728 x 90

اخبار اروپا,اخبار سوريه,پناهجويان,

بازدید آنگلا مرکل از اردوگاه پناهجویان سوری در ترکیه

-

بازدید آنگلا مرکل از اردوگاه پناهجویان سوری در ترکیه
بازدید آنگلا مرکل از اردوگاه پناهجویان سوری در ترکیه
دیدار از یک اردوگاه پناهجویان سوری در ترکیه یکی از مهمترین برنامه‌های سفر مرکل به ترکیه بود. این اردوگاه در استان هم‌مرز با سوریه قرار دارد.

آنگلا مرکل هنگام بازدید از این اردوگاه از سیاست خود در قبال پناهجویان دفاع کرد. وی از ترکیه به‌خاطر پناه دادن به تعداد عظیمی از پناهجویان سوری تقدیر کرد و بر اجرای توافق اتحادیه اروپا و ترکیه در این زمینه تأکید کرد.
 
بیشتر بخوانید:

تأکید فرانسوا اولاند و آنگلا مرکل بر اهمیت معاهده شنگن

فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه روز پنجشنبه19فروردین 95 در شهر متس میزبان آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان بود. هر دو رهبر اروپایی در کنفرانس خبری بیشترین وقت خود را به بحران مهاجرت اختصاص دادند.

آنان هم‌چنین علاوه بر لزوم مبارزه و مقابله با تهدیدات تروریستی و پولشویی، بر اهمیت معاهده شنگن، توافقنامه اتحادیه اروپا با ترکیه در خصوص کنترل سیل مهاجران به اروپا و نیز محافظت از مرزهای اتحادیه تأکید کردند.

فرانسوا اولاند گفت: «معاهده شنگن باید در اسرع وقت به‌طور کامل و در عین حال با بازگرداندن همراه با متانت و احترام آنهایی که نتوانسته‌اند حق اقامت خود در اروپا را احراز کنند، اعمال و برقرار شود و این همانا مفاد توافقنامه با ترکیه و یونان است».

بر اساس توافق به‌عمل آمده یونان مهاجران را به ترکیه باز می‌گرداند. ترکیه هم در برابر مشوقهای سیاسی هم‌چون از سرگیری گفتگوهای پیوستن به اتحادیه اروپا، دریافت کمک ۳ میلیارد یورویی و تسهیلات ویزای شنگن برای شهروندانش توافق کرده است تا مرزهایش را بپاید و از عبور مهاجران به سوی مرزهای اتحادیه اروپا جلوگیری کند.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفت: «بدلایل امنیتی و هم‌چنین اعتماد مابین مردم کشورهای خود باید نشان دهیم که قادریم از مرزهای خود محافظت کنیم. با نگاهی به شرایط جغرافیایی اروپا، می‌توان دید که ما همسایگان متفاوتی داریم و این‌که محافظت از مرزهای دریایی‌مان مشکل‌تر از محافظت از مرزهای زمینی و خشکی است و ما نیازمند همکاری با همسایگان خود هستیم که شامل همکاری با ترکیه و اکنون لیبی می‌شود».

یونان پس از بازگرداندن حدود ۲۰۰ مهاجر و پناهجو به ترکیه اعلام کرد به‌طور موقت این عملیات را متوقف می‌کند.

نشست متس هیجدهمین نشست مشترک دو کشور آلمان و فرانسه بود. در نشست امسال فرانسوا اولاند گفت دو کشور فرانسه و آلمان از معاهده همکاری اتحادیه اروپا با اوکراین حمایت می‌کنند، معاهده ای که شامل همکاریهای سیاسی، اقتصادی و دفاعی است.

اتحادیه اروپا در مذاکره با ترکیه در مورد پناهندگان به موضع واحدی رسید

خاویر پنل نخست‌وزیر لوکزامبورگ اعلام کرد رهبران اتحادیه اروپا در امر پناهندگی به موضع واحدی رسیده‌اند، و امروز جمعه 28اسفند آن را با نخست‌وزیر ترکیه داوود اوغلو در میان خواهند گذاشت.
بر اساس این موضع همه مهاجرانی که از ترکیه به یونان می‌روند بازگردانده خواهند شد.
در عوض تصور می‌شود که اتحادیه اروپا کمکهای مالی و دسترسی بدون ویزا به کشورهای عضو شنگن را به ترکیه پیشنهاد دهد.
آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفت: که ترکیه باید معیارهای بین‌المللی برای حفاظت از همه مهاجران را رعایت کند. مرکل افزود: اسکان قانونی پناهجویان از ترکیه به اتحادیه اروپا بر اساس این توافق، چند روز پس از بازگرداندن مهاجران از یونان به ترکیه شروع خواهد شد.
اما دالیا گریباسکیت، رئیس‌جمهور لیتوانی، اخطار داد که طرح بازگرداندن پناهجویان به ترکیه از لحاظ قوانین بین‌المللی لب مرز است و پیاده سازی آن دشوار خواهد بود.
داود اغلو نخست وزیر ترکیه پیش از این گفته است که اجازه نخواهد داد ترکیه ’زندانی باز’ برای مهاجران شود.
از ژانویه ۲۰۱۵ تا کنون، یک میلیون مهاجر و پناهجو با قایق از ترکیه به یونان رفته‌اند تا وارد اتحادیه اروپا شوند. بیش از ۱۳۲ هزار نفر فقط امسال وارد شده‌اند.

اجلاس اضطراری سران اتحادیه اروپا در مورد بحران پناهجویان

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و 10تن از سران کشورهای اروپایی و حوزه بالکان برای ادامه گفتگو در مورد بحران پناهجویان روز یکشنبه 3آبان 94 اجلاسی اضطراری در بروکسل برگزار کردند.
 
این اجلاس پس از آن برگزار شد که بلغارستان، رومانی و صربستان تهدید کردند در صورتی‌که کشورهای اتحادیه اروپا پناهجویان را نپذیرند مرزهای خود را خواهند بست.

در این اجلاس نخست‌وزیر اسلوونی گفت: ”در 10روز گذشته بیش از 60هزار پناهجو وارد اسلوونی شده‌اند.

در صورت دست نیافتن به طرحی برای مقابله با این بحران، اتحادیه اروپا فرو خواهد پاشید.“
 
در پیش‌نویس بیانیه‌یی که تهیه شده از کشورها خواسته شده تا بدون موافقت همسایگان خود مهاجران و پناهجویان را به سمت مرزهای آنها هدایت نکنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e2a3360b-a9db-484b-9316-09d27140d276"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات