728 x 90

اخبار اروپا,بنیادگرایی اسلامی,عمليات تروريستى,

درخواست دولت فرانسه برای تمدید وضعیت اضطراری

-

پلیس فرانسه
پلیس فرانسه
دولت فرانسه روز چهارشنبه اول اردیبهشت 95 اعلام کرد قصد دارد «وضعیت اضطراری» را برای دو ماه دیگر و تا پایان ماه میلادی ژوئیه تمدید کند.

پیش‌تر قرار بود وضعیت اضطراری که پس از حملات تروریستی ماه نوامبر سال گذشته در پاریس آغاز شد تا ۲۶ ماه مه ادامه یابد. دولت فرانسه برای تمدید وضعیت اضطراری نیازمند رای اکثریت نمایندگان پارلمان است.

مانوئل والس، نخست‌وزیر فرانسه در گفتگویی با رادیو فرانس انفو گفت: «وقتی برنامه‌یی در مقیاس مسابقات فوتبال جام ملتهای اروپا را پیش رو دارید که باید در امنیت برگزار شود، در همین حال ورزشگاه باید از مردم و هواداران پر باشد. رئیس‌جمهوری، وزیر کشور و من درباره جام ملتهای اروپا و تور دو فرانس فکر کردیم که وضعیت اضطراری باید ادامه یابد».

با نزدیک شدن به زمان برپایی مسابقه دوچرخه سواری تور دو فرانس و نیز مسابقات قهرمانی فوتبال جام ملتهای اروپا که امسال فرانسه آن را از دهم ژوئن تا دهم ژوئیه میزبانی می‌کند تدابیر امنیتی در این کشور افزایش یافته است. برآورد می‌شود که حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تماشاگر در ۱۰ ورزشگاه، شاهد ۵۱ رقابت در این دور جام ملتهای اروپا باشند.
 
بیشتر بخوانید:

پارلمان فرانسه وضعیت اضطراری را تا ۶خرداد ۱۳۹۵ تمدید کرد

نمایندگان پارلمان فرانسه روز سه‌شنبه 27بهمن با 212 رأی موافق و 31 رأی مخالف و سه رأی ممتنع تمدید وضعیت اضطراری در این کشور را تصویب کردند.

وضعیت اضطراری در فرانسه بعد از حملات تروریستی 13نوامبر2015ـ 22آبان94 ـ که بیش از 130 کشته بر جای گذاشت، توسط مجلس ملی این کشور تصویب شده بود.

این اقدام پارلمان فرانسه یک روز بعد از مجلس سنای این کشور، انجام شد که با اکثریت آراء تمدید این وضعیت را تصویب کرده بود.

بحث برای اصلاح قانون اساسی در پارلمان فرانسه آغاز شد

روند اصلاح قانون اساسی فرانسه بعد از سوءقصدهای تروریستی پاریس که به پیشنهاد رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شده بود روز جمعه 16بهمن ماه 1394 به مجلس ملی فرانسه رسید.
استقرار وضعیت اضطراری و سلب تابعیت شهروندان دو ملیتی که در تروریسم دخیل هستند، دو اصل پیشنهادی هستند که در صورت تصویب پارلمان به قانون اساسی کشور خواهند پیوست.

مانوئل والس نخست‌وزیر فرانسه نخستین کسی که در مجلس ملی در دفاع از این لایحه سخن گفت با اصرار بر خطر تروریسم تأکید کرد: قانون سلب تابعیت، ملت را متحدتر خواهد کرد.
اکثر مخالفتها و اعتراضات جامعۀ مدنی به طرح سلب تابعیت مربوط می‌شود چرا که اجازه می‌دهد تابعیت فرانسوی کسانی که طی پانزده سال اخیر آن را کسب کرده‌اند، به‌خاطر فعالیتهای تروریستی سلب گردد.
یکی از مخالفان این طرح وزیر دادگستری فرانسه خانم کریستین توبیرا بود که به همین دلیل از دولت استعفا کرد.
یادآوری می‌شود که بررسی لایحه در مجلس ملی دو تا سه روز طول خواهد کشید. سپس در ماه مارس مجلس سنا باید نظر خود را اعلام کند. برای تصویب نهایی این لایحه، سه‌پنجم اعضای کنگره یعنی مجموع دو مجلس باید به لایحه رأی مثبت بدهند.

فرانسوا اولاند از تمدید وضعیت اضطراری دفاع کرد

فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه تأکید کرد کشورش به مبارزه برای ارزشهایی که آن را نمایندگی می‌کند ادامه خواهد داد.

وی در جریان سفر به هند گفت: «فرانسه با هیچ‌گونه تهدید تروریستی عقب نمی‌نشیند. ما از همه تدابیری که داریم برای محافظت از دموکراسی استفاده خواهیم کرد. تصمیم ما مبنی بر تمدید وضعیت اضطراری در فرانسه در همین راستا است تا بتوانیم این تدابیر را به‌کار ببندیم. ما همیشه از ارزشهایی که فرانسه آنها را نمایندگی می‌کند دفاع خواهیم کرد».

در پی تیراندازیهای مرگبار و انفجار در پاریس در 13نوامبر 2015که منجر به کشته شدن صد و سی نفر شد، برای اولین بار در نیم قرن اخیر در سراسر فرانسه وضعیت اضطراری اعلام شد که این وضعیت تا سه ماه ادامه پیدا کرد. دولت فرانسه در پی تمدید این وضعیت است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a156e514-b811-4b9f-afca-fa4cd163c079"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات