728 x 90

اخبار امريكا,دخالتهای ایران,اخبار خليج فارس,

اشتون کارتر: حضور نظامیان آمریکایی در خلیج فارس برای جلوگیری از نفوذ رژیم ایران است

-

اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا
اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا
اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا به ابوظبی سفر کرد. این سفر با اجلاس شورای همکاری خلیج فارس که باراک اوباما نیز در آن شرکت خواهد داشت به پایان خواهد رسید.

اشتون کارتر گفت: آمریکا اجرای توافقات اتمی توسط رژیم ایران را زیر نظر دارد و امیدوار است این رژیم فعالیتهای خصمانه خود را متوقف کند. فعالیتهایی که باعث نگرانی شرکا و دوستان آمریکا در خلیج فارس می‌شود.

اشتون کارتر که با نیروهای آمریکایی گفتگو می‌کرد تا کید کرد حضور آنها بخشی از سیستم دفاعی برای جلوگیری از دخالت رژیم ایران است.

بیشتر بخوانید:

توافق واشینگتن با کشورهای عربی برای مبارزه با تروریسم

عبدالله المعلمی سفیر عربستان سعودی در سازمان ملل در سخنانی در شورای امنیت گفت: کشورش در مبارزه با تمامی اشکال تروریسم پیشتاز است و برای ریشه‌کنی آن در داخل و خارج عربستان سعودی عمل کرده است. او تأکید کرد عربستان برای خشکاندن منابع فکری و مالی تروریستها اقدامات زیادی انجام داده است.

تقویت سیستم دفاع موشکی کشورهای خلیج فارس

همزمان، کاخ سفید اعلام کرد با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به‌منظور مبارزه با تروریسم به توافق رسیده است.
سخنگوی کاخ سفید گفت: قصد داریم سیستم دفاع موشکی کشورهای خلیج فارس را تقویت کنیم.
اظهارات سخنگوی کاخ سفید در شرایطی صورت می‌گیرد که قرار است اجلاس مشترک آمریکا و کشورهای خلیج فارس هفته آینده در ریاض برگزار شود.

سفر باراک اوباما به منطقه خلیج فارس

باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد 21آوریل ـ دوم اردیبهشت سال 95 ـ از عربستان بازدید می‌کند و در جلسه شورای همکاری خلیج فارس که در ریاض تشکیل می‌شود شرکت خواهد کرد.

وی در این سفر همکاریهای امنیتی میان آمریکا و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و همچنین مقابله با شبه‌نظامیان داعش را مورد بحث و گفتگو قرار خواهد داد. باراک اوباما همچنین از انگلستان و آلمان دیدار خواهد کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fb7a9b41-3c79-442e-9c77-06034482cf7b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات