728 x 90

زندانیان سیاسی,اذيت و آزار زندانيان,

تهران - بازگشت اعتراضی زندانی سیاسی محمود بهشتی لنگرودی از بیمارستان به زندان

-

معلم زندانی محمود بهشتی لنگرودی
معلم زندانی محمود بهشتی لنگرودی
تهران - معلم زندانی سیاسی محمود بهشتی لنگرودی در اعتراض به رفتار دژخیمان به‌رغم بیماری و احساس درد، بدون انجام معاینات پزشکی، به زندان بازگشت.
وی این بازگشت اعتراضی را برای حفظ منزلت و جایگاه فردی خود به‌عنوان معلم زندانی انجام داد.
محمود بهشتی لنگرودی، به‌دلیل امتناع مأمور زندان از فراهم نمودن حریم شخصی بین بیمار و پزشک، با متذکر شدن‌شان و جایگاه معلم و حقوق خود به‌عنوان معلم زندانی و مدافع حقوق معلمان، از ادامه روند درمان اجتناب کرد.
این معلم زندانی که به‌دلیل بیماری مزمن و بعد از ده روز تحمل درد، پس از پیگیریهای اداری خانواده، ساعت ۱۰ صبح امروز، ۲۲ فروردین ۹۵، برای انجام معاینات پزشکی از اوین به بیمارستان رسالت تهران منتقل شده بود، به‌دلیل این‌که دژخیمان همراهش حاضر به رعایت حریم شخصی بین بیمار و پزشک نشدند، در بدو حضور در مطب و پیش از انجام معاینه، ملاقات را لغو و از ادامه روند درمان اجتناب کرد.
مأمور زندان، همراه با معلم زندانی وارد مطب شد و با وجود تذکر بهشتی و خانواده و پزشک معالج مبنی بر عدم لزوم حضور مأمور و یادآوری مبانی حفظ حریم شخصی بیمار به وی، هم‌چنان از ترک اتاق امتناع ورزید.
در ادامه، بهشتی پس از ابراز عصبانیت از شیوه برخورد دژخیمان زندان، پیش از انجام معاینه و مشاوره پزشکی، بیمارستان را با اعتراض به قصد اوین ترک کرد.
این معلم زندانی که از شهریور ۹۴ دوره محکومیت خود را می‌گذراند، پیش از این نیز با اجتناب از پوشیدن لباس زندان برای ملاقات، جهت یادآوری حقوق زندانی سیاسی به مسئولین، بارها از حق خود برای ملاقات حضوری صرفنظر کرده بود که نهایتاً این مسأله با عقب‌نشینی دژخیمان زندان خاتمه یافت..
محمود بهشتی لنگرودی که از ابتدای ورود به زندان در اعتراض به حکم صادره از دادگاهی که شرایط آن را غیرقانونی می‌خواند ۶ روز اعتصاب‌غذای خشک و ۲۲ روز اعتصاب غذای‌تر را پشت سر گذاشته است، خواستار رعایت حقوق متهم سیاسی برای برگزاری دادگاه علنی و با حضور هیأت منصفه، طبق تعاریف و الزامات اصل ۱۶۸ قانون اساسی است.

در مورد فشار به معلمان ایران بیشتر بخوانید:
کانون صنفی معلمان خراسان در 5بهمن 94 به فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه از جمله نوشت: آقای اسماعیل عبدی دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران برای شرکت در آموزش بین‌الملل (ei ) که مقر آن در کانادا است جهت اخذ ویزا به کشور ارمنستان می‌رود. (ایران و کانادا قطع رابطه دارند) اما در مرز پاسپورتش را گرفته و اظهار می‌دارند که شما ممنوع الخروج هستید و جهت اخذ پاسپورتتان به دادستانی مراجعه کنید، که با مراجعه به دادستانی دستگیر و زندانی می‌شود. و یا آقای محمود بهشتی لنگرودی سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران تنها در مدت 5دقیقه محکوم به 9سال حبس می‌شود. و یا دادگاه انقلاب به آقای علی اکبر باغانی دبیرکل پیشین کانون صنفی معلمان ایران تلفن می‌زنند که به دادگاه انقلاب بیایید. و ایشان با مراجعه به دادگاه زندانی می‌شود. البته معلمان زیادی هم‌چون آقایان ارژنگ داوودی، عبدالرضا قنبری، مهدی فراحی شاندیز، محمد امین آگوشی زندان هستند. و همین‌طور آقای عبدالفتاح سلطانی وکیل افتخاری معلمان که جایزه‌ی حقوق‌بشری دادگاه نورنبرگ را در کارنامه‌ی خود دارند که به 10سال زندان محکوم شده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f60876cb-0f78-4390-adc8-1a598c3e1a1a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات