728 x 90

گزیده روزنامه ها,

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های حکومتی روز ۱۹فروردین ۱۳۹۵

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها
گفته‌ها و ناگفته‌ها
روزنامه‌های حکومتی در روز پنجشنبه اظهارات روز قبل خامنه‌ای در جمع کارگزاران حکومتی که بدون حضور سران سه قوه نظام برگزار شد را انعکاس داده‌اند، در تقابل تیترهای روزنامه‌های دو باند به نعل و میخ زدن خامنه‌ای در حمله و تعریف از دولت روحانی بارز است:


آفتاب یزد: رهبرمعظم انقلاب: از هر اقدام مفید و لازم در جهت حل مشکلات مردم جدا حمایت خواهم کرد

ابتکار: مسؤلان در جهت اهداف اصلی انقلاب هم نظرند

روزان: رهبر معظم انقلاب: ما به‌عنوان بالا بردن توقعات از دولت نیستیم

کیهان: رهبر انقلاب در دیدار عیدانه مسؤلان تأکید فرمودند: اتکا به توانایی خودمان به جای اعتماد به آمریکا


روزنامه‌های باند هاشمی رفسنجانی اظهارات وی را که پاسخگویی به خود ولی‌فقیه ارتجاع و سرکردگان سپاه پاسداران است را انعکاس داده‌اند:


آرمان: هاشمی رفسنجانی، در دیدار ولایتی، معاونین و مدیران مرکز تحقیقات استراتژیک، همدلی و همکاری همه بخش‌های جامعه را یکی از ضرورت‌های اصلی شرایط امروز کشور دانست و گفت: به نظر می‌رسد عده‌یی مصالح نظام را کنار گذاشته و هدف اصلی آنها القای ناتوانی است. در حالی که نا‌امیدی مردم در جامعه برای نظام، خوب نیست. متأسفانه بعضی‌ها که ظرفیت رقابتهای انتخاباتی را نداشتند، به توهین ملت روی آوردند که این نیز در مجموع به ضرر نظام تمام می‌شود.
آنچه که خوب نیست و به ضرر همگان است، تهدیدهای سیاسی، تخریبهای ضداخلاقی و توهینهای اجتماعی است.
عقلای قوم بنشینند و صحبت کنند تا کشور دچار اختلافات کینه توزانه نشود»، گفت: در بعد جهانی نیز نباید بگذاریم دنیا در همبستگی داخلی و صداقت ایران در مواضع اصولی خود تردید کند.


روزنامه‌های باند رفسنجانی و حسن روحانی در مورد کارشکنیهای باند رقیب در امر برجام نسبت به کم شدن میزان «پیش‌بینی پذیری» مردم در اثر فشارها هشدار داده‌اند:


اعتماد: مهم‌ترین دستاورد این ممانعتها از سوی تندروها همان محروم کردن ایران از رشد و توسعه است و این‌که جامعه را به در جا زدن وادار و میزان پیش‌بینی‌پذیری وضع جامعه را هم کمتر کنند.
تا زمانی که این بخش از موضع اتکا به امکانات عمومی به‌عنوان مخالف توسعه می‌ایستد، درب رشد کشور می‌تواند بر همان پاشنه فرصت‌سوزی گذشته بچرخد و چالشهای فرصت‌سوز تداوم پیدا کند


حمله به برجام و شل نشدن طناب تحریمها بر گلوی نظام همراه ابراز وحشت از برجامهای بعدی موضوع مشترک روزنامه‌های باندخامنه‌ای و دلواپسشان است:


کیهان: خبرگزاری حامی دولت: اقتصاد کشور با وجود اجرای برجام هم‌چنان بی‌رونق است

کیهان: هافینگتون پست: از نظر آمریکا روح برجام یعنی براندازی نظام ایران

وطن امروز: سریال خلاف گوییها برای بزک کردن برجام ادامه دارد- دروغ دلاری


روزنامه‌های باند خامنه‌ای از فروریختن خاکریزهای منطقه‌یی رژیم ابراز وحشت کرده و برجام و باند رفسنجانی روحانی را عامل این تنگنا معرفی کرده‌اند:


کیهان: افزایش بی‌سابقه فشارها به حزب‌الله لبنان یا سفرهای منطقه‌یی مقامات سعودی به کشورهای آسیایی و آفریقایی برای مجاب نمودن آنها جهت قطع روابط دیپلوماتیک و اقتصادی با ایران، درست در زمانی صورت می‌گیرد که دولت محترم، هدف از مذاکرات با آمریکا و متحدانش را «گشایش اقتصادی و سیاسی» تعریف کرده است!
تحریم‌ها فقط و فقط روی کاغذ لغو یا تعلیق شده‌اند چرا که در عمل آمریکا به هیچ کشور اروپایی اجازه همکاری با ایران را نداده است.
اگر برجام 1 برای مهار توانمندیهای هسته‌یی کشور‌مان طراحی و اجرا شد، برجام 2 یا همان پلنB توانمندیهای نظامی‌مان را هدف گرفته است. کاستن از توانمندیهای کم نظیر موشکی و توقف حمایتها از مقاومت منطقه، دقیقاً دو نقطه‌ای است که غرب، ارتجاع عرب و رژیم صهیونیستی برای از این به بعد ماجرا و به‌طور ویژه در دستور کار قرار داده‌اند.
از این روی بی‌تردید می‌توان نتیجه گرفت که فرجام برجام 3 و 4و... جز خسارت محض، چیزی نخواهد بود.


سوز و گداز از بر باد رفتن رویای بمب‌سازی موضوع دیگر حملات روزنامه‌های باند ولی‌فقیه ارتجاع به باند رقیب است:


جوان: جشن ایرانی هسته‌یی بدون کیک زرد

وطن امروز: در آستانه روز ملی انرژی هسته‌یی صورت گرفت: اخراج گاز انبری متخصصان هسته‌ای


فساد، فقر، گرانی و ناکارآمدی مضمون سایر مطالب روزنامه‌های حکومتی در روز پنجشنبه است:


آرمان: رئیس کمیسیون اصل 90مطرح کرد: روستا خواری حلقه جدید زمین خواری

ابرار اقتصادی: گزارش مرکز آمار تأیید کرد؛ افزایش نرخ بیکاری 94 به 11 درصد

تعادل: پارادوکس رونق اقتصادی و افزایش بیکاری

جام جم: بیکاری قد کشید

وطن امروز: افزایش قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در دوران رکود- قرار بود ارزان شود اما گران شد!
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fc8951be-edf9-469d-87f5-17be6484b551"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات