کشورهای عربی بوده و اصول اولیه حسن همجواری را نقض کرده و به تشدید بحران و بی‌ثباتی در منطقه خاورمیانه منجر شده است.

مومنی افزود: «بعد از حمله به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد از طریق سفیر رژیم ایران در امان به اطلاع این رژیم رساندیم که این حوادث را محکوم کرده‌ایم.

رژیم ایران به خواسته‌های اردن و دیگر کشورهای عربی که در بیانیه‌های پایانی نشست‌های اخیر اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی مطرح شده، واکنش مناسبی نشان نداده است. به این ترتیب تصمیم گرفتیم از سفیر خود در تهران بخواهیم برای بازنگری سیاستهایمان به اردن بازگردد».

تصمیم اردن برای فراخواندن سفیر خود از تهران تنها یک هفته بعد از سفر «محمد بن سلمان» وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان به این کشور و دیدار وی با ملک «عبدالله دوم» پادشاه اردن است.

اردن که پیش از این از حضور نظامی در ائتلاف کشورهای عربی برای حمله به یمن سر باز زده بود، موافقت کرد نیروهای ویژه ارتش خود را برای جایگزینی با نیروهای اماراتی راهی یمن کند.

 

عادل الجبیر: جهان اسلام دخالتهای رژیم ایران را محکوم می‌کند

عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی تأکید کرد جهان اسلام سیاستهای رژیم ایران و دخالتهای این رژیم در امور سایر کشورها، حمایت آن از تروریسم و تشکیل شبه‌نظامیان در کشورهای مختلف برای بر هم زدن امنیت منطقه را محکوم می‌کند.

وی افزود: ”بیانیه صادر شده در کنفرانس سران سازمان همکاری اسلامی این اعمال رژیم ایران و هر گونه حمایت از بنیادگرایی و تروریسم را محکوم می‌کند“.

عادل الجبیر گفت: ”رژیم ایران بایستی سیاستهای خود را تغییر بدهد و سیاستی بر اساس حسن همجواری و دخالت نکردن در امور داخلی دیگران و التزام به عرفها و قوانین بین‌المللی را در پیش بگیرد“.

روزنامه عکاظ چاپ عربستان سعودی روز دوشنبه 30فروردین95 با عنوان ”عادل الجبیر: جهان اسلام دخالتهای رژیم ایران را محکوم می‌کند“،این موضع‌گیری را درج کرد.

23فروردین 95 - عادل الجبیر: دخالتهای رژیم ایران مهمترین مشکل منطقه است

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در جریان ملاقات با سردبیران هیأت تحریریه مطبوعات مصر گفت: ”دخالتهای رژیم ایران در امور عربستان، مهم‌ترین مشکل ماست است. دیدگاه عربستان با مصر در مورد چالشها با هم یکی است و قاهره و ریاض با همدیگر در مورد تمام پرونده‌های منطقه‌یی و بین‌المللی هماهنگی کامل دارند“.

وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس قاچاق سلاح توسط رژیم ایران را محکوم کردند

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی گفت: وزیران خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تلاشهای رژیم ایران برای قاچاق سلاح برای حوثیها و یا هر کسی دیگر را محکوم کردند. آنها همچنین دخالت رژیم ایران در امور منطقه و تلاش برای قاچاق مواد منفجره و سلاح به کشورهای منطقه را محکوم کردند. عادل الجبیر روز پنجشنبه 19فروردین 95 در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با جان کری وزیرخارجه آمریکا در بحرین خواستار توقف حمایت رژیم ایران از تروریستها و شبه‌نظامیان شد.

جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز گفت: واشینگتن نسبت به سیاستهایی که رژیم تهران در پیش می‌گیرد نگران است. این رژیم منطقه را ناآرام می‌کند. وی افزود: ارسال سلاح توسط رژیم ایران برای دامن زدن به جنگ اقدامی غیرسازنده است این فقط به آتشی دامن می‌زند که ما تلاش داریم خاموش کنیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5c4ab199-e9a2-48a1-a2ac-7822f5a2cbcd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات