728 x 90

اخبار خليج فارس,روابط ایران و کشورهای منطقه,

بیانیه پایانی اجلاس سازمان همکاری اسلامی در استانبول دخالتهای رژیم ایران در کشورهای منطقه را قویاً محکوم کرد

-

اجلاس سازمان همکاری کشورهای اسلامی در استانبول ترکیه
اجلاس سازمان همکاری کشورهای اسلامی در استانبول ترکیه
در استانبول سیزدهمین دوره اجلاس سازمان همکاری اسلامی به پایان رسید. این دوره با ریاست رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه و با شعار وحدت و همبستگی به‌منظور صلح و عدالت در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شد.

بیانیه پایانی این اجلاس در 31 صفحه با 218 محور توسط دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی منتشر شد. سازمان همکاری اسلامی در این بیاینه از رژیم ایران خواست از دخالت در امور کشورهای منطقه خودداری کند.

اجلاس سازمان همکاری اسلامی تهاجم به نمایندگیهای دیپلوماتیک عربستان سعودی در شهرهای تهران و مشهد در ایران را نقض فاحش کنوانسیون وین دانست و آن را محکوم کرد.

سازمان همکاری اسلامی هم‌چنین اظهارات تحریک‌آمیز رژیم ایران و دخالت آن در امور عربستان سعودی را محکوم کرد و آن را مغایر با میثاقهای سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی و تمامی کنوانسیونهای بین‌المللی دانست.

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه پایانی خود هم‌چنین دخالتهای رژیم ایران در امور داخلی کشورهای منطقه و دیگر کشورها از جمله بحرین، یمن، سوریه و سومالی و ادامه حمایت این رژیم از تروریسم را محکوم کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1a046180-2c91-4fa8-bd27-565880c5db9e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات