728 x 90

اذيت و آزار زندانيان,زندانیان سیاسی,

بیست و دومین روز اعتصاب‌غذای زندانیان سیاسی ایرج حاتمی و فرید آزموده و ادامه اعتصاب یارانشان

-

فرید آزموده - ایرج حاتمی
فرید آزموده - ایرج حاتمی
زندانیان سیاسی محبوس در گوهردشت، ایرج حاتمی و فرید آزموده روز دوشنبه 16 فروردین بیست و دومین روز اعتصاب‌غذای اعتراضی خود را پشت سر گذاشته‌اند.
این زندانیان در اعتراض به جابه‌جایی اجباریشان به بند زندانیان عادی اقدام به اعتصاب‌غذا نموده‌اند. وضعیت جسمی این زندانیان به‌دلیل افت فشار خون و سایر مشکلات به وخامت گراییده است. رژیم از اطلاع خبر در مورد موقعیت و حال آنها خودداری کرده است.

اعتصاب غذای اعتراضی زندانیان دربند در دفاع از یاران همبند
زندانیان سیاسی «سعید شیرزاد»، «مسعود چوبدار» و «افشین بایمانی» در زندان گوهردشت کرج در حمایت از اعتصاب‌غذای سه زندانی سياسی «ایرج حاتمی»، «فرید آزموده» و «بهزاد ترحمی» که پیش‌تر در روز یکشنبه ۲۳ اسفند ماه ۱۳۹۴ در اعتراض به انتقال ناگهانی به بندهای عمومی دست به اعتصاب‌غذا زده و خواستار بازگشت به سالن ۱۲ بر اساس اصل تفکیک جرایم هستند، دست به اعتصاب‌غذا زدند.

روز یکشنبه ۲۳ اسفند ماه ۱۳۹۴، سه زندانی سياسی «فرید آزموده»، «ایرج حاتمی» و «بهزاد ترحمی» به‌طور ناگهانی از سالن ۱۲ زندان گوهردشت به بندهای عمومی این زندان منتقل و در اعتراض به این انتقال و عدم رعایت تفکیک جرایم دست به اعتصاب‌غذا زدند. «سعید شیرزاد»، به همراه «مسعود چوبدار» زندانی سياسی در این بند در حمایت از این سه زندانی سياسی از صبح روز پنجشنبه ۱۲ فروردین‌ماه ۹۵ دست به اعتصاب‌غذا زده‌اند. در صورتی که «افشین بایمانی» دیگر زندانی سیاسی محبوس در این زندان از روز یکشنبه ۸ فروردین‌ماه ۹۵ در اعتصاب‌غذا می‌باشد.

لازم به یادآوری است که روز پنجشنبه ۱۲ فروردین در هیجدهمین روز اعتصاب‌غذای ایرج حاتمی، مسئولان زندان گوهردشت تهدید خود را برای قتل وی عملی کردند. به تحریک دژخیم مردانی رئیس زندان گوهردشت و امیریان معاونش، چند زندانی جنایی به زندانی سیاسی ایرج حاتمی حمله کرده و با تیزی وی را مورد ضرب و جرح قرار دادند. زندانیان می‌گویند که روز شنبه ۱۴ فروردین ایرج حاتمی را در بهداری زندان گوهردشت رویت کرده‌اند که از ناحیه پشت در چندین نقطه با وسیله تیزی مورد اصابت قرار گرفته بوده است.

خاطر نشان می‌شود این اولین بار نیست که مأموران دست به چنین توطئه شومی زده‌اند. روز ۷ دی ماه ۱۳۹۴ بعد از انتقال ایرج حاتمی و فرید آزموده به بند زندانیان عادی، مردانی رئیس زندان این دو زندانی سیاسی را تهدید کرد که اعتصاب‌غذای خود را بشکنید و سپس هر دو را تهدید به پرونده‌سازی جدید و نهایتاً حذف فیزیکی کرد. ایرج حاتمی بعد از این تهدیدها، به‌محض ورود به اندرزگاه ۶ با اشاره مأموران مورد توهین زندانیان عادی قرار می‌گیرد. زندانیان تحریک شده توسط مردانی به زندانی سیاسی ایرج حاتمی می‌گویند که حاجی (مردانی رئیس زندان) گفته است که پوست از سرت بکنیم و سپس به سمت او حمله می‌کنند و چاقو روی گلویش می‌گذارند و با ضرب و شتم با چاقو بدنش خط می‌اندازند و روی سر و بدنش سیگار خاموش می‌کنند. در همین درگیری به گفته زندانیان یکی از دندانهای او را شکسته‌اند.

زندانی سیاسی ایرج حاتمی با زور و زحمت خود را از دست آنها رهانده و به بیرون از سالن می‌دود. وی متوجه می‌شود که قرار است همین اتفاقات را بر سر فرید آزموده بیاورند و تهدیدهای دژخیم زندان گوهردشت مردانی مبنی بر از بین بردن و حذف فیزیکی را عملی کنند. نگهبان شیفت شب زندان سعی می‌کند ایرج حاتمی را آرام کرده و خون بدنش را پاک کند اما وی مانع پاک کردن آثار جرم می‌شود. سپس حاتمی را به انفرادی منتقل کرده و کمی بعد او را در همان حال به سالن ۲ باز می‌گردانند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b41d9a2d-a0a4-4845-be93-21e1dd844cef"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات