728 x 90

توفان و گردباد,دریاچه ها و تالاب های ایران,فساد اق

گسترش خسارات سیل بر اثر بی‌عملی و بی‌کفایتی رژیم ایران

-

سیل در ایران
سیل در ایران
خبرگزاری سپاه پاسداران ـ فارس ـ به بی‌عملی و بی‌کفایتی کارگزاران رژیم در کمک به سیل زدگان اعتراف کرد و به‌نقل از اهالی روستاهای حاشیه دز نوشت: ”دیگر دیر شده است؛ سیل همه چیز را نابود کرد؛ خانه‌ها و مزارع ما نابود شد؛ احشام ما را هم آب برد“.

ناصر حمدانی اهل روستای ابوسلیله که 50رأس از گاومیش‌هایش را سیل برده است می‌گوید: تنها راه نجات این زبان‌بسته‌ها انتقال به زمینهای شرکت کشت‌و صنعت‌ نیشکر هفت‌تپه بود؛ اقدامی که با مخالفت مسئولان این شرکت مواجه شد تا طغیان رودخانه سرانجام آنها را نابود کند. آب به خانه‌هایمان رسیده و شرایط لحظه به‌لحظه سخت‌تر می‌شود اما مسئولان هیچ‌کدام به این مکان سرکشی نکردند.

وی افزود: ”باید داد بزنیم کمک، کمک، اما امکان دارد که صدای ما تا ساعتهایی دیگر شنیده نشود و ما از داغ از دست دادن زندگی خود تلف شویم“.

روستاهای «گطش» و «خماط»، اولین روستاهای غرق شده در سیلاب دز به‌شمار می‌روند.

یکی از اهالی روستای بیت‌یدی می‌گوید: همه چیز ما از بین رفته و حتی در بحث تغذیه هم با مشکل جدی روبه‌رو هستیم؛ ولی متأسفانه هیچ‌کس به فکر ما نیست؛ شرایط سختی را تجربه می‌کنیم.

دهیار گطیش می‌گوید: از روز گذشته تا کنون هلال احمر به ما سر نزده است و هیچ مسئولی اینجا نیست تا مشکلاتمان را به او بگوییم.

​گزارشهای منتشر شده حاکیست، جاری شدن سیل در 20 استان کشور تا کنون متأسفانه 6 کشته و مفقود بر جای گذاشته و هیچ‌گونه امدادرسانی جدی از سوی رژیم آخوندی به سیلزدگان صورت نمی‌گیرد.

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی طی پیامی با ابراز صمیمانه‌ترین همدردی با هموطنان سیلزده و با تسلیت به خانواده‌های داغدار، عموم هموطنان به‌ویژه در شهرهای همجوار مناطق سیلزده را به همبستگی و همیاری با سیلزدگان فراخواند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ce803ebb-136d-481e-938a-f834c0110275"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات