728 x 90

اخبار اعتراضي,

اعتصاب و اعتراض در کرمان و بندرعباس علیه سرکوبگری و چپاول حقوق کارگران

-

تجمع اعتراضی بندرعباس - آرشیو
تجمع اعتراضی بندرعباس - آرشیو
3رشته اعتراض و اعتصاب علیه چپاول حقوق و اخراج کارگران  در روزهای اخیر در کرمان و بندرعباس :

تجمع اعتراضی 280 کارگر بیکار شده معدن پابدانای جنوبی

پابدانا کرمان - تجمع اعتراضی 280 کارگر بیکار شده معدن پابدانای جنوبی برگزار شد. کارگران بیکار شده در این تجمع گفتند در حالی که 4ماه حقوق و عیدی پایان سال آنها پرداخت نشده است، به‌دلیل تعطیل شدن تونل شماره 6 در تاریخ 24 فروردین آنها از کار بی‌کار شده‌اند. و این در حالی است که بیمه بیکاری و بیمه درمانی آنها نیز بلاتکلیف است.
خاطر نشان می‌شود این تونل از مدتی قبل به ایادی رژیم تحت عنوان خصوصی‌سازی واگذار شد. کارگران به جان آمده در روز یکشنبه 22 فروردین نیز یک تجمع اعتراضی برای گرفتن مطالبات خود برپا کرده بودند.
این شرکت نیز مدعی است از دولت مبالغ زیادی بابت ذغال‌سنگ طلبکار است و دولت حاضر به پرداخت این بدهی نشده است.

اعتصاب رانندگان در بندرعباس

بندرعباس - تکمیلی خبر اعتصاب رانندگان در بندرعباس و استعفای دست جمعی کارکنان و مسئولان پایانه در24 فروردین
در ادامه اعتصاب رانندگان کامیون در بندرعباس که از چند روز پیش ادامه دارد روز چهارشنبه 24 فروردین رئیس پایانه تحت فشار رانندگان که خواهان آزادی بی‌قید شرط وی بودند مجبور شد کفالت آزادی سخنگوی رانندگان را قبول کرده و وی را از بازداشت نیروهای بدنام انتظامی آزاد کند برای همبستگی با رانندگان کارکنان و مسئولان پایانه نیز استعفای دسته جمعی دادند.


بندرعباس - نارضایتی کارگران کارخانه المهدی در رابطه با اخراج 500تن از کارگران فضای سبز این کارخانه

 صاحبان کارخانه آلومینیوم سازی بندرعباس که ازعوامل رژیم هستند در چند ماه اخیر اقدام به اخراج 500تن از کارگران و پرسنل خدماتی این کارخانه کرده‌اند. این اخراج‌ها به بهانه تعدیل نیرو در آستانهٴ هر سال نو برای نپرداختن حقوق و عیدی به کارگران، انجام می‌شود. و بعد از مدتی مزدوران با استخدام نفرات جدید با حقوق کمتر و بدون حق سابقه کار به غارت خود از کارگران ادامه می‌دهند.


										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c1f68137-cb04-4f8e-9574-6a7834f55d6f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات