728 x 90

اقلیتهای مذهبي,تشدید سرکوب ,

پلمپ مغازه‌های شهروندان بهایی در قائم شهر

-

 -
-
رژیم آخوندی روز چهارشنبه اول اردیبهشت 16مغازه شهروندان بهایی در قا‌ئم شهر را پلمپ کرد.
 
مأموران سرکوبگر به این شهروندان گفته‌اند: بنا‌ به دستورالعملی که از مقامات مافوق به ما رسیده است، چنان‌چه بهاییان این شهر، در اول اردیبهشت (مصادف با یک مناسبت مذهبی بهاییان) واحد صنفی خود را تعطیل کنند، مأموران اداره اماکن باید مغازه آنها را پلمپ کنند.
 
 
این اقدام سرکوبگرانه در حالی صورت می‌گیرد که هفته گذشته 54تن از تجار و اقتصاددانان برجسته از نقاط مختلف جهان در بیانیه‌یی خطاب به خامنه‌ای از وی خواستند تا به آزار و اذیت و تبعیض علیه بهائیان در ایران خاتمه دهد.
 
 
 
 
بیشتر بخوانید:

برگرداندن شهروند بهایی از بیمارستان به زندان

کرج - زندانی بهایی، عفیف نعیمی که مبتلا به بیماری اریتمی قلب است، از بیمارستان خارج از زندان مجدداً به زندان گوهردشت برگشت داده شد.
این در حالی است که وضعیت جسمی این زندانی مناسب نیست و از بیماریش مدام رنج می‌برد. برگرداندن عفیف نعیمی به زندان روز دهم اسفند انجام گرفت.

دستگیری یک شهروند بهایی به‌نام پیمان کوشک باغی

به گزارش دریافتی از زندان اوین، روز یکشنبه 9اسفند 1394 یکی از شهروندان بهایی به‌نام پیمان کوشک باغی، در حالی که برای ملاقات همسرش آزیتا رفیع زاده به سالن ملاقات اوین مراجعه کرده بود، توسط مأموران اطلاعات بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل گردید. آزیتا رفیع زاده و پیمان کوشک باغی، زوج ایرانی بهایی هستند که به‌دلیل آموزش جوانان بهایی در بیدادگاه شعبه 28 به اتهام عضویت در تشکیلات غیرقانونی و اتهامات آخوند‌ساخته اقدام علیه امنیت بترتیب به 5 و 4سال زندان محکوم گردیده‌اند.
آزیتا رفیع زاده هم‌اکنون در حال گذراندن 5سال زندان خود در اوین می‌باشد. هنوز از وضعیت پیمان کوشک باغی اطلاعی در دست نیست.

محکومیت ۲۴تن از شهروندان بهایی به زندانهای طولانی

بیدادگاه رژیم در استان گلستان، ٢٤ تن از شهروندان بهایی را مجموعاً به ١٩٣ سال زندان محکوم کرد.
محسن قنبری، قاضی جنایت‌کار شعبه ٢ بیدادگاه رژیم در گرگان، جرم این شهروندان را از جمله «تبلیغ علیه نظام» عنوان کرده و آنها را مجموعاً به 193سال زندان محکوم کرده است.
خاطر نشان می‌شود این شهروندان در پائیز سال 1390 توسط دستگاههای اطلاعاتی آخوندی در شهرهای گرگان، گنبد و مینودشت دستگیر و پس از بازجویی با سپردن وثیقه آزاد شده بودند. اسامی برخی از این شهروندان که به 9سال زندان محکوم شده‌اند، عبارتند از ’فرح تبیانیان’، ’پونه ثنایی’، ’مونا امری’، ’پریوش شجاعی’، ’تینا موهبتی’، ’هنا عقیقیان’، ’شهره صمیمی’، بیتا هدایتی’، ’ثاق سنایی’ و ’هناکوشک باقی’
به گفته دستگاه قضایی رژیم در استان گلستان، افراد محکوم باید طی ٢٠ روز از زمان اعلام احکام به دادگاه تجدید نظر مراجعه نمایند.

زندان گوهر دشت- فشار به شهروندان بهایی

کرج - زندان گوهر دشت: در ادامه فشار به شهروندان بهایی حتی در زندان، زندانی بهایی عفیف نعیمی که به علت بیماری حاد قلبی در بیمارستان قلب بستری بود، روز یکشنبه 4بهمن بدون تکمیل درمان به زندان گوهردشت کرج برگشت داده شد. این در حالی است که برای این زندانی توسط پزشک قانونی به‌خاطر وخامت بیماری‌اش عدم تحمل حبس صادر گردیده و بعد از آن نیز سه بار در کمیسیونهای مختلفی که زیر نظر پزشکی قانونی و دادستانی رژیم مورد معاینه قرار گرفته و هر بار توسط هرسه کمیسیون واجد شرایط عدم تحمل کیفر تشخیص داده شده است. اما دژخیمان قضایی دست از وی بر نمی‌دارند. و هم‌چنان او را که هشت سال از ده سال حکمش را گذرانده در بند نگه‌داشته‌اند.
در راستای اذیت و آزار زندانیان بهایی، دو روز قبل از این نیز یکی دیگر از زندانیان بهایی بیمار به نام دکتر مقدم که در بیمارستان بیرون بستری بود، بدون مداوای کامل به زندان برگشت داده شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e3d05d18-a60e-48e8-bf5f-6ba0dd98a2c7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات