728 x 90

اخبار اروپا,اخبار اوكراين,

نخست‌وزیر اوکراین استعفا می‌دهد

-

آرسنی یاتسنیوک، نخست‌وزیر اوکراین
آرسنی یاتسنیوک، نخست‌وزیر اوکراین
به گزارش خبرگزاریهای بین‌المللی بعد از دو ماه بحران مستمر در دولت اوکراین، سرانجام آرسنی یاتسنیوک تصمیم خود را برای استعفا اعلام کرد. احتمال می‌رود که ولادیمیر گرویزمن، رئیس پارلمان اوکراین جانشین او شود. آرسنی یاتسنیوک، نخست‌وزیر اوکراین، در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که سه‌شنبة این هفته در پارلمان این کشور رسماً استعفای خود را ارائه خواهد کرد. او گفت این تصمیم دلایل گوناگونی دارد: «بحران سیاسی دولت به‌طور مصنوعی ایجاد شده است. این خواسته که یک شخص تغییر کند، سیاستمداران را کور و ارادة آنان را برای پیش‌بردن تغییرات در کشور فلج کرده است».

گفته می‌شود که پترو پروشنکو، رئیس‌جمهور اوکراین، ولادیمیر گرویزمن را به‌عنوان جانشین یاتسنیوک تعیین کرده است. گرویزمن که تا کنون رئیس پارلمان اوکراین بود، در ماه مارس برای پذیرش پست نخست‌وزیری اعلام آمادگی کرده بود.

یاتسنیوک در اواسط ماه فوریه‌ سال جاری توانسته بود رأی عدم اعتماد مخالفان خود را در پارلمان ناکام بگذارد. طبق قانون اساسی اوکراین، پیش از آن که جانشینی برای یاتسنیوک تعیین شود، او باید با تصمیم شخصی کناره‌گیری کند.

در ماه‌های گذشته مناسبات یاتسنیوک با پروشنکو نیز بدتر شده بود. پروشنکو در اواسط ماه فوریه در جریان یک نشست پارلمانی علناً از یاتسنیوک خواست که کناره‌گیری کند. رئیس‌جمهور اوکراین در ماه مارس بار دیگر خواستة خود را تکرار کرد.

آرسنی یاتسنیوک از زمان تغییر قدرت در اوکراین در آغاز سال ۲۰۱۴ پست نخست‌وزیری را برعهده دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1e3e5191-238a-4103-a1e7-a5d564cb2d01"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات