728 x 90

دخالتهای ایران,اخبار خليج فارس,

پارلمان کشورهای عربی «حزب‌الله» لبنان را سازمانی تروریستی اعلام کرد

-

پارلمان عربی - محکوم کردن دخالت‌های مستقیم و غیرمستقیم رژیم ایران و حزب‌الله لبنان
پارلمان عربی - محکوم کردن دخالت‌های مستقیم و غیرمستقیم رژیم ایران و حزب‌الله لبنان
پارلمان کشورهای عربی در پایان چهارمین جلسه خود در مقر اتحادیه عرب در قاهره، دخالت‌های مستقیم و غیرمستقیم رژیم ایران و حزب‌الله لبنان در امور کشورهای عربی را محکوم کرد.

پارلمان عربی در بیانیه پایانی خود با رد دخالت بیگانگان در هر یک از کشورهای عربی و تهدید امنیت ملی عربی تأکید کرد حزب‌الله را گروهی تروریست می‌داند.

احمد الجروان رئیس پارلمان عربی امروز دوشنبه 30فروردین95 اظهار داشت: «حزب‌الله حزبی تروریستی است. اتحادیه عرب و بسیاری از ارگانهای بین‌المللی و سازمان همکاری اسلامی با توجه به دخالتهای منفی این گروه در امور کشورهای منطقه پیشتر چنین نامگذاری را اعلام کردند.

الجروان افزود: اعضای پارلمان عربی با توجه به قوانین بررسی شده توسط اعضا، امروز و در جلسه چهارم، حزب‌الله را یک جماعت تروریستی اعلام می‌کند.
 
بیشتر بخوانید :

وزیر بهداشت لبنان دخالت رژیم ایران در امور کشورهای عرب را محکوم کرد

وائل ابو فائور وزیر بهداشت لبنان گفت: هر گونه دخالت رژیم ایران در امور داخلی کشورهای عرب را محکوم می‌کنیم.

وی روز چهارشنبه 19اسفند 94 افزود: «تمام سلام نخست‌وزیر لبنان تلاش می‌کند تنشی را که در روابط لبنان با کشورهای عرب ایجاد شده برطرف کند».

پس از گسترش دخالتهای حزب‌الشیطان در کشورهای عربی، عربستان سعودی و سایر شورای همکاری خلیج فارس روابط خود را با لبنان کاهش دادند. عربستان نه تنها کمکهای نظامی خود را به لبنان قطع کرد بلکه سرمایه‌های خود را هم از بانکهای این کشور بیرون کشید.

شرکت ماهواره‌یی عرب‌ست پخش شبکه خبری المنار متعلق به حزب‌الشیطان لبنان را متوقف کرد

روز جمعه 13اذر 94 شرکت ماهواره‌یی «عرب ست» عربستان پخش برنامه‌های شبکه المنار متعلق به حزب‌الشیطان لبنان را بر روی ماهواره‌های خود متوقف کرد.

دفتر مرکزی شرکت «عرب‌ست» در ریاض پایتخت عربستان قرار دارد. این شرکت به شبکه دیگر حزب‌الشیطان المیادین نیز هشدار داده است اگر  سیاست خود را تغییر ندهد، از ادامه پخش برنامه‌های آن جلوگیری خواهد کرد.

شبکه‌های گروه تروریستی حزب‌الشیطان به تحریک تروریستی و دامن زدن به اختلافهای فرقه‌یی و مذهبی مشغول هستند.

تحریم ۴شرکت و ۳لبنانی وابسته به حزب‌الله لبنان توسط عربستان سعودی

 روز جمعه 7اسفند 94 چهار شرکت و سه لبنانی را به اتهام ارتباط با گروه تروریستی حزب‌الله در لیست تحریمهای خود قرارداد.

وزارت کشور عربستان، شرکتهای «فاتک برای تولیدات سمعی و بصری»، «لیهوا برای تولیدات الکترونیکی»، «ایرو سکایوان» و «لاپیکو سال افشور» را در فهرست سیاه خود قرار داده است.
حسین سرحان، عادل محمد شری و علی حسین زعیتر نیز افرادی هستند که عربستان آنها را تحریم کرده است.

وزارت کشور عربستان در بیانیه‌یی اعلام کرد: «پادشاهی سعودی مبارزه با فعالیتهای تروریستی گروهی که حزب‌الله نام گرفته را با تمام ابزارهای در دسترس ادامه خواهد داد».

عربستان سعودی حزب‌الله لبنان را به‌عنوان گروهی «تروریستی» شناسایی کرده است.

عربستان هفته پیش، کمکهای چهار میلیارد دلاری خود را به ارتش و نیروهای امنیتی لبنان به‌حال تعلیق در آورد. این اقدام در اعتراض به مواضع بین‌المللی لبنان به‌ویژه محکوم نکردن حمله به نمایندگی‌های دیپلوماتیک عربستان در ایران صورت گرفته است.

حزب‌الله لبنان به فرمان رژیم آخوندی نیروهایش را در سوریه برای کمک به بشار اسد و کشتار مردم سوریه به‌کار گرفته است.

وزیر خارجه مصر: به نامگذاری تروریستی حزب‌الله لبنان ملتزم هستیم

سامح شکری وزیر خارجه مصر گفت: ”مصر به قطعنامه اتحادیة عرب برای نامگذاری ”حزب‌الله“ لبنان، به‌عنوان یک سازمان تروریستی ملتزم است“.

وی که روز شنبه 21فروردین 95 با تلویزیون العربیه مصاحبه می‌کرد افزود: ”با مراعات بخشهای قانونی تا موضع مشخصی اتخاذ شود، مصر به تصمیم اتحادیه عرب برای نامگذاری تروریستی حزب‌الله لبنان پایبند است“.

رویتر: اتحادیه عرب حزب‌الله لبنان را یک سازمان تروریستی اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری رویتر اتحادیه عرب در جلسه خود در قاهره حزب‌الله لبنان را یک سازمان تروریستی اعلام کرد.
در بیانیه اتحادیه عرب در روز جمعه 21اسفند94 آمده است: کمیته وزیران خارجه اتحادیه عرب تصمیم گرفت حزب‌الله لبنان را یک سازمان تروریستی نامگذاری کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز ضمن مخابره این خبر گفت: نامگذاری تروریستی حزب‌الله، اتحادیه عرب را به‌طور قاطعانه‌یی در پشت عربستان سعودی و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس قرار می‌دهد.

قدردانی شورای وزیران عربستان سعودی

متعاقباً شورای وزیران عربستان طی بیانیه‌یی از تصمیم شورای همکاری خلیج فارس برای نامگذاری تروریستی حزب‌الشیطان لبنان قدردانی کرد.

روزنامه الشرق‌الأوسط در شماره روز سه‌شنبه 18اسفند94 خود با اعلام این خبر افزود: ”این تصمیم با توجه به ادامه اعمال خصمانه شبه‌نظامیان حزب‌الله اتخاذ شد. اعمال این گروه نقض آشکار حاکمیت و ثبات و امنیت کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است.
اقدامهای این شبه‌نظامیان در برخی کشورهای عربی با ارزشها و اصول اخلاقی و انسانی و قوانین بین‌المللی منافات دارد و امنیت ملی عربی را تهدید می‌کند“.

الشرق‌الأوسط افزود: ”شورای وزیران عربستان سعودی که روز گذشته به ریاست ملک سلمان در ریاض تشکیل جلسه داد همچنین از بیانیه دبیرخانه شورای کشورهای عربی در تونس… قدردانی کرد. این بیانیه شامل محکومیت تروریسم و تمامی راههای حمایت و تأمین بودجه آن و همچنین محکومیت حمله به سفارت و کنسولگری عربستان سعودی در ایران بود“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/da3933d6-6afc-4598-819e-ae129dddeed8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات