728 x 90

فقر و بيكارى,

ترک تحصیل بیش از ۳۱۰۰ دانش‌آموز در همدان

-

 دانش‌آموزان دختر مانده از تحصیل در استان خوزستان
دانش‌آموزان دختر مانده از تحصیل در استان خوزستان
یکی از معاون آموزش و پرورش رژیم در استان همدان، به ترک تحصیل 3126 دانش‌آموز در این استان اعتراف کرد.
حسین بهرامی‌نوید روز شنبه 28 فروردین95 طی سخنانی در شورای آموزش و پرورش رژیم در این استان با اشاره به این که اکثر این دانش‌آموزان بین شش تا 11ساله هستند، افزود: ”بررسیها نشان می‌دهد اغلب این دانش‌آموزان در روستاها، عشایر و حاشیه شهر زندگی می‌کنند“.

روز چهارشنبه 25فروردین 95 نیز یکی از معاونان آموزش و پرورش رژیم در مازندران اعتراف کرد قریب 1500 دانش‌آموز مازندرانی در دوره متوسطه دوم ترک تحصیل کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:
معاون وزیر آموزش و پرورش رژیم آخوندی علی زرافشان، در مهرماه امسال اعلام کرد در مجموع دوره‌های تحصیلی از دبستان تا پایان دوره متوسطه نزدیک به ۸۰۰ هزار دانش‌آموز از تحصیل باز می‌مانند.

مدیرکل آموزش و پرورش رژیم در تهران نیز از وجود ۲۵ هزار کودک در این شهر خبر داد که در سن دانش‌آموزی‌اند اما به جای تحصیل، مشغول کارند. وی همچنین کاهش سن اعتیاد به ۱۴ سالگی را تأیید کرد.

همچنین استاندار رژیم در خوزستان عبدالحسن مقتدایی، گفت ۹۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در این استان شناسایی شده‌اند. به‌گفته او استان خوزستان بین پنج استانی قرار دارد که بیشترین فراوانی بازماندگی از تحصیل کودکان را دارد.

روز دوشنبه 7دی ماه 94 مدیر آموزش و پرورش رژیم در استان آذربایجان غربی، که در ساله 1385تنها 8500نفر جمعیت داشته است، اعلام کرد شمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل این شهرستان در سال جاری ۳۲۱ تن است که در مقایسه با سال گذشته 6 برابر افزایش یافته است.

مدیر آموزش و پرورش رژیم در دزفول گفت: ”از 500 دانش آموزی که در سه سال گذشته از تحصیل باز مانده‌اند 60 درصد آنان دختر می‌باشند“.
مدیرکل آموزش و پرورش رژیم در کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت اغلب دانش‌آموزانی که ترک تحصیل می‌کنند، دختر هستند که از جمله به‌دلیل «مشکل اقتصادی، …» است. (فارس، مهر7دی)

ترک تحصیل دانش‌آموزان به‌خصوص دختران در ایران تحت حاکمیت آخوندی در حالیست که میهن ما با بیش از ۹ میلیون بیسواد در جهان، رتبه ۱۲۰ به‌لحاظ میزان باسواد قرار گرفته است.

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در پیامی به‌مناسبت آغاز سال تحصیلی ۹۵ – ۹۴ درباره ترک تحصیل دانش‌آموزان در ایران تحت حاکمیت آخوندها گفت:. هر سال دست‌کم یک‌چهارم دانش‌آموزان ایران ناچار به ترک تحصیل می‌شوند و عده‌یی از آنها به کودکان کار اضافه می‌شوند که جمعیتشان امروز بین ۲ تا ۵ میلیون نفر است. در سالهای اخیر آخوند روحانی بسیاری مدارس روستایی را برچیده است تا در بودجه صرفه‌جویی کند. بودجه آموزش و پرورش در سال جاری نزدیک به 26هزار میلیارد تومان است. در مقابل بودجه نظامی، امنیتی و صدور تروریسم در همین سال بیش از 70هزار میلیارد تومان است.

خانم رجوی افزود: ایران فردا یک آموزش‌ و پرورش پیشرفته نیاز دارد که برای همه فرزندان ایران رایگان و الزامی است. آموزش و پرورشی که از هر گونه انقیاد سیاسی و فرهنگی رها شده و شهروندان را به مشارکت سیاسی بر می‌انگیزد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a8c37fda-d320-4006-9fb5-ce6ca87bb614"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات