728 x 90

اخبار امريكا,اخبار خليج فارس,

دیدار باراک اوباما با رهبران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس

-

ملک سلمان پادشاه عربستان - باراک اوباما رئیس جمهور امریکا
ملک سلمان پادشاه عربستان - باراک اوباما رئیس جمهور امریکا
باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا که روز چهارشنبه با ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی در ریاض دیدار کرد، امروز پنجشنبه2اردیبهشت 95 با سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس گفتگو می‌کند. باراک اوباما و ملک سلمان درباره درگیریها در سوریه و یمن، مبارزه با تروریسم و اقدامهای مداخله‌جویانه رژیم ایران در منطقه مذاکره کردند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس عربستان از اعزام هیأت بلندپایه برای استقبال از باراک اوباما در فرودگاه خودداری کرد. در مراسم استقبال از اوباما تنها استاندار ریاض حضور داشت. نه پادشاه و نه هیچ‌کدام از وزیران خارجه و دفاع به استقبال اوباما نرفتند. به گفته این منبع دلیل این برخورد عربستان ابراز نارضایتی این کشور از توافق اتمی اوباما با رژیم ایران است.

رئیس‌جمهور آمریکا در محل اقامت ملک سلمان بیش از یک ساعت با وی گفتگو کرد.
 
بیشتر بخوانید:

اجلاس وزیران دفاع آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس در ریاض

اجلاس وزیران دفاع آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس امروز چهارشنبه اول اردیبهشت 95 در ریاض عربستان برگزار شد.

عبداللطیف الزیانی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در توضیح این اجلاس گفت: این دیدار سازنده بود و در مورد همکاری میان این کشورها که دهه‌ها سابقه تاریخی دارد گفتگو شد.
 
به گفته دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در این اجلاس روی این مسا‌ئل بحث و تبادل نظر شد:
سیستم دفاع موشکی، امنیت دریایی، تسلیح و آموزش نظامی و امنیت الکترونیک و سایبری که برای تقویت توان نظامی کشورهای خلیج فارس اهمیت دارد و به آنها امکان آمادگی در دفاع از امنیت منطقه و ثبات آن را می‌دهد.

وزرای شرکت‌کننده در این اجلاس در مورد چالشهای امنیتی در منطقه و تلاشهای جهانی برای مبارزه با داعش گفتگو کردند.

هم‌چنین وزرای شرکت‌کننده در اجلاس از ادامه دخالتهای رژیم ایران در امور کشورهای منطقه و ایجاد بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه و حمایت از گروههای تروریستی توسط این رژیم ابراز نگرانی کردند.

وزیر دفاع آمریکا بر التزام کشورش برای همراهی با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس علیه اقدامات رژیم ایران تأکید کرد.

همکاری نیروهای ویژه و تمرینهای مشترک نیروهای مسلح کشورهای خلیج فارس با نیروهای مسلح امریکایی، دفاع موشکی برای جلوگیری از تهدیدهایی که در منطقه وجود دارد، بالا بردن آمادگی رزمی نیروهای مسلح کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از طریق تمرینهای زمینی، دریایی و هوایی و نیروهای ویژه مورد گفتگو قرار گرفت.

قرار شد با ایجاد گشتهای مشترک دریایی از اقدامات دریایی رژیم ایران علیه کشورهای خلیج فارس جلوگیری شود تا این رژیم نتواند محموله‌های سلاح را به یمن و دیگر مناطق درگیری ارسال کند.
 

سفر اوباما به عربستان برای اعلام حمایت از شورای همکاری در برابر رفتار تحریک‌آمیز رژیم ایران

تلویزیون العربیه گزارش داد:
ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی و باراک اوباما در دیدار خود در ریاض پرونده‌های مختلف منطقه از جمله روشهای مبارزه با تروریسم را بررسی می‌کنند. اوباما سپس در اجلاس ویژه سران کشورهای خلیج فارس شرکت می‌کند.

سفر رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه در حالی صورت می‌گیرد که واشینگتن تلاش می‌کند رژیم ایران را وادار کند تا توافقنامه اتمی را اجرا کند. آمریکا از کشورهای خلیج فارس در برابر اعمال تحریک‌آمیز رژیم ایران حمایت می‌کند.
 

سفر باراک اوباما به عربستان سعودی

 
باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه 1اردیبهشت 95 راهی عربستان سعودی شد تا با ملک سلمان پادشاه این کشور دیدار کند.

وی در جریان این سفر با دیگر رهبران شورای همکاری خلیج فارس در ریاض دیدار می‌کند.

تقویت همکاریهای دوجانبه در زمینه‌های مختلف از جمله زمینه‌های امنیتی، مقابله با چالشهای منطقه‌یی در سوریه، یمن، عراق و راههای مبارزه با تروریسم و بنیادگرایی و گروه داعش از اهداف سفر باراک اوباما به عربستان می‌باشد.

بررسی راههای مقابله با دخالتهای رژیم ایران

روز سه‌شنبه31فروردین 95 و قبل از سفر باراک اوباما به عربستان، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا با محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان، در ریاض دیدار کرد. در این دیدار درباره مسائل مختلف از جمله دخالتهای رژیم ایران در کشورهای منطقه بحث و تبادل نظیر شد.

پیتر کوک سخنگوی پنتاگون گفت: وزیران دفاع دو کشور درباره منافع امنیتی مشترک از جمله دخالتهای رژیم ایران و مقابله با بنیادگرایی و تروریسم مذاکره کردند.

اشتون کارتر: حضور نظامیان آمریکایی در خلیج فارس برای جلوگیری از نفوذ رژیم ایران است

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا به ابوظبی سفر کرد. این سفر با اجلاس شورای همکاری خلیج فارس که باراک اوباما نیز در آن شرکت خواهد داشت به پایان خواهد رسید. اشتون کارتر گفت: آمریکا اجرای توافقات اتمی توسط رژیم ایران را زیر نظر دارد و امیدوار است این رژیم فعالیتهای خصمانه خود را متوقف کند. فعالیتهایی که باعث نگرانی شرکا و دوستان آمریکا در خلیج فارس می‌شود. اشتون کارتر که با نیروهای آمریکایی گفتگو می‌کرد تا کید کرد حضور آنها بخشی از سیستم دفاعی برای جلوگیری از دخالت رژیم ایران است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: متحدان ما از سیاست اوباما در قبال رژیم ایران نگران هستند

پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه ۲۶ فروردین95 گفت: با هر گونه تلاشی برای دسترسی رژیم ایران به دلار آمریکا مخالف است و نگران دادن امتیازات زیاد به این رژیم از سوی دولت اوباماست. پل رایان در جمع خبرنگاران در واشینگتن گفت: «من نگران توافق اتمی هستم. نگرانم آن‌قدر امتیاز به رژیم ایران بدهیم که قادر نباشیم آنها را بازگردانیم.

به گزارش خبرگزاری رویتر پل رایان افزود: «معتقدم سال آینده و با روی کارآمدن دولت جدید در آمریکا تا جایی که امکان‌پذیر است باید بسیاری از امتیازاتی را که به رژیم ایران داده‌ایم پس بگیریم.
پل رایان این دیدگاه را که آمریکا از جنگ خسته شده و باید همه جا دست به عقب‌نشینی بزند را رد کرد. وی گفت: «چه کسی قرار است تروریسم بنیادگرای اسلامی را نابود کند؟ اگر ما عقب‌نشینی کرده و فکر کنیم که اقیانوسها می‌تواند ما را حفظ کنند، نظرگاه نادرستی است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که اخیراً از سفر به کشورهای منطقه خاورمیانه نظیر اردن، عربستان، مصر و آلمان برگشته است گفت: سیاست خارجی دولت باراک اوباما درباره معامله با رژیمهای ایران و سوریه اشتباه است. متحدان آمریکا می‌خواهند بدانند که آیا آمریکا هم‌چنان در میدان است یا نه؟ متحدان ما تا حدودی از سیاست دولت اوباما نگران هستند.
 
 
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0b02fb2f-815f-4faa-aecf-43e2ccbc6ee1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات