728 x 90

روز جهانى كارگر,

روز جهانی کارگر - فراخوانهای تشکلهای زنان و مردان کارگر در کهکیلویه و بویراحمد، تهران و اراک

-

بمناسبت روز جهانی کارگر
بمناسبت روز جهانی کارگر

کهکیلویه بویراحمد - بیانیة جمعی از زنان کارمند شرکتهای دولتی استان کهکیلویه و بویر احمد در ارتباط با روز جهانی کارگر

روز جهانی کارگر نزدیک است، برای حقوق محرومان، برای آزادی بپا می‌خیزیم

ما جمعی از زنان کارمند شرکتهای دولتی در استان کهکیلویه و بویر احمد حمایت خود را از کارگران محروم و رنج کشیده میهنمان اعلام می‌کنیم. کارگران در جامعه ستم‌زده ایران بیش از همه چپاول و غارت می‌شوند. جیبهای گشاد این عمامه به سران این قشر زجرکشیده را به زیر خط زندگی کشانده است. ولی دور نیست روزی که:
بغض فرو خورده را خشم خروشان کنیم
کاخ ستم پیشه را یکسره ویران کنیم
درود بر کارگران محروم ایران، زنده باد آزادی
جمعی از زنان کارمند شرکتهای دولتی استان کهکیلویه و بویر احمد
22 فروردین 95


تهران - بیانیه زنان کارگر کارگاههای خیاطی شمال غرب تهران به‌مناسبت روز جهانی کارگر

ما جمعی از زنان کارگر کارگاههای خیاطی شمال غرب تهران به‌مناسبت روز جهانی کارگر که روز فریاد ماست به این وسیله می‌خواهیم فریادهایمان را علیه این نظام ضدکارگری و زن‌ستیز آخوندها بلند کنیم.
در این حاکمیت اگر کارگر باشی و اگر زن هم باشی دیگر حکایت ستم مضاعف است.
چندین ماه حقوق معوقه و تحقیر و توهین و هراس از اخراج خودمان و همکارانمان در هر روز و هر لحظه دردی دیگر بر دردهای ماست.
ما روزمان را گرامی می‌داریم. ولی آیا جهان هم روز ما را گرامی می‌دارد؟ آیا صدای ما را می‌شنود؟ ما زنان کارگر معتقدیم که هر لحظه بایستی در مقابل این قوانین ضدکارگری ایستاد و این رژیم را در تمامیتش محکوم کرد.
کودکان ما گرسنه‌اند و خرج تحصیل و زندگی آنها را نمی‌توانیم بپردازیم.
باشد که با سرنگونی تام و تمام این آخوندها که زندگی را به کام مردم ما در همه اقشار سیاه و تباه کردند حق کارگران هم ستانده شود
جمعی از زنان کارگر در کارگاههای خیاطی شمال غرب تهران
21فروردین 95


اراک - فراخوان جمعی از بازاریان و اصناف اراک در حمایت از روز جهانی کارگر

جمعی از بازاریان اراک در حمایت از کارگران طی بیانیه‌یی روز جهانی کارگر را گرامی داشتند و کارگران را برای اعتراض در روز جهانی کارگر فراخواندند. در این بیانیه آمده است:
روز جهانی کارگر بر همه کارگران میهنان مبارک ما جمعی از بازاریان و اصناف اراک، روز جهانی کارگر را به همه کارگران زحمتکش و محروم میهنمان به‌خصوص کارگران محروم پالایشگاههای نفت تبریک می‌گوییم. در شرایطی این روز را گرامی می‌داریم که بزرگترین قشر جامعه ایران یعنی بیش از 13میلیون کارگر و خانواده‌های آنان زیر خط فقر به‌سر می‌برند. یک قشر فراموش شده که زیر آوار بی‌عدالتیها له شده‌اند، دولت به‌اصطلاح مستضعفین با وجود خط فقر سه و نیم میلیون تومانی، دستمزد تعیین شده برای کارگران را 812هزار تومان، یعنی یک چهارم خط فقر تعیین کرد که به گفته خودشان کفاف اجاره خانه‌هایشان را هم نمی‌دهد کارگران ناچارند چند شغله باشند تازه اگر کاری پیدا شود. اخراج گسترده کارگران به‌خصوص کارگران قراردادی، هیچ افق و امیدی را جز افزایش استثمار برای ما روشن نکرده است. اما روز کارگر روز فریاد دادخواهی کارگران هست و ما به این وسیله همه کارگران میهنمان را به اعتراض و فریاد مطالبات در روز جهانی کارگر فرا می‌خوانیم. آری حق گرفتنی است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e0a2dcb1-d654-4606-bc53-bbb97831fb8e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات