728 x 90

فساد اقتصادى,

فقر گستری کمیته امداد امام!

-

 -
-
آیا مرز فاجعه همین فاصله عظیم طبقاتی است که چون دره‌یی هولناک و سیاهچالی وحشتناک است!

محمد کاظم انبار لویی عضو باند فاشیستی مؤتلفه در مطلبی که خبرگزاری نیروی تروریستی قدس موسوم به تسنیم (13 فروردین 95) انتشار داده، از پیامدهای فقر هولناک حاصل از چپاول منابع و سرمایه‌های ملی چنین گزارش داده است: «مرز فاجعه کجاست؟ مرز فاجعه همین فاصله عظیم طبقاتی است که چون دره‌یی هولناک و سیاهچالی وحشتناک همه تدابیر اصلاحی را می‌بلعد و اجازه نمی‌دهد دو قدم پیش برویم».

در حاکمیت استبداد مذهبی ولایت‌فقیه، می‌توان از راه شعار حمایت از مستضعفان، به کاخ نشینی و ثروتهای افسانه‌ای رسید و فقر و فلاکت محرومترین اقشار و طبقات را گسترش داد و دره‌یی هولناک و سیاهچالی وحشتناک ایجاد کرد.

یکی از این سیاهچاله سازها، کمیته امداد است که در14اسفند 1357، تأسیس شد و هدف اعلام شده از تأسیس این نهاد، ظاهراً پشتیبانی از محرومان و مستضعفان و خودکفا‌ کردن آنهاست.

بر اساس اعلام دفتر آمار کمیته امداد در آذر 1392، درآمد کمیته‌ امداد امام از محل صندوق‌های صدقات سال 91 حدود 180 میلیارد تومان بوده است. همچنین آبان 1393، کمیته امداد خمینی اعلام کرد ماهانه بیش از 21 میلیارد تومان صدقه در ایران جمع‌آوری می‌شود. (ایسنا۲۵/۳/۹۴)

این نهاد چپاولگر می‌خواهد از امکانات جدید هم برای پر کردن صندوقها استفاده کند: ”پرویز فتاح یکی دیگر از عناصر باند فاشیستی مؤتلفه و رئیس کمیته موسوم به امداد به خبرگزاری حکومتی فارس۲۴/۸/۹۴ می‌گوید: جمع‌آوری پول‌های صندوق‌های صدقات هم‌اکنون به‌صورت دستی انجام می‌گیرد و این در شرایطی است که ما صندوق‌های بسیاری در منازل، معابر و ادارات داریم و برای جمع کردن پول این صندوقها باید زمان زیادی را صرف کنیم و از نیروهای بسیار استفاده کنیم، این فرایند باید اصلاح شود و به سمت استفاده از روش‌های اینترنتی و تلفنی سوق خواهیم داد“.

اما در عین حال این نهاد دلسوز! از مشکلات هم رنج می‌برد!: ”علیرضا عسگریان معاونت کمیته به مشکلات حوزه اداری و مالی این نهاد اشاره کرد و گفت: تورم نیرو، کسری منابع، عدم توزیع عادلانه اعتبارات، عدم تأمین منابع وامها، عدم توجه تفویض اختیارات و کسری و ناکارآمدی مواردی هستند که با آنها مواجه هستیم“. (خبرگزاری فارس رژیم 24 آبان 94)
و حالا گوشه‌یی از خدمات این نهاد حامی محرومین را ببینیم:
معمای واردات پورشه در «کمیته امداد»
واردات 27هزار خودروی لوکس توسط کمیته امداد، موجی از حیرت را به‌وجود آورد، اما در لابه‌لای هیاهوی پول‌های کثیف گم شد.

روزنامه شرق 25 خرداد94 نوشت: عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور، چندی پیش به مجلس آمد تا درباره پول‌های کثیف اعلام موضع کند. اما در جایی از سخنانش واردات خودروهای لوکس از جمله بی‌ام‌و و پورشه را به‌میان ‌کشید: «در کمیته امداد بیش از 100نفر، 27هزار خودروی لوکس وارد کشور کرده‌اند و متأسفانه از حقوق مستضعفان سوءاستفاده شد» ؛ سخنانی که بعدها با سکوت و البته تکذیب‌هایی همراه شد.

حالا احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده قم، به طعنه به وزیر کشور می‌گوید: «آقای وزیر می‌خواست ابرو را درست کند، اما چشم را هم کور کرد. او در مجلس مطلبی را مطرح کرد که کمیته امداد تعدادی ماشین لوکس مانند پورشه و بی‌ام‌و وارد کرده که این سخنان وزیر باعث بی‌اعتمادی مردم به این نهاد انقلابی و یادگار امام شد».

کاخ نشینان کمیته امداد چگونه به داد کوخ نشینان می‌رسند؟

کمیته امداد خمینی در حالی به مددجویان از زندگی ساقط شده در برابر صدها میلیارد دلار درآمد، به‌عنوان صدقه بین 30تا 50هزار تومان می‌دهد که هیچ دردی را از زندگیشان دوا نمی‌کند، اما برای مدیران و رؤسای این نهاد چپاولگر از هیچ ریخت و پاشی فروگذار نمی‌کند.

چند عکس زیر گوشه‌یی از کاخ سازیهای کمیته امداد است

ساختمان عظیم و مرکزی کمیته امداد امام در سوهانک، مجتمع بسیار بزرگی است که بعد از ورود از در اصلی، ساختمانهای مختلف کمیته امداد چون نمازخانه، ساختمانهای دانشگاه، مجتمع اقتصادی و باشگاه مشاهده می‌شود.

رئیس کمیته امداد گفت: مقام معظم رهبری از روند اجرایی این نهاد ابراز رضایت دارند! صراط نیوز - 26 خرداد 90
 
 
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6799e7e3-7f13-48b9-a0e7-08bfa386857c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات