728 x 90

-

بودجه ۹۵؛ خالی کردن جیب مردم، پرکردن جیب آخوندها

-

 -
-
طی هفته گذشته در حالی که در مجلس ارتجاع بودجه سال 95 دولت آخوند روحانی به تصویب می‌رسید، هزاران کارگر و بازنشسته صنایع فولاد و بازنشستگان آموزش و پرورش در برابر مجلس فریاد نان نداریم و گرسنه‌ایم سر می‌دادند. آنان از ماهها پرداخت نشدن حقوق، عیدی و سایر مطالباتشان به خشم آمده بودند. در همان حال مجلس ارتجاع در بخش به‌اصطلاح فرهنگی بودجه، نهادهایی را که عمدتاً زیر چتر بیت خامنه‌ای هستند با ارقام دهها و صدها میلیاردی پروار می‌کرد. فضاحت به حدی بود که باند روحانی –رفسنجانی در جنگ باندی، بخشی از این چپاول نهادینه در بودجه را لو دادند.

روزنامه حکومتی شرق وابسته به این باند، روز 29فروردین با انتشار لیست کامل این نهادها و مؤسسات و میزان بودجه‌یی که به آنها اختصاص یافته، می‌نویسد: ”سالهاست که جدولی جداگانه (قبلا با عنوان جدول ١٢ و در چند سال اخیر با عنوان جدول ١٧) به پیوست لایحه بودجه منتشر می‌شود که در آن بودجه‌هایی به مؤسسات و مراکز فرهنگی خاصی که توانسته‌اند از هر طریق ممکن نامشان را در این جدول بگنجانند، تعلق می‌گیرد. هر چند بودجه تعلق‌یافته به این جدول در دولت یازدهم به‌لحاظ عددی کاهش یافته اما، بخش د‌رخور توجهی از این کاهش ناشی از انتقال برخی از این نهادها و مؤسسات به ردیف‌های ثابت بودجه‌یی و خروج از جدول ١٧ بوده است“.

اما نگاهی به این لیست و برخی ردیفهای بودجه‌یی آن خیلی چیزها را نشان می‌دهد:
بسیج ضد‌مردمی در حالی که از چند جای دیگر از جمله سپاه بودجه می‌گیرد، هزار و 100میلیارد تومان هم بابت کار فرهنگی! به‌طور رسمی بالا می‌کشد. علاوه بر این به اسم بسیج دانش آموزی هم 16میلیارد تومان پول به جیب خودش می‌ریزد.

نهاد خامنه‌ای در دانشگاهها یک بار 100میلیارد تومان یک بار هم با عنوان کمک به عمره دانشگاهیان! 5میلیارد تومان بودجه به جیب نامبارک واریز می‌کند.

مؤسسه نشر آثار خمینی وابسته به حسن خمینی 16میلیارد 450میلیون تومان در یکجا به حسابش ریخته می‌شود و همین جناب ”اشبه الناس بجدش! “ برای مقبره‌داری پدربزرگش 9 ونیم میلیارد تومان هم در جای دیگر دریافت می‌کند. یک بار دیگر هم به بهانه ”آستان خمینی ”دجال در انتهای لیست، 27میلیارد تومان به جیب نوه خمینی می‌ریزد.

مؤسسه آخوند مصباح یزدی 28میلیارد تومان به اسم نشر آثار خمینی دریافت می‌کند و سازمان تبلیغات اسلامی به بهانه‌های مختلف صدها میلیارد تومان پول به جیب می‌زند، از جمله 102میلیارد و 685میلیون تومان به اسم دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، و 42میلیارد تومان به اسم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، و 21میلیارد و 609میلیون تومان به اسم سازمان تبلیغات اسلامی بودجه می‌گیرد.

زیرمجموعه‌های سازمان تبلیغات و حوزه
سازمان تبلیغات اسلامی (متعلق به آخوند جنتی رئیس شورای نگهبان ارتجاع) علاوه بر بودجه درنظر گرفته‌شده در ردیف‌های اصلی، از جدول ١٧ هم بودجه می‌گیرد و این بودجه مربوط به هشت زیرمجموعه‌ این سازمان است. اولین زیرمجموعه بنیاد دعبل خزایی (با 7میلیارد و 430 میلیون تومان بودجه) است. سازماندهی، آموزش و خدمات رفاهی و تأمین اجتماعی مداحان و فعالان هیئت‌های مذهبی و تبلیغات در زمینه گسترش فرهنگ عزاداری و مداحی، وظیفه‌ای است که برای این مؤسسه تعریف شده است.

مؤسسه بعدی هم «سازمان مدارس معارف اسلامی» با دو میلیارد و 887میلیون تومان بودجه است.

ردیف بعدی بودجه سازمان تبلیغات در جدول ١٧، به مؤسسه تسنیم نور (با 1میلیارد و 732میلیون تومان بودجه) تعلق دارد که در سال ٨٤ تأسیس شده و آن‌گونه که در اساسنامه و سایت این مؤسسه آمده، وظایفش شامل موارد زیر است:
الف) مشارکت در برگزاری همایش و سمینار برای سازمانها و مراکز دولتی و خصوصی؛
ب) مطالعات و تحقیقات در موضوعات متناسب با اهداف و فعالیتهای مؤسسه و اجرای طرحهای پژوهشی؛
ج) ارائه خدمات پیمان مدیریت برای اجرای پروژه‌های فرهنگی و هنری؛
د) شناساندن تمدن ایران و فرهنگ انقلاب اسلامی؛
هـ ) اجرا و برگزاری همایش‌ها، جشنواره‌ها، مسابقات و نمایشگاههای فرهنگی؛
و) طراحی و برگزاری دوره‌های آموزشی فرهنگی و هنری تک‌مهارتی در زمینه‌های فرهنگی، هنری مطبوعاتی، امور سیاحتی و زیارتی و اردویی.
همچنین به‌نوشته سایت این مؤسسه، برای اجرای وظایف فوق، در سالهای گذشته مراکز زیر به مؤسسه فرهنگی تسنیم نور واگذار شده‌اند:
* اردوگاه نور کرج
* اردوگاه و مجموعه رفاهی نور نشتارود
* اردوگاه نور سی‌سخت
* اردوگاه نور فیروزکوه
* مجتمع رفاهی نور کلاردشت
* مجتمع رفاهی نور گلستان مشهد
* مجتمع‌های فرهنگی خامنه‌ای شهرستان نجف‌آباد و شهرستان قهدریجان استان اصفهان.
درباره زیرمجموعه دیگر سازمان تبلیغات، یعنی مؤسسه فرهنگی بصیرت (با 3میلیارد و 465میلیون تومان بودجه) و ترکیب اعضا و وظایف آن اطلاعی در دست نیست.

پژوهشکده باقرالعلوم (با 1میلیارد و 155میلیون تومان بودجه)، مؤسسه تبیان (با یک میلیارد و 155 میلیون تومان بودجه) در سایت این مؤسسه آمده است: «با توجه به تأثیرات درخور توجهی که ارتقای روزافزون فناوری ارتباطات و اطلاعات (ICT) در دگرگونی مناسبات اجتماعی و توسعه دانش و فرهنگ در سالهای اخیر ایفا کرده است، تصمیم بر آن شد که مؤسسه مستقلی برای پرداختن به این مقوله مهم تأسیس شود».

ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر 24میلیارد تومان بودجه برای ارائهٴ روشهای سرکوبگرانه دریافت می‌کند.

مؤسسه دارالحدیث (با 3میلیارد و 465 میلیون تومان بودجه) در قم تحت ریاست آخوند ری‌شهری وزیر اسبق اطلاعات رژیم فعالیت می‌کند.
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هم به جز اعتباراتی که در بودجه اصلی کشور دارد، برای چهار زیرمجموعه خود از طریق جدول ١٧ تأمین اعتبار می‌کند که عبارتند از دانشگاه باقرالعلوم (با 1میلیارد و 155 میلیون تومان بودجه)، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (با1میلیارد و 155 میلیون تومان بودجه)، مرکز موضوع‌شناسی احکام (با 1میلیارد و 650 میلیون تومان بودجه) و مرکز ملی پاسخ‌گویی به سؤالات دینی (با 1میلیارد و 732 میلیون تومان بودجه). این چهار زیرمجموعه به همراه هشت زیرمجموعه سازمان تبلیغات از جدول ١٧ بودجه می‌گیرند“،

حداد عادل قوم و خویش خامنه‌ای هم به اسم بنیاد سعدی 7میلیارد تومان در این بودجه در جیبش گذاشته می‌شود.

تازه‌ این بودجه‌ها کم بوده که روزنامه حکومتی شرق می‌نویسد: ”در بین ٥٩ مؤسسه‌ای که از محل این جدول، بودجه دریافت می‌کنند، در مرحله بررسی لایحه پیشنهادی دولت در کمیسیون تلفیق مجلس، برای ٢١ مؤسسه، افزایش بودجه در نظر گرفته شد... تا مجموع اعتبارات جدول ١٧ (مجموع اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌ها) از رقم ٢٤٤‌میلیارد و ٨٦٦‌میلیون ‌تومان با ٣١‌میلیارد و ٦٠٠‌میلیون‌تومان افزایش به ٢٧٦‌میلیارد و ٤٦٦‌میلیون‌تومان برسد“.
آش خاصه خرجی برای نهادهای نورچشمی ولی‌فقیه آن‌قدر شور بوده که مهدی کوچک زاده از باند خامنه‌ای آنطور که همین روزنامه از قول او نقل کرده گفته است: «ملاک و معیار انتخاب این تعداد نهاد برای دریافت کمکهای مالی نامشخص است کمااینکه‌ هزاران مؤسسه غیردولتی در کشور دایر است. سؤال من این است که این ردیف بودجه، چرا به برخی افراد خاص تعلق می‌گیرد؟ نهاد یا مؤسسه مزبور ممکن است مبالغ دریافتی را برای خرید اتومبیل، خانه یا مواردی از این دست هزینه کند که در این صورت هم قابل‌ حسابرسی و نظارت نیستند“.

این روزنامه سپس می‌افزاید: ”نکته جالب این‌که با وجود قرارداشتن نهادهایی مانند سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج و حوزه علمیه قم و شورای سیاست‌گذاری ائمه‌ جمعه، در ردیف‌های ثابت بودجه سنواتی، باز هم بخش‌های متعلق به این نهادها در جدول ١٧ نیز حضور دارند و از این محل نیز بودجه دریافت می‌کنند. جدول ١٧ در لایحه پیشنهادی دولت شامل ٥٩ مؤسسه است اما در بودجه‌یی که کمیسیون تلفیق مجلس تصویب کرده، این تعداد به ٦٠ مورد رسیده و مؤسسه‌ای که به فهرست دریافت‌کنندگان بودجه اضافه شده، «بنیاد انصارالانصار» نام دارد.

سایر مؤسسات جدول ١٧
در بین سایر مؤسسات و نهادهایی که از محل این جدول، بودجه دریافت می‌کنند، ردیف‌هایی مانند «شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه بابت کمک به تکمیل و تجهیز مصلی‌ها» (27 ونیم میلیارد تومان بودجه)، «دائره‌المعارف بزرگ اسلامی» (با 6میلیارد و 820 میلیون تومان بودجه)، «کمک به مدارس دینی مناطق محروم و خواهران» (با 1میلیارد و 925 میلیون تومان بودجه)، «کمک به بنیاد بازیهای رایانه‌ای» (با 6میلیارد و 851 میلیون تومان بودجه)، «اقلیتهای دینی» (با 4میلیارد و 342 میلیون تومان بودجه) و «بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت» (با 577 میلیون تومان بودجه) “.

همچنین ردیف‌هایی نظیر کمک به مسجد جمکران (با 3میلیارد و 717 میلیون تومان بودجه)، البته مسجد جمکران خودش دارای موقوفات و درآمدهای بسیاری است و این‌که در بودجه فرهنگی به آن هم پول می‌دهند خود روشنگر بسیاری مسایل است.

در میان دانشگاهها و مراکز دیگر درج شده در این جدول نیز نام‌های آشنایی به چشم می‌خورد مانند دانشگاه امام صادق (با 10میلیارد و 659 میلیون تومان بودجه)، دانشگاه مفید (به ریاست آخوند موسوی اردبیلی مرجع تقلید حکومتی) (با 5میلیارد و 87 میلیون تومان بودجه)، مؤسسه ایراس (متعلق به مهدی سنایی سفیر فعلی رژیم در روسیه) (با 346 میلیون تومان بودجه) و مرکز اسناد انقلاب اسلامی به ریاست روح‌الله حسینیان معاون سابق وزارت اطلاعات و آمر قتلهای زنجیره‌یی (با 2میلیارد و 700 میلیون تومان بودجه) که معلوم نیست این مرکز که یک مرکز اطلاعاتی است دیگر چرا از بودجه فرهنگی هم یک ردیف بودجه برایش داده‌اند!

یک ردیف دیگر در این بودجه به نام ”طرح زیارت“ نیز با بودجه 27ونیم میلیارد تومانی درج شده که روزنامه حکومتی شرق هم نوشته: ”ما نتوانستیم به محتوای این طرح و محل هزینه‌شدن بودجه آن دسترسی پیدا کنیم“.
”(مؤسسه پرتو ثقلین) (با 1میلیارد و 900 میلیون تومان بودجه) متعلق به آخوند سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی است که هم‌اکنون یکی از فقهای شورای نگهبان ارتجاع است.

(مؤسسه فرهنگی ترجمان وحی) (با 1میلیارد و 308 میلیون تومان بودجه) با هدف ارائه ترجمه‌هایی صحیح، سلیس، شیوا و به دور از تحریف قرآن مجید، مدیرعامل این مؤسسه آخوند محمدرضا نقدی است. رئیس هیأت‌مدیره این مؤسسه نصرالله چمران، برادر مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، است.

شهرک مهدیه قم (با 808 و نیم میلیون تومان بودجه) : مؤسسه‌ای است که برای اعطای واحد مسکونی به طلاب در شهر قم دایر شده است.

جشنواره عمار (با 2میلیارد و 200 میلیون تومان بودجه)، وحید جلیلی، برادر سعید جلیلی، دبیر سابق شورای‌عالی امنیت ملی رژیم، رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره عمار، است.

مؤسسه آینده روشن (با 693 میلیون تومان بودجه) : به ریاست آخوند سیدمسعود پورسیدآقایی. معلوم نیست این مؤسسه چه آینده روشنی برای نظام پا به گور آخوندی دارد که ماهانه باید بیش از 57 میلیون تومان به این آخوند شکم پرور پرداخت شود.

هیأت رزمندگان اسلام (با 1میلیارد و 155 میلیون تومان بودجه) : در سال ١٣٧٦ و پس از استقرار دولت اصلاحات، توسط جمعی از مداحان معروف و برخی روحانیان شکل گرفت. منصور ارضی، سعید حدادیان، حسین سازور، محمود کریمی و محمدرضا طاهری از مداحان معروف این هیأت در تهران هستند. رزمندگان اسلام تقریباً در همه شهرهای ایران صاحب دفتر و تشکیلات است. هم‌اکنون سردار علی‌اکبر مداحی، ریاست این هیأت را برعهده دارد. جالب این‌جاست که مداحان خامنه‌ای یکبار از این‌جا ردیف بودجه دارند، یکبار هم در همین لیست 17 در ردیف بنیاد دعبل خزایی 7میلیارد و 430 میلیون تومان پول بالا می‌کشند.
دانشگاه ادیان و مذاهب (با 4میلیارد و 242 میلیون تومان بودجه) : در سال ١٣٨٤ تأسیس شد. ریاست این دانشگاه را آخوند سیدابوالحسن نواب برعهده دارد.

پژوهشکده تاریخ اسلام (با 462 میلیون تومان بودجه) : به مدیریت سیدهادی خامنه‌ای (برادر ولی‌فقیه ارتجاع) می‌باشد.

مؤسسه کتاب‌شناسی شیعه (با 346 ونیم میلیون تومان بودجه) : ریاست این مؤسسه برعهده آخوند رضا مختاری است.

بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی (با 346ونیم میلیون تومان بودجه) : ریاست این بنیاد را آخوند دروغپرداز، سیدحمید حسینی ‌روحانی (زیارتی) برعهده دارد که کارش تحریف وقایع انقلاب ایران با دروغ سازی برای فعال نشان‌دادن آخوندهای منفعل و ضد مبارزه در زمان شاه، به‌عنوان عناصری انقلابی و از این قبیل شارلاتان بازیهاست.

دانشگاه غیردولتی! عدالت (با 4میلیارد و 257 میلیون تومان بودجه) : این دانشگاه را آخوندهاشمی ‌شاهرودی سردژخیم سابق قضاییه آخوندی و مرجع تقلید فعلی حکومتی تأسیس کرده است.
مجمع عالی حکمت اسلامی با دو میلیارد و 650میلیون تومان بودجه: در سال ١٣٨٤ تأسیس شده است. و در اساسنامه‌اش آمده است: «مجمع عالی حکمت اسلامی با هدایت مقام معظم رهبری و تحت اشراف حضرات آیات جوادی آملی، سبحانی و مصباح‌ یزدی، آغاز به‌کار کرد».

بنیاد حکمت اسلامی صدرا با 4میلیارد و 310 میلیون تومان بودجه: با ریاست سیدمحمد خامنه‌ای (برادر بزرگتر ولی‌فقیه ارتجاع) تشکیل شد.

بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء با 11میلیارد و 275 میلیون تومان بودجه که مؤسس آن مرجع حکومتی حوزه، جوادی آملی است و هدف آن را «استفاضه مفید و جامع از آثار و اندیشه‌های تفسیری، فلسفی، کلامی» این آخوند اعلام کرده‌اند!

مؤسسه امام صادق (ع) (با 2میلیارد و 255 میلیون تومان بودجه) : رئیس آن با مرجع حکومتی «جعفر سبحانی» است.

بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) (با 1میلیارد و 155 میلیون تومان بودجه) : از سوی آخوند قرائتی در تاریخ ٩/٣/٧٩ تشکیل شد. ضمنا چیزی به اسم ستاد اقامه نماز هم که همین آخوند قرائتی جزو مؤسسان آن است در همین ردیفهای بودجه 22میلیارد تومان بودجه می‌گیرد.

ردیف‌های دیگر در لایحه بودجه‌های به‌اصطلاح فرهنگی
روزنامه حکومتی شرق در مورد سایر ردیفهایی که در بودجه زیر پوش کار فرهنگی پول پارو می‌کنند می‌نویسد: ”بودجه‌های فرهنگی تنها منحصر به همین موارد نیست و نهادهای و ارگانهای مختلف نیز در این راستا بودجه‌های مختلفی دریافت می‌کنند و در ردیف‌های مربوط به سایر نهادها و ارگانها هم در مجلس، تغییرات جالبی در بودجه‌بندی رخ داده است. به جز بودجه هزار و ٨٥میلیاردو ٨٠٠‌میلیون تومانی صدا و سیما که در بررسیهای مجلس هم دست‌نخورده باقی مانده، بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ایفای وظایف خود در سال ٩٥ در لایحه پیشنهادی دولت، ٤٢٦‌میلیارد و ٤٠٠‌میلیون تومان برآورد شده بود که مجلس آن را به ٣٦٨‌میلیارد و ٨٠٠‌میلیون تومان کاهش داد و در ازای این کاهش، سه ردیف بودجه دیگر برای مأموریتهایی خاص به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داد که عبارت‌اند از:
- بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) ٨‌میلیاردو ٦٠٠‌میلیون تومان
- ستاد عالی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد ٥٣‌میلیارد تومان
- کمک به اشخاص حقوقی غیردولتی ٢٨‌میلیارد تومان
این در حالی است که برای بازسازی مساجد و حسینیه‌ها و برنامه‌های عام‌المنفعه، یک ردیف ٨٠‌میلیاردتومانی هم در اختیار قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه است تا در اجرای «طرح کوثر» به این مأموریت بپردازد.

هر چند که باند روحانی – رفسنجانی این ردیفها را منتشر کرده تا دهان باند خامنه‌ای را ببندد و نشان دهد که این همه بودجه در مورد رسیدگی به امورات فرهنگ به آنها داده می‌شود اما باند خامنه‌ای هم به افشاگری متقابل پرداخته و زهره طیب‌زاده روز 30فروردین در مجلس ارتجاع گفت: ”با توجه به این‌که مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست‌جمهوری در سال گذشته و امسال بودجه‌اش دو برابر شده، ولی متأسفانه هیچ بودجه‌یی به محرومترین و آسیب پذیرترین قشر زنان توسط این مرکز اختصاص پیدا نکرده است. متأسفانه بودجه‌ها فقط برای همایشها و جشنواره‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیره و این زنانی که آسیب پذیرترین قشر زنان هستند، بودجه‌یی به آنها اختصاص پیدا نمی‌کند. برای زنان و دختران آسیب‌پذیر که در معرض خانواده‌هایی هستند که در معرض اعتیادند متأسفانه این دخترانشان را وادار به مفاسد اخلاقی و اجتماعی می‌کنند“. (رادیو فرهنگ رژیم 950130)

در نتیجه در این بودجه آنچه که بسیار برجسته است چپاول اموال مردم به‌طور گسترده و ریختن در جیب نهادهای مختلف وابسته به ولی‌فقیه و سایر نهادهای سرکوبگر فرهنگی و انتظامی حکومتی تحت عناوین مختلف که تنها حاصلش به خاک سیاه نشاندن مردم محروم ایران و پرکردن جیب آخوندها و مراجع تقلید حکومتی و مداحان بادمجان دورقاب چین و پاسداران سیاه وتباهی است. این بودجه به‌روشنی بیانگر این است که این تنها ”ولایت مداری ”است که نان و آب دارد والا آنچه نصیب مردم ایران می‌شود جز فقر و سیه روزی، چیزی نیست.

آری واقعیت این است که پولهایی که از جیب مردم محروم به بهانه‌های مختلف از جمله چند برابر شدن مالیات، گمرکات، گرانیهای دولتی و غیره اخاذی می‌شود، در ردیفهای بودجه به‌عمله و اکره ولایت‌فقیه و ارگانهای سرکوب همین مردم اختصاص می‌یابد. مردمی که مدتهاست دریافته‌اند که تنها راه‌حل این وضعیت بحرانی، سرنگونی رژیم فاسد و پوسیده ولایت‌فقیه است و بی‌تردید این حکمی است محتوم که دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد.

ذیلا جداول تخصیص بودجه سال 95 رژیم که فوقا بیان شد، می‌آید:
 
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b3b497b8-303f-48e7-999f-9fe615133ddf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات