728 x 90

گزیده روزنامه ها,گفته ها و نا گفته ها,

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های حکومتی در روز شنبه ۲۸فروردین۱۳۹۵

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها
گفته‌ها و ناگفته‌ها
در صفحات اول روزنامه‌های حکومتی در روز 28فروردین مهم‌ترین عنوانها به کوچکنمایی ابعاد خسارات سیل در بیش از 14 استان و همچنین کوچکنمایی شکست فضاحت‌بار سفر روحانی به استانبول اختصاص یافته است، ولی در هر دو مورد تناقض‌گویی کرده‌اند:


آرمان: اقتدار ایرانی در جهان اسلامی- روحانی و ظریف نرفتند بیانیه ضدایرانی قرائت نشد

آفتاب یزد: بیانیه پایانی و ضدایرانی نشست شورای همکاری کشورهای اسلامی منتشر شد؛ تحکم روحانی پول سعودیها را بی‌اثر نکرد!

ابرار: روحانی و ظریف در نشست اختتامیه اجلاس استانبول شرکت نکردند

جوان: بیانیه تفرقه با دلارهای سعودی

سیاست روز: لابی گری سعودیها برای گنجاندن بندهای ضدایرانی بیانیه پایانی جواب داد-

خراسان: با قرائت نشدن بیانیه ضدایرانی و ناکامی ملک سلمان در ایجاد مثلث ترکیه مصر و عربستان رقم خورد؛ شکست دیپلوماتیک ریاض در استانبول

خراسان: بارندگیهای شدید باعث بروز سیل در 12استان شد. خسارتهای گسترده، 4کشته و تخلیه دهها روستا

رسالت: سیل غرب و جنوب ایران را فراگرفت

قانون: شهرها را آب برد، مدیریت بحران را خواب!


روزنامه‌های باند خامنه‌ای برای علت شکست فضاحت‌بار رژیم در اجلاس سران کشورهای اسلامی، روی سیاستهای دولت حسن روحانی انگشت گذاشته‌اند:


جوان: آن‌چنان‌ که از تصاویر برآمده از اجلاس نیز پیداست طرف ایرانی بار دیگر مایل به به‌کارگیری کلید تعامل‌گرایی در مقابل سعودیها بود که با واکنش منفی آنان مواجه شده است... این بار چاقو دسته خود را بریده است. قطعاً می‌توان گفت لکه‌دار کردن عزت هیأت ایرانی در استانبول نیز بخشی از سناریوی ریاض بوده است. کلید تعامل‌گرایی این بار نیز برای سعودیها گشایش‌آفرین بود.


روزنامه‌های باند رفسنجانی روحانی ضمن سوز و گداز از شکست سفر روحانی، برای کشورهای منطقه نقش باند خامنه‌ای در تخریب مناسبات منطقه یی و جهانی را برجسته کرده‌اند و با طرح ادامه زهر خوران منطقه‌یی، شکاف درونی نظام را بیش از پیش برجسته کرده‌اند:


آرمان: تنها ایرادی که در منطقه به ایران گرفته می‌شود درباره عملکرد خودسرانه افراد ماجراجو دربالارفتن ازدیوارسفارت عربستان است. حال جای سؤال است که آیا دستور این حمله از سوی عوامل عربستان صادر شده یا برخی افراد نادان داخلی که برخلاف منافع ملی دستورحمله به سفارت آل سعود را دادند
بدون تردید ایران باید مسیرهای جدید را پیگیری نمایند و خود را در یک ارتباط انحصاری قرارندهد. ایران، ترکیه، عراق و سوریه باید در شرایط صلح‌آمیز قرار گیرند چرا که آرامش و ثبات به سود منافع و مصالح ملی آنان تمام می‌شود.

اعتماد: شرایط بسیار حساس کشورهای غرب آسیا که برخی از کشورهای مهم جهان اسلام را نیز دربرمی‌گیرد بیش از هر زمان دیگری رهبران کشورهای اسلامی را به بهره‌گیری از فنون و ابزارهای مذاکره، تعامل و تمرکز بر منافع مشترک فرامی‌خواند. در این میان جمهوری اسلامی ایران که تجربه موفق برجام و اعتماد‌سازی با جامعه جهانی را در سال نود و چهار تجربه کرده، می‌تواند در تقویت صلح و ثبات، در این منطقه پرآشوب جهان به‌ویژه در کشورهای اسلامی نقشی تاثیرگذار را ایفا کند. به راستی که الگوی مورد استفاده دولت یازدهم در برجام، ظرفیت و توانمندی جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت. پس جا دارد که دولتمردان ما بار دیگر دنبال تکرار این تجربه باشند اما این‌بار نه با غرب، بلکه با خواهران و برادران مسلمان و رهبران کشورهای اسلامی در سازمان و مجمعی که اساس تشکیل آن تقویت همکاری میان کشورهای اسلامی است.


روزنامه‌های باند خامنه‌ای در واکنش به مواضع باند رقیب، با ابراز وحشت از تنگترشدن حلقه مذاکرات، گوشزد کرده‌اند که تنگنای منطقه‌یی رژیم جزیی از بحران بزرگتر آن است، که این بحران بزرگتر نیز دست آورد زهر هسته‌یی و خط باند هاشمی رفسنجانی است:


کیهان: آمریکا در مواجهه با ایران هم‌اینک به یک الگو رسیده و آن را «بسیار کارآمد» ارزیابی می‌کند. الگوی رفتاری آمریکا در مواجهه با ایران ترکیبی از فشار و توافق بر مبنای مذاکره سیاسی است. آمریکا در پایان بحث هسته‌ای، «برجام منطقه‌ای» را در دستور کار خود قرار داد در این میان تشدید فشار بر ایران و متحدان منطقه‌یی آن در دستور کار قرار گرفت و بار آن بر دوش عربستان گذاشته شد و از این رو پس از امضای برجام هسته‌ای، اقدامات ضدسعودی علیه ایران روند رو به تزایدی پیدا کرد اما عده‌یی در داخل وانمود کردند که اقدامات ضدایرانی سعودیها ناشی از تغییر شرایطی است که پس از برجام به نفع ایران و افزایش قدرت آن پدید آمده است... اسناد نشان می‌دهند که آمریکایی‌ها به سعودی توصیه کرده‌اند که فشارهای ضدایرانی و ضدجبهه مقاومت را تا آنجا که می‌تواند تشدید کند... ایران را منفعل کرده و خود را ناگزیر به همکاری با آمریکا در طرحی خواهد دید که با نمای آرایش‌شده «کاهش منازعه» و «توافق برد-برد» بین قدرتهای منطقه‌یی توأم است.


بحرانهای اقتصادی اجتماعی، به‌خصوص گرانی نان فرصت حمله به دولت حسن روحانی برای روزنامه‌های باند خامنه‌ای شده است


ابرار اقتصادی: نان گران می‌شود

وطن امروز: با وجودی که اکنون خیلی از خانوارها از گرانی نان و کیفیت ناراضی‌اند اما دولت قصد دارد این کالای اساسی و استراتژیک را که سبد مصرف عموم به‌ویژه قشر ضعیف جامعه را پر می‌کند به بهانه اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی گران کند. در این راستا مشاور معاون اجرایی رئیس‌جمهور از حذف آرد چندنرخی به 2 نرخ ۹۰۰ تومان برای صنف و صنعت و ۶۷۰ تومان برای خبازیها خبر داد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/142ce33f-7337-4406-940b-3c98d3ee28af"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات