728 x 90

اعتصاب زندانيان سياسي,اذيت و آزار زندانيان,

حمله مزدوران رژیم در زندان گوهردشت کرج به زندانی سیاسی ایرج حاتمی

-

--
--
کرج روز پنجشنبه 12 فروردین در هیجدهمین روز اعتصاب‌غذای اعتراضی زندانی سیاسی ایرج حاتمی، دژخیمان زندان گوهردشت تهدید خود را برای قتل وی عملی کردند. به تحریک مزدور مردانی سرکرده زندان گوهردشت و امیریان معاونش، چند زندانی جنایی به زندانی سیاسی ایرج حاتمی حمله کرده و با تیزی وی را مورد ضرب و جرح قرار دادند.
زندانیان می‌گویند که روز شنبه 14 اردیبهشت ایرج حاتمی را در بهداری زندان گوهردشت روٌیت کرده‌اند که از ناحیه پشت در چندین نقطه با وسیله تیزی مورد اصابت قرار گرفته بوده است.

خاطر نشان می‌شود این اولین بار نیست که دژخیمان دست به چنین توطئه شومی زده‌اند.
روز7 دی ماه94، توسط مردانی سردژخیم زندان، بعد از انتقال ایرج حاتمی و فرید آزموده به بند زندانیان عادی این دو زندانی سیاسی را تهدید کرد که اعتصاب‌غذای خود را بشکنید و سپس هر دو را تهدید به پرونده‌سازی جدید و نهایتاً حذف فیزیکی کرد.

ایرج حاتمی بعد از این تهدیدها، به‌محض ورود به اندرزگاه ۶ با اشاره دژخیمان مورد توهین زندانیان عادی قرار می‌گیرد.

زندانیان تحریک شده توسط مردانی به زندانی سیاسی ایرج حاتمی می‌گویند که حاجی (مردانی رئیس زندان) گفته است که پوست از سرت بکنیم و سپس به سمت او حمله می‌کنند و چاقو روی گلویش می‌گذارند و با ضرب و شتم با چاقو بدنش خط می‌اندازند و روی سر و بدنش سیگار خاموش می‌کنند.

در همین درگیری به گفته زندانیان یکی از دندانهای او را شکسته‌اند.
زندانی سیاسی ایرج حاتمی با زور و زحمت خود را از دست آنها رهانده و به بیرون از سالن می‌دود.

وی متوجه می‌شود که قرار است همین اتفاقات را بر سر فرید آزموده بیاورند و تهدیدهای دژخیم زندان گوهردشت مردانی مبنی بر از بین بردن و حذف فیزیکی را عملی کنند.

شیفت شب زندان سعی می‌کند ایرج حاتمی را آرام کرده و خون بدنش را پاک کند اما وی مانع پاک کردن آثار جرم می‌شود.
سپس حاتمی را به انفرادی منتقل کرده و کمی بعد او را در همان حال به سالن ۲ باز می‌گردانند.

بعد از بازگشت ایرج حاتمی به سالن ۲، سایر زندانیان سیاسی سالن ۲، متوجه می‌شوند که جان فرید آزموده در خطر است.
افشین بایمانی، علی مشهدی کاظم و تنی چند از زندانیان به زیر هشت رفته یک صدا فریاد می‌زنند که دارید ایرج را می‌کشید و فرید باید هر چه سریعتر به این سالن بازگردد.

مردانی سردژخیم زندان با دیدن این وضعیت به آنها می‌گوید که هر چه قدر دوست دارید همین جا بنشینید و فریاد بزنید.
زندانیان سیاسی هم در آنجا تحصن کرده و شعار سر می‌دهند و سپس به‌دلیل عدم رسیدگی مسئولان سایر زندانیان سیاسی و زندانیان عادی سالن ۲ زندان گوهردشت به جمع تحصن کنندگان پیوسته و شروع به شعار دادن می‌کنند و در شعارهای خود می‌گفتند: فرید را برگردانید.

نهایتاً رئیس زندان مجبور می‌شود با گذشت مدت زمانی از سردادن شعار زندانیان و مصمم بودن آنها در این تحصن فرید آزموده را نیز به سالن ۲ بازگرداند.

آزموده نیز در اندرزگاه ۱ مورد تهدید زندانیان عادی قرار گرفته و زندانیان عادی به او گفته بودند که امشب وصیت نامه‌ات را بنویس.
وی تصور می‌کرده که زندانیان عادی برای ترساندن او این جملات را بیان می‌کنند اما بعد از این موضوع زندانیان عادی به او گفته‌اند حاجی دستور داده پوستت را بکنیم و امشب تو را بکشیم پس وصیتت را بنویس البته الآن نه بعد از آن که خاموشی را اعلام کردند تو را خواهیم کشت.

یادآوری می‌شود زندانیان سیاسی زندان گوهردشت اخیرا در نامه‌یی به احمد شهید نسبت به حفظ جان این دو زندانی سیاسی هشدار داده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/030a678f-67c3-4b0e-a03a-eec70f150448"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات