728 x 90

اعدام دسته جمعي,تشدید سرکوب ,

اعدام ۳زندانی در رشت

-

اعدام، ابزار حاکمیت  آخوندهای حاکم
اعدام، ابزار حاکمیت آخوندهای حاکم
رژیم آخوندی روز شنبه 28فروردین 95 سه زندانی را در زندان مرکزی رشت به‌دار آویخت.

این زندانیان اهل تهران، اردبیل و تالش بودند. سن قربانیان 29، 31 و 51ساله بود. اعدام شدگان با نام ”ع. م “، ”د. الف “و ”ف. و “ اعلام شده است.

رژیم آخوندی روز شنبه 28فروردین حکم اعدام یک زندانی را در تهران صادر کرد.
به این ترتیب رژیم آخوندی در یک هفته گذشته 18زندانی را در شهرهای کرج، تبریز، کاشمر و رشت به‌دار آویخته است.

روند فزاینده اعدامها که به‌منظور شدت بخشیدن به فضای ارعاب و برای مهار اعتراضات گسترش یابنده اقشار مختلف مردم صورت می‌گیرد، آن هم همزمان با سفر مقامهای عالیرتبه اروپایی به ایران، نشانگر آن است که ادعای میانه‌روی و اعتدال در این رژیم قرون‌وسطایی توهمی بیش نیست. وزیران خارجه هفت کشور صنعتی در بیانیه پایانی اجلاس هیروشیما از رژیم ایران خواستند به تعهدات بین‌المللی خود در قبال حقوق‌بشر احترام گذاشته و به اعدامهای خودسرانه که ناقض تعهدات بین‌المللی‌اش است پایان دهد.

بیشتر بخوانید:

یک زن زندانی در زندان کاشمر بدار آویخته شد

بامداد پنجشنبه 26فروردین 95 رژیم آخوندی یک زن زندانی را در زندان کاشمر حلق‌آویز کرد. وی آمنه رضاییان نام داشت و 43ساله و اهل تایباد بود.
یک زن دیگر به نام خاور ب در زندان کاشمر با خطر اعدام قریب‌الوقوع روبه‌روست.

فراخوان کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل‌متحد برای توقف اعدام در ایران

زید رعد الحسین کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل متحد، رژیم آخوندی را به توقف بکارگیری مجازات اعدام فراخواند.
وی طی اطلاعیه‌یی، نگرانی جدی خود را نسبت به تعداد بالای متهمان نوجوان که تحت حکم اعدام به‌سر می‌برند ابراز کرد و خواهان توقف اعدام تمامی کسانی شد که به‌دلیل اتهامات مربوط به قبل از رسیدن به سن 18سالگی، به اعدام محکوم شده‌اند.
کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل‌متحد تأکید کرد که در قانون حقوق‌بشر بین‌المللی، از جمله کنوانسیون‌هایی که رژیم ایران آنها را امضا کرده، ممنوعیت سختی علیه اعدام متهمان نوجوان وجود دارد.
زید رعد الحسین در موضع‌گیری خود هم‌چنین رژیم آخوندی را فراخوانده است، به اعدام‌هایی که بنا‌به اتهامات مربوط به مواد مخدر صورت می‌گیرد پایان بدهد.
در اطلاعیه صادر شده از سوی کمیسیون حقوق‌بشر ملل‌متحد در ژنو، خاطرنشان شده است: «در سال 2015، دست‌کم 966نفر در ایران اعدام شدند؛ این بالاترین میزان اعدام طی دو دهه گذشته است که اغلب آنها بر اساس اتهامات مربوط به مواد مخدر صورت گرفته است. دست‌کم 4تن از اعدام‌شدگان در سال 2015، نوجوان بوده‌اند».

اعدام جمعی ۸زندانی در زندان گوهردشت کرج

رژیم ضدبشری آخوندی امروز چهارشنبه 25فروردین95 هشت زندانی را در زندان گوهردشت کرج به‌طور جمعی بدار آویخت.
نام شش تن از اعدام شدگان از این قرار است:
عباد محمدی
جواد صادقی
محمد جواد مظفری
مصطفی اجلالی
مهدی حق شناس
حمزه دولت‌آبادی

شمار اعدام شدگان روز شنبه در رشت به ۵نفر رسید

رژیم آخوندی روز شنبه 21فروردین95 پنج زندانی را در زندان لاکان رشت به‌دار آویخت. اعدام شدگان از اهالی شهرهای مختلف از جمله تهران، مشکین شهر و لاهیجان بودند.
رشید کوهی، جواد میرزاده و حسین فرهادی اسامی سه تن از اعدام شدگان در زندان رشت است. نام دو زندانی دیگر مشخص نشده است.
رشید کوهی از اعدام شدگان زندان لاکان رشت، دانشجو بود. دژخیمان خامنه‌ای دوم شهریور سال 90 در پست بازرسی رودبار در استان گیلان او را به اتهام ساختگی داشتن مواد مخدر دستگیر و در یک دادگاه نمایشی به اعدام محکوم کردند. او از داشتن وکیل محروم بود. سازمان عفو بین‌الملل روز بیستم فروردین در بیانیه‌یی با اعتراض شدید به محکومیت رشید کوهی خواستار توقف حکم اعدام او شده بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b4cbedd3-11c0-4727-93d4-76d2c7fa64f4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات