728 x 90

اخبار اعتراضي,

کوهبنان کرمان: اعتراض کارگران

-

تجمع اعتراضی  کارگران معدن پودنه مقابل فرمانداری کوهبنان - آرشیو
تجمع اعتراضی کارگران معدن پودنه مقابل فرمانداری کوهبنان - آرشیو
امروز شنبه 4اردیبهشت سیصد تن از کارگران معدن چشمه پودنه در شهرستان کوهبنان کرمان اعتصاب کردند.

در این اعتصاب که در اعتراض به پرداخت نشدن 6ماه حقوق عقب‌افتاده صورت گرفت، اعتصابیون سه راهی کوهبنان ـ زرند ـ راور را بستند.
 
بیشتر بخوانید:

کرمان - تجمع اعتراضی کارگران معدن چشمه پودنه

 صبح شنبه 28 فروردین، کارگران به جان آمده معدن چشمه پودنه در اعتراض به پرداخت نشدن حقوقشان، مقابل استانداری دست به تجمع زدند.
معدن چشمه پودنه در شهرستان کوهبنان از توابع استان کرمان است. ایادی رژیم به‌دلیل رکود حاکم بر تولید از ابتدای دی ماه سال گذشته بدون پرداخت حقوق کارگران و بدون تعیین تکلیف وضعیت بیمه بیکاری آنان معدن را تعطیل کردند. این در حالی بود که از شهریور 94 حقوق کارگران پرداخت نشده بود.
یادآوری می‌شود که در دوم اسفند ماه 94 نیز کارگران به جان آمده این معدن دست به تجمع اعتراضی زدند، و ایادی رژیم در آستانه نمایش انتخابات با وعده‌های فریبنده قول پرداخت مطالبات کارگران را تا قبل از عید95 دادند. اما تا کنون از انجام این وعده سر باز زده‌اند. کارگران بیکار شده معدن پودنه گفتند تا گرفتن حقوقشان به تجمع اعتراضی خود ادامه خواهند داد.
 

پرداخت نشدن هفت ماه حقوق کارگران معدن چشمه پودنه در کرمان

کارگزاران رژیم در معدن زغال‌سنگ چشمه پودنه در استان کرمان، هم‌چنان از پرداخت حقوق کارگران محروم این معدن خودداری می‌کنند. با گذشت بیش از چهار ماه از تعطیل شدن این معدن، حقوق 257تن از کارگران بعد از هفت ماه هم‌چنان پرداخت نشده است.
خاطرنشان می‌شود معدن زغال‌سنگ چشمه پودنه یکی از معادن شهرستان کوهبنان در استان کرمان است که در سال گذشته با وجود داشتن 257 کارگر در آذر ماه سال گذشته تعطیل شد.
 

کرمان- تجمع اعتراضی صدها تن از کارگران معدن چشمه پودنه

25اسفند94- کرمان: صدها تن از کارگران به جان آمده معدن چشمه پودنه به‌خاطر پرداخت نشدن مطالباتشان در آستانه سال نو، دست به تجمع اعتراضی زدند.

بیکار شدن بیش از ۳۰۰کارگر معدن زغال‌سنگ شهرستان کوهبنان

معدن زغال‌سنگ چشمه پودنه در شهرستان کوهبنان در استان کرمان، طی روزهای اخیر و در آستانه سال جدید تعطیل و بیش از 300تن از کارگران محروم این معدن بیکار شدند.

یکی از کارگران محروم این معدن گفت: ”حاضرم در معدن و زیر آوار بمیرم تا این‌که دست خالی و در این وضعیت اقتصادی به خانه بروم و نگاهم را از شرم از زن و بچه‌هایم بدزدم “.

معدن زغال‌سنگ چشمه پودنه شهرستان کوهبنان بعد از حادثه دلخراش سال ۹۲ که به‌دلیل عدم رعایت نکات ایمنی منجر به کشته شدن ۳ معدنکار شد به‌حالت نیمه تعطیل درآمد.

بعد از این حادثه و در پی اعتراض و اعتصاب کارگران این معدن چند تن از معدنکاران اخراج شدند و این روند به بهانه‌های مختلف از سوی گردانندگان معدن ادامه پیدا کرد تا زمانی که حقوق معوقه این کارگران به بیش از ۶ ماه رسید و گردانندگان معدن علناً اعلام کردند که امکان پرداخت حقوق کارگران را ندارند و نمی‌توانند با این وضعیت این معدن را مدیریت کنند.

تعدادی از کارگران برای این‌که این معدن تعطیل نشود، حدود یک ماه در معدن باقی ماندند. آنها صبحها با حضور در محوطه معدن و پوشیدن لباس کار این موضوع را اعلام می‌کردند اما اتفاقی نیفتاد و بیش از 300تن از کارگران محروم این معدن بیکار شدند.

نگرانی یک نماینده مجلس ارتجاع از بازتاب اجتماعی کشته شدن کارگران معدن کرمان

کشته شدن شماری از کارگران معدن چشمه پودنه کرمان که به‌دلیل بی‌اعتنایی کارگزاران رژیم به مسائل ایمنی به‌وقوع پیوست موجی از اعتراض کارگری را برانگیخت و به مجلس رژیم نیز کشیده شد
یک عضو مجلس ارتجاع به نام حسین طلا به «قصور» کارگزاران رژیم اذعان کرد و خواهان بررسی این موضوع شد.
وی با طرح سؤال از دو وزیر دولت آخوند روحانی خواهان روشن شدن ماجرای کشته شدن سه کارگر در روز پنجشنبه اول اسفند در معدن چشمه پودنه کرمان شد.
کارگران این معدن قبل از این حادثه بارها به کارگزاران رژیم در زمینه کمبود امکانات ایمنی و احتمال وقوع حوادث مرگبار هشدار داده بودند.
این عضو مجلس ارتجاع همچنین به حادثه اسف‌بار چند هفته پیش در یک کارگاه تولیدی در خیابان جمهوری تهران اشاره کرد که در آن به‌دلیل فقدان امکانات امدادی دو تن از کارگران زن کشته شدند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/06e368c0-0c39-4fce-83bd-1b41cb9fd2d9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات