728 x 90

جام زهر اتمى,

اخراج گسترده کارکنان برنامه هسته‌یی و انکار دولت حسن روحانی

-

سایت اتمی نطنز
سایت اتمی نطنز
به دنبال برچیدن بخشهایی از برنامه اتمی در کادر برجام و زهر خوران هسته‌یی، خبرهای متعددی از اخراج گسترده کارکنان هسته‌یی رژیم ایران منتشر شد. دولت حسن روحانی روز گذشته 20فروردین 95 مجبور به تکذیب این خبر شد.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی هسته‌یی رژیم ایران در پاسخ به این پرسش که اخیراً اخباری در رابطه با تعدیل نیرو یا اخراج کارکنان سازمان از یک سایت هسته‌یی (معدن اورانیوم) و نیز سازمان انرژی اتمی در رسانه‌ها منتشر شده است، تا چه اندازه این اخبار صحیح است؟ گفت: این‌ها اخبار غلطی هستند که سازمان انرژی اتمی در این رابطه اطلاعیه‌یی هم صادر کرده است. هیچ سایتی که در این اخبار اشاره شده، تعطیل نشده است. هر یک از سایتهای هسته‌یی بخش‌های مختلفی دارد و ممکن است کار در بخشی با حداکثر پیشرفت و در بخشی به کندی صورت گرفته باشد و با کاهش فعالیت در یک بخش، تمرکز در بخش‌های دیگر قرار گیرد و این به‌معنی تعطیلی کار و یا تعدیل نیرو نیست. آمارهایی که در رابطه با این سایت در رسانه‌ها منتشر شده، با واقعیت منطبق نیست و متأسفانه این آمارها 6هزار برابر از ظرفیت واقعی بیش‌تر است که این نشان می‌دهد که تا چه اندازه این اخبار نادرست، غیردقیق و غیرواقعی است.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی رژیم ایران درباره تعدیل یا اخراج نیروی انسانی در سازمان انرژی اتمی گفت: سازمان انرژی اتمی 14هزار نیرو دارد و از این تعداد سه تا چهار هزار نیرو در قالب پروژه‌های این سازمان فعالیت می‌کنند و طبیعی است که یک پروژه تمام می‌شود، عده‌یی معطل می‌شوند تا در پروژه‌یی دیگر یا بخش دیگر به کار گرفته شوند، بنابراین انعکاس چنین مطالب منفی در این رابطه اخلاقی و درست نیست».

لازم به ذکر است تعطیلی سایت اتمی فردو، برچیدن تعداد زیادی از سانتریفیوژهای نطنز و بتن ریزی قلب رآکتور اتمی اراک باعث بیکاری تعداد زیادی از کارکنان و دست‌اندرکاران برنامه اتمی رژیم آخوندی شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/586bae6b-e88d-4325-b883-3197994b9efd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات