728 x 90

توفان و گردباد,دریاچه ها و تالاب های ایران,

سیل در ۹استان ایران با حداقل سه قربانی

-

سیل در ایران
سیل در ایران
بارندگیهای شدید در 9استان ایران باعث جاری شدن سیل شده و خسارات فراوان و حداقل سه قربانی بر جای گذاشته است. دوتن نیز مفقود شده‌اند. استانهای خوزستان و ایلام بیشترین خسارتها را دیده‌اند. در استان خوزستان مناطق اطراف رود و سد دز با خسارات فراوان روبه‌رو شده‌اند. از بین رفتن پل شناور بر روی رودخانه دز باعث شده حجم آب در سد دز به 40برابر حد معمول برسد.

در خوزستان، ایلام، لرستان و همدان بسیاری از راههای ارتباطی روستایی بسته شده‌اند. تعدادی از پلهای ارتباطی تخریب شده‌اند. حرکت قطارها و سیستمهای حمل و نقل مختل شده و مردم با مشکلات زیادی روبه‌رو شده‌اند. بی‌عملی مقامهای رژیم آخوندی برای پیشگیری از وقوع سیل و تعلل در کمک‌رسانی به آسیب دیدگان باعث نارضایتی گسترده مردم شده است.
 
بیشتر بخوانید:
 

بارش باران، سیل و آبگرفتگی 5 استان کرمانشاه، فارس و لرستان، کردستان و آذربایجان شرقی را فرا گرفت.

 

بارش شدید باران در 48ساعت گذشته در استان لرستان سبب طغیان رودخانه‌ها و قطع راه ارتباطی روستاها شده خسارات زیادی به بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و زیربنایی شهرهای مختلف استان به‌ویژه مناطق روستایی وارد کرده است. منازل مسکونی میدان خمینی در شهر خرم‌آباد استان لرستان دچار آب‌گرفتگی شدید شده است.
 


در پلدختر ”برق هشت روستای منطقه کرکی بخش مرکزی دهستان قطع و تابلوی برق 20 روستا در بخش مرکزی به زیرآب رفته است “.
در خرم‌آباد: ”جاده پلدختر -خرم‌آباد به‌دلیل طغیان رودخانه کشکان در تونل معمولان بسته شد “.

 
 
سیل در ارومیه
 
در دلفان به علت بارش شدید، مدارس این شهرستان در تمام مقاطع تحصیلی تعطیل است.

 

 
سیل در آذربایجان غربی
در درود ”قطار محلی مسافربری که از سمت دورود به اندیمشک در حال حرکت بود بر اثر جاری شدن سیل، از ریل خارج شد.
 
شهر معمولان در استان لرستان بر اثر طغیان رودخانه کشکان در محاصره سیل قرار دارد و هر لحظه امکان تخریب پل جنب تونل وجود دارد.
 
در استان ایلام بر اثر ریزش باران و جاری شدن سیل امروز پنجشنبه 26فروردین 95 تمامی مدارس و دانشگاههای این استان را تعطیل کرد.
 
یک کارگزار رژیم در استانداری ایلام گفت: ”بارش‌های شدید در استان ایلام وضعیتی بحرانی را ایجاد کرده است“.
 
 

احمد کرمی افزود: ”بارش‌های شدید سبب ریزش کوه در مناطق مختلف به‌ویژه محور آبدانان به دهلران و دره‌شهر به آبدانان و محور حمیل ایلام شده است“.
 
هم‌چنین بر اثر جاری شدن سیل در ایلام، یک زن جوان در منطقه میمک مفقود شده است. بنا‌به گزارشهای منتشر شده این زن جوان در یک رودخانه سقوط کرده و سیلاب وی را با خود برده است.
 
 


در استان البرز نیز بر اثر بارندگی، بسیاری از خیابانهای کرج، دچار آبگرفتگی شده و تردد با سختی انجام می‌شود.
 
 
بر اثر جاری شدن سیل در استان ایلام تمامی مدارس و دانشگاههای این استان تعطیل شد.
احمد کرمی یک مقام رژیم در استانداری ایلام گفت: ”بارش‌های شدید در استان ایلام وضعیتی بحرانی را ایجاد کرده است. بارش‌های شدید سبب ریزش کوه در مناطق مختلف به‌ویژه محور آبدانان به دهلران و دره‌شهر به آبدانان شده است“.
همچنین بر اثر جاری شدن سیل در ایلام، یک زن جوان در منطقه میمک مفقود شده است. بنا‌ به گزارشهای منتشر شده این زن جوان در یک رودخانه سقوط کرده و سیلاب وی را با خود برده است.
 
در محور دهلران-اندیمشک دو خودروی تریلر و پراید در رودخانه سقوط کردند.
 
در خوزستان به‌دلیل بارش شدید باران، طغیان رودخانه‌ها و ریزش کوه، محور ریلی جنوب‌تا اطلاع بعدی مسدود است. حرکت همه قطارها در این محور کنسل شده است.
محور قدیم پل دختر - اندیمشک کیلومتر هشت و همچنین محور قدیم خرم‌آباد-پل دختر کیلومتر 45 تا 48 به علت ریزش کوه مسدود شده است.
 
بارش شدید باران موجب سرریز شدن سد دز شده است.
در پی طغیان رودخانه دز تعدادی از روستاهای پایین دست این رودخانه در محاصره سیلاب قرار گرفته‌اند. برای تخلیه روستاهای پایین دست رودخانه دز درخواست بالگرد شده اما تخلیه این روستاها به‌وسیله خودرو و با بسیج امکانات شهری آغاز شده و در حال انجام است.
 
در پی افزایش بی‌سابقه دبی ورودی به دریاچه سد دز به هشت مترمکعب برثانیه در ساعتهای بامداد روز پنجشنبه این سد سر ریز شده و هم اکنون حدود پنج هزار مترمکعب بر ثانیه آب از سر ریز این سد به سمت مناطق پایین دست و شهر دزفول جاری است.
 
 
در خصوص تخلیه ساکنان مجاور رودخانه‌های کارون و عشایر هشدار داد و از مردم خواست هرچه سریعتر منطقه حواشی رودخانه کارون را ترک کنند.

در استانهای خوزستان، لرستان و البرز نیز جاری شدن سیل خسارات فراوانی به هموطنان وارد کرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ba7f3b64-1349-4a46-b493-7c9bbe0f3c09"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات